Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbosta kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Autonkin sain taas läjään ja laitoin vielä ton vanhan turbon paikalleen.
    Mutta paljonko tossa tds versiossa oikeesti pitäis olla ahtoja, kun itellä mittarin mukaan maksimissaan noin 0,9. Ennen kannen poiskäyttöä olivat mielestäni hitusen korkeammalla, mutta silloin ajoitukset oli hieman pielessä.
    BMW Worldin mukaan 0.9bar, mutta taitaa nuo loppupään tiedot olla td ja tds kesken sekaisin eli nimenomaan tds pitäisi olla 1.2bar. Ajoitus ja syötön määrä tosiaan vaikuttaa tuohon.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #17
      Tuon 1,2bar olin itsekin jostakin joskus lukenut, mutta tunnusti sen verran kovalta arvolta että epäilin sitä. No autoni ruiskupumpun ajoitus tuskin vieläkään on ihan kohdallaan, kun on testailemalla säädetty(lähtee hyvin käyntiin testi), mutta ainakin nokka-akseli pitäisi olla kohdillaan nyt uusien jakoketjujen myötä. Alakierrosväännöt parani kyllä huomattavasti.

      Mutta turbo on kyllä huollon tarpeessa, sillä sen verran paljon se työntää öljyä ahtoputkiin. taidan kiikuttaa tuon turbon, täällä oulussa kun taas olen, tuonne Oulun turbo -ja asutosähkökorjaamolle .
      huollon hinnaksi(osineen) lupailivat pikkasen reilua 300e.
      Vai onko jollain ehdottaa jotain muuta paikkaa Oulusta?
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 923
        • Sotkamo--Oulu

        #18
        Nyt on turbokin huollettu ja vaikka huoltaja sanoi ettei ollu pahassa kunnossa vielä, niin selvästi pirteämpi tuli alakierroksilta.
        Jos nyt vertaa tilannetta siihen kun autossa oli vanhat jakoketjut ja huoltamaton turbo niin voi sanoa että bimmerini muuttui ekan kerran minulla ollessaan dieselautoksi.
        Alaväännöt on lisääntyny huimasti ja nyt reagoi kaasuun niinkuin auton pitää. Ja turbohuollon jälkeen myös havaittavissa selvä turbon herääminen, ja millä kierroksilla, 1500rpm. Ennen noin 2200-2400rpm alkoi jollakin lailla paineet nousta ja vetää.
        Pakko sanoa, että suosittelen muillekin tuommosta remonttia(jos alakierroksilta nuhapumpun oloinen).
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          #19
          Originally posted by muuris View Post
          Ne ahtoputket on öljyisiä ihan jo sen takia, että kone huohottaa turbon imupuolelle. Kuluuko öljyä paljonkin tai onko sitä suuria määriä esim välijäähdyttimen pohjalla?
          Mikäköhän voisi olla vikana kun e34 tds huohottaa juuri tuonne imupuolle aika reippaanlaisesti. putket on ihan täynnä öljyä. sen ei varmaan pitäisi mitään suuria määriä sitä kuitenkaan tunkea sinne?

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by Timbe] View Post
            Mikäköhän voisi olla vikana kun e34 tds huohottaa juuri tuonne imupuolle aika reippaanlaisesti. putket on ihan täynnä öljyä. sen ei varmaan pitäisi mitään suuria määriä sitä kuitenkaan tunkea sinne?
            Mikä on reippaanlaisesti? Täynnä? Jos siellä on kunnon lammikoita mutkissa on jo vaarana että se lähtee yhtäkkiä koneeseen ja sen kyllä huomaa, ryntää aika voimalla ja savulla. Viime kesänä aukailin 330d m57 ahtoputkia, ja kyllä sai katsoa missä asennossa putkiosia piti käsissään ettei joka paikkaan tiputellut.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • Timbe]
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 522
              • K-S

              #21
              Originally posted by Esal View Post
              Mikä on reippaanlaisesti? Täynnä? Jos siellä on kunnon lammikoita mutkissa on jo vaarana että se lähtee yhtäkkiä koneeseen ja sen kyllä huomaa, ryntää aika voimalla ja savulla. Viime kesänä aukailin 330d m57 ahtoputkia, ja kyllä sai katsoa missä asennossa putkiosia piti käsissään ettei joka paikkaan tiputellut.
              putkien liitoksista tippuu öljyä ja turbon alapuolelle on tullu öljylammikko. samalla tuossa huomasin että on sotkenut ilmanputsarinkin öljyllä. eli vissiin huohottaa todella reilusti. välijäähdyttimen putketkin on öljyn peitossa turbon puolelta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎