Onkelmana on -91 m50b20 moottori ilman vanosta siemensin ruiskulla joka lämmetessään alkaa kaasua pumpatessa joskus paukkuun imusarjasta.Kylmänä moottori ei temppuile ollenkaan ja ottaa kierroksia tappiin asti sekä kylmänä että lämpimänä.Ajossa alavääntöntöä ei ole juuri ollenkaan.Testeri herjaa nokka-akselin tunnistinta mutta se on vaihdettu,myös boksille menevä johto on mitattu ehjäksi sekä pyörä mistä ottaa tunnistuksen tarkastettu.Myös näitä on kokeiltu:toinen boksi,puolat vaihdettu,jakopään ketju+ajoitus tarkastettu,tulpat vaihdettu.Kaikki vinkit erittäin tervetulleita!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50b20 Käynti ongelmaa/päivitys post 13!!
Collapse
X
-
Mites kampuran asentoanturi?
Originally posted by Nallepuh78 View PostOnkelmana on -91 m50b20 moottori ilman vanosta joka lämmetessään alkaa kaasua pumpatessa nykimään 2000 kierroksen jälkeen,käy 5 pytyllä ja joskus paukkuu imusarjasta.Kylmänä moottori ei temppuile ollenkaan ja ottaa kierroksia tappiin asti sekä kylmänä että lämpimänä.Testeri herjaa nokka-akselin tunnistinta mutta se on vaihdettu,myös boksille menevä johto on mitattu ehjäksi sekä pyörä mistä ottaa tunnistuksen tarkastettu.Myös näitä on kokeiltu:toinen boksi,puolat vaihdettu,jakopään ketju+ajoitus tarkastettu,tulpat vaihdettu.Kaikki vinkit erittäin tervetulleita!!!.
sigpic
-
-
Vieläkin ongelma päällä.Kampiakselin asentotunnistin myös vaihdettu,toista nokan tunnistintakin kokeiltu varmuuden vuoksi,pelti josta anturi lukee tarkastettu,johtosarjat syynätty.Myös on käynnyt mielessä jos tämä toinenkin boksi oli hajalla,tosin aika huono tuuri täytyis olla.Voikohan olla mahdollista että tämä anturi häiriö ja pauke ovat kaksi eri vikaa eli jos tämä paukkuminen johtais bensapuolelle ja tämä anturi häiriö vaan yksin kertaisesti johtuu vaikkapa siemens merkistä :think:think??Nyt tosiaan niitä neuvoja ja tietoja tarvittais!!Nallepuh 78
Comment
-
-
Originally posted by Nallepuh78 View PostVieläkin ongelma päällä.Kampiakselin asentotunnistin myös vaihdettu,toista nokan tunnistintakin kokeiltu varmuuden vuoksi,pelti josta anturi lukee tarkastettu,johtosarjat syynätty.Myös on käynnyt mielessä jos tämä toinenkin boksi oli hajalla,tosin aika huono tuuri täytyis olla.Voikohan olla mahdollista että tämä anturi häiriö ja pauke ovat kaksi eri vikaa eli jos tämä paukkuminen johtais bensapuolelle ja tämä anturi häiriö vaan yksin kertaisesti johtuu vaikkapa siemens merkistä :think:think??Nyt tosiaan niitä neuvoja ja tietoja tarvittais!!
Comment
-
-
Ei vaihdettu kun 2 puolaa,testerin mukaan näyttää kaikki puolat antavan normi käyrää.Mutta hyvä tietää tuo,jos nyt ei muualta vikaa löydy niin pistetään 4 uutta puolaa lisää.Asento tunnistimen "peltilevy" on tarkastettu että on ehjä,puhdas ja näyttää oikealta.Tuossa epäiltiin että jos mahdollisesti joku on joskus laittanut saman näköisen mutta kuitenkin jotenkin erillaisen tilalle.Ja lisänä vielä tähän että auto antaa testerissä ihan hyviä arvoja mutta yhtäkkiä jumittaa testerin ja alkaa käymään huonosti ja paukkuun..kummalllista :think...Nallepuh 78
Comment
-
-
Vielä olis vika päällä,oireet viittaa vahvasti siihen että nokka-akselin asento tunnistin on pimeänä mutta mikä sen voi aiheuttaa..Nyt niitä villeimpiäkin arvauksia kaivataan,periaatteessa ei kuitenkaan haittaa ajoa mutta olis kiva saada selville mistä tuollainen johtuu kun kukaan ei tunnu tietävän eikä ole tullut muilla vastaan tai jos on tullu niin se on selvinny anturin vaihdolla..Nallepuh 78
Comment
-
-
Omia kokemuksia:
M50B25 ei vanos.
Kaverilla oli semmonen vika että kylä ajossa risteyksessä pienillä kierroksilla kun painoi kaasua ampui imusarjaan, tai paikallaan kun laittoi kaasun pohjaan ampui imusarjaan-->puola vika
Oma auto M20B20 Motronic
Paikallaan kaasutellessa ampui imusarjaan ja ajossa todella laiska-->ilmamäärämittari oli sekasin, kone meni laihalle-->ampui imusarjassa
Comment
-
-
Kokeilin myös vaihtaa ilmamassamittarin,ei ollut vaikutusta.Tosiaan noita puolien vaihtoa olen miettinyt kuten bemu500 sanoi että kaikki uusiksi.Mutta se tässä mietityttää että miksi se nokka-akselin asentotunnistimen piuha on aivan pimeä,siinä ei siis ole mitään eloa.Ja mitä nyt BMW korjaamossa olen kysellyt niin noita antureita menee todella paljon ja oireet on just tuollaiset.Eli jos tähän piuhaan sais eloa ja kuitattua pois vikakoodista niin asia vois olla kunnossa...Nallepuh 78
Comment
-
-
vika on todella pienestä kii...:think lue tää mun tapaus läpi http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=125386 helvetin hyvä esimerkki, unoha se merkkihuolto ja vie se jollekkin erikoismiehelle. tää on sit ihan mun mielipide, ja sitä ei tarvitse kenenkää kritisoidaei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Originally posted by armageddon View Postvika on todella pienestä kii...:think lue tää mun tapaus läpi http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=125386 helvetin hyvä esimerkki, unoha se merkkihuolto ja vie se jollekkin erikoismiehelle. tää on sit ihan mun mielipide, ja sitä ei tarvitse kenenkää kritisoidaNallepuh 78
Comment
-
-
Originally posted by Nallepuh78 View PostOlet kyllä ihan oikeassa,tosin tää kyllä kerkes käymään jo kust carilla,yhtä tyhmiä oltiin kun ennenki (tai no sieltä annettiin viimeinen neuvo että opettele elämään/ajamaan tuon paukkeen kans )ja monen sadan euron lasku käteen ,onneks hintaa sai vähä sovittua kun kanta-asiakkaita ollaan ..Kyllä tää melkein kaikki Kokkolan pajat on kiertänny edellisillä omistajilla,ensi viikolla yks sitä vilkaisee..Ja tosi myös on että ei tää ole kuin todella pienestä kiinni,se vika vaan pitää löytääLast edited by armageddon; 21-03-2008, 22:41.ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Nyt oltaisiin testattu kaikki koneen anturit yms sähköt manuuaalisesti ja näin ollen kaikki on kunnossa,siis nokka-akselin anturilta sekä kampiakselin anturilta tulee boksille signaali,jota taas BMW liikkeen testeri ei näyttänyt.Mistään ei löydy mitään edes pienen pientä heittoa ohje arvoista,kaikki puolat,suuttimet,anturit mitattu.Eli nyt varmaan pitäis lähteä hakeen vikaa sähköjen ulkopuolelta.Tuossa yksi arvaus oli että voisko pakoputki olla niin tukossa että kaasua pumpatessa kerää paljon painetta että se työntyy takaisin ja kun imuventtiili on auki silloin kuuma ilma räjähdyttää imusarjassa bensaa.Myös viitaten siihen että alavääntö on aivan olematon kun kiihdytät, silloin paine ei pääse putkesta läpi mutta kun vauhti tasaantuu ja kierrokset laskee niin virtaus pääsee menemään jotenkin lävitse.Myös HC on liian korkea,jos kattin kohdilta olis tukossa.Putkesta kyllä tulee hönkyä,mutta eihän sitä koskaan tiedä.Myös suuttimet on käynnyt mielessä.Jos suihku on jossain huono ja bensa pääsee valuun imusarjaan pisaroina ja tämä taas pamahtaa siellä.Arvailujahan nämä vaan on,omia mielipiteitä näistä saa esittää ja muitakin arvauksia!!Nallepuh 78
Comment
-
-
Originally posted by Nallepuh78 View PostNyt oltaisiin testattu kaikki koneen anturit yms sähköt manuuaalisesti ja näin ollen kaikki on kunnossa,siis nokka-akselin anturilta sekä kampiakselin anturilta tulee boksille signaali,jota taas BMW liikkeen testeri ei näyttänyt.Mistään ei löydy mitään edes pienen pientä heittoa ohje arvoista,kaikki puolat,suuttimet,anturit mitattu.Eli nyt varmaan pitäis lähteä hakeen vikaa sähköjen ulkopuolelta.Tuossa yksi arvaus oli että voisko pakoputki olla niin tukossa että kaasua pumpatessa kerää paljon painetta että se työntyy takaisin ja kun imuventtiili on auki silloin kuuma ilma räjähdyttää imusarjassa bensaa.Myös viitaten siihen että alavääntö on aivan olematon kun kiihdytät, silloin paine ei pääse putkesta läpi mutta kun vauhti tasaantuu ja kierrokset laskee niin virtaus pääsee menemään jotenkin lävitse.Myös HC on liian korkea,jos kattin kohdilta olis tukossa.Putkesta kyllä tulee hönkyä,mutta eihän sitä koskaan tiedä.Myös suuttimet on käynnyt mielessä.Jos suihku on jossain huono ja bensa pääsee valuun imusarjaan pisaroina ja tämä taas pamahtaa siellä.Arvailujahan nämä vaan on,omia mielipiteitä näistä saa esittää ja muitakin arvauksia!!
Comment
-
-
Jos paukuttaa imusarjaan, siellä voi olla jako pielessä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment