Eli minulla on tuolla vikapuolellakin aihe tästä mutta nyt olis tarve saada nopeasti tietoa vanoksen ajoituksesta, syyt sikseen miksi mutta jos jollain on todellista tietoa asiasta olisin kiitollinen.
kone ensinnäkin m50b25 eli 94 vuoden 325:sta ja vanos kolisi ---> huoltoon vaihdettiin vanokseen säätöprikan tilalle jousiprikka, täysin normaali toimenpide kuulemma ---> ongelma moottori ei käy kunnolla korvakuulolla kuullostaisi että nakuttaa vedätettäessä, sytkä tai ajoitus pielessä, tarkistin sitten jakopään ajoituksen MERKKI liikkeen jäljiltä.
1 syl yläkuolokohtaan, nokat kohdallaan, ei ole lukitsemistyökalua mutta näkeehän sen viivoittimen tms. avulla, nokkien päistä pultit löysälle ---> imunokan ratas kierretty myötäpäivään, niin kuin ohjeissa käsketään
suoraan autodatasta Turn sprockets closkwise as far as stop ELI jos olisi säätöprikka vanoksessa mutta kun vaihdettiin säätöprikan tilalle jousiprikka on autodatassa erikseen maininta ....with spring plate... Turn spockets ANTI-CLOCKWISE while inserting VANOS unit splined shaft
okei en osaa selittää hyvin mutta jos joku tietää jotain asiasta tajuaa varmaan mistä on kysymys,
vanos yksikkö ei ollut irti, pitääke se välttämättä irroittaa vai voinko kääntää rattaan vastakkaiseen suuntaan yksikön ollessa kiinni, siis tietenkin nokan ja kampiakseli lukittuna, pultit nokkien päistä löysättynä
kone ensinnäkin m50b25 eli 94 vuoden 325:sta ja vanos kolisi ---> huoltoon vaihdettiin vanokseen säätöprikan tilalle jousiprikka, täysin normaali toimenpide kuulemma ---> ongelma moottori ei käy kunnolla korvakuulolla kuullostaisi että nakuttaa vedätettäessä, sytkä tai ajoitus pielessä, tarkistin sitten jakopään ajoituksen MERKKI liikkeen jäljiltä.
1 syl yläkuolokohtaan, nokat kohdallaan, ei ole lukitsemistyökalua mutta näkeehän sen viivoittimen tms. avulla, nokkien päistä pultit löysälle ---> imunokan ratas kierretty myötäpäivään, niin kuin ohjeissa käsketään
suoraan autodatasta Turn sprockets closkwise as far as stop ELI jos olisi säätöprikka vanoksessa mutta kun vaihdettiin säätöprikan tilalle jousiprikka on autodatassa erikseen maininta ....with spring plate... Turn spockets ANTI-CLOCKWISE while inserting VANOS unit splined shaft
okei en osaa selittää hyvin mutta jos joku tietää jotain asiasta tajuaa varmaan mistä on kysymys,
vanos yksikkö ei ollut irti, pitääke se välttämättä irroittaa vai voinko kääntää rattaan vastakkaiseen suuntaan yksikön ollessa kiinni, siis tietenkin nokan ja kampiakseli lukittuna, pultit nokkien päistä löysättynä
Comment