Empä oo keksinyt vielä ratkasua ton M50B25 koneen kanssa. Käynti ollut aina vähän täristävää ja vedot aavistuksen kadoksissa. Tai vaikee sanoo miten pitäs vetää kun en oo toimivaa samallaista autoa koskaa testannu. Mutta mikähän voisi aiheuttaa seuraavaa: Kylmänä kun on seissyt vaikka yön yli tai 8tunnin työpäivän jälkeen käynnistyksessä, kierrokset hyppää jonnekkin 2tonnin puolelle heti kun käynnistyy, tippuu kyllä nopeesti alas mutta ärsyttävä vika, luulis ettei kylmä kone muutenkaa moisesta tykkää. Lisäilmaventtiili on putsattu ja kevyesti öljytty moneen otteeseen, viimeksi testasin piuha kiinni virrat päällä, ja ohjaus toimi kun veti aina 50% auki vaikka ventiiliä työnsi tikulla minne tahansa koneen ollessa siis sammuksissa. Lämpimänä kone käynnistyy normaalisti.
Voiko vuotavat suuttimet tai vuotava bensapaineensäädin aiheuttaa moista? Ymmärtäisin jos suuttimet vuotaisi mutta tällöin ilmiön luulisi tulevan kun kone on lämmin ja vuotanut bensa olis vielä sylintereissä, kun on seissyt pitempään niin luulisi että on ehtinyt jo haihtua pois. Suuttimien/paineensäätimen vuotoa epäilen myös siksi koska yön yli tallissa seissyt auto oli kadottanu melkeen kaikki paineet bensatukista kun vaihdoin sen pikkupätkän letkua siihen tukin ja putken välille.
Eli onko muilla ollut vastaavaa ryntäysongelmaa käynnistyksessä? Ja osaako ketään suositella jotain halvempaa suuttimien huoltopaikkaan kuin alppilan autohuolto (30e/suutin). Täytyy varmaan iha ekaks hakee tarvikepuljusta painemittari ja t-haara jos testais bensapaineet.
Niin ja kuuluuko motronicin lisätä kierroksia kylmälle moottorille, eli kylmärikastus? Kun tuo pyörii aina sen 700-800rpm käynnistyksen jälkee oli ulkolämpö mikä tahansa? Veden lämpöanturi tulee kanssa mieleen mutta mitattu on ja ehjältä vaikuttais...
Voiko vuotavat suuttimet tai vuotava bensapaineensäädin aiheuttaa moista? Ymmärtäisin jos suuttimet vuotaisi mutta tällöin ilmiön luulisi tulevan kun kone on lämmin ja vuotanut bensa olis vielä sylintereissä, kun on seissyt pitempään niin luulisi että on ehtinyt jo haihtua pois. Suuttimien/paineensäätimen vuotoa epäilen myös siksi koska yön yli tallissa seissyt auto oli kadottanu melkeen kaikki paineet bensatukista kun vaihdoin sen pikkupätkän letkua siihen tukin ja putken välille.
Eli onko muilla ollut vastaavaa ryntäysongelmaa käynnistyksessä? Ja osaako ketään suositella jotain halvempaa suuttimien huoltopaikkaan kuin alppilan autohuolto (30e/suutin). Täytyy varmaan iha ekaks hakee tarvikepuljusta painemittari ja t-haara jos testais bensapaineet.
Niin ja kuuluuko motronicin lisätä kierroksia kylmälle moottorille, eli kylmärikastus? Kun tuo pyörii aina sen 700-800rpm käynnistyksen jälkee oli ulkolämpö mikä tahansa? Veden lämpöanturi tulee kanssa mieleen mutta mitattu on ja ehjältä vaikuttais...
Comment