Announcement

Collapse
No announcement yet.

virranjakajan akseli öljypohjassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    virranjakajan akseli öljypohjassa

    joo eli kaverin käskin irrottaa virranjakajan ja tämä teki työtä käskettynä vetäs ylös virranjakajan ja se akseli lähti siitä mukana ja putos sit sopivasti siitä raosta sinne öljypohjaan,millä ihmeellä sen sieltä pois ottaa?tuttu kyllä sanoi ettei se sielä peraatteessa mitään haittaa ku se sielä pohjassa makaa ettei tee vahinkoo,toinen akseli on varaosakoneessa mulla siihen.niin ja konehan on m20b20
  • Vaiski_Dsm
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 133

    #2
    Öljypohja on otettava irti. Kannattaa sitten laittaa ensin se akseli paikalleen, ettei tarvi taas irrottaa öljyphjaa, että saat sen akselin pois..

    Comment

    • [biohazard]
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 255
      • kiuruvesi

      #3
      Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
      Öljypohja on otettava irti. Kannattaa sitten laittaa ensin se akseli paikalleen, ettei tarvi taas irrottaa öljyphjaa, että saat sen akselin pois..
      no voe perkele.oisko sulla mitää hyviä neuvoja miten sen ö-pohjan sais helpoiten/nopeiten poisa

      Comment

      • Pode
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 437
        • Muurame

        #4
        Originally posted by [biohazard] View Post
        no voe perkele.oisko sulla mitää hyviä neuvoja miten sen ö-pohjan sais helpoiten/nopeiten poisa
        miten ois jos aukasee ne pultit??:think

        Lelu: "315" -83 "THE RACER"
        EX: Astra 2.0 sport -00
        EX: 320i Touring -89"Emma"
        EX: 528i -84 "IGOR"
        EX:Vectra -93 "IKE"
        EX: 518i -87 "WanhaHerra"
        EX:316 -88 "ruttureplica"
        EX:316 -86


        -MME connection-

        -BTCF absolutistit team-

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
          Öljypohja on otettava irti.
          Toi m20 aksli öljypohjassa on kyllä aikansa klassikko ja aina aiheuttaa mahtavan vitutuksen.

          Omasta e21:stä sain ongittua propun reiästä sen magneetilla pois, kaverin e30:stä en saanut.
          Olli.

          Comment

          • [biohazard]
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 255
            • kiuruvesi

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Toi m20 aksli öljypohjassa on kyllä aikansa klassikko ja aina aiheuttaa mahtavan vitutuksen.

            Omasta e21:stä sain ongittua propun reiästä sen magneetilla pois, kaverin e30:stä en saanut.
            joo oon itkekki kuullu tuosta vähän huonoa sanottavaa

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16486
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Pode View Post
              miten ois jos aukasee ne pultit??:think

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Mahdoton juttu...Veliseni

                Originally posted by [biohazard] View Post
                joo eli kaverin käskin irrottaa virranjakajan ja tämä teki työtä käskettynä vetäs ylös virranjakajan ja se akseli lähti siitä mukana ja putos sit sopivasti siitä raosta sinne öljypohjaan,millä ihmeellä sen sieltä pois ottaa?tuttu kyllä sanoi ettei se sielä peraatteessa mitään haittaa ku se sielä pohjassa makaa ettei tee vahinkoo,toinen akseli on varaosakoneessa mulla siihen.niin ja konehan on m20b20
                En oikein usko juttuasi koska lohkossa on neulalaakeri ja kuusiokolomainen akseli sisältää molemmissa päissä stopperin no:11 41 1 280 950 joita on kaksi akselin molemmissa päissä joten on mahdotonta koko akselin irtoaminen ilman että, irroitetaan öljypumppua se se tarkoittaa 3-kpl 8mm pultin irroittamista ja niitä ei pysty irroittamaan ilman öljypohjan irroittamista.
                Mikäli kuitenkin olet tehnyt ihmeen ja todistat toisin kuin väittämäni niin uskon toki sinua eihän sitä ihmeelle mitään voi...kysymys onko kone L-jetronikilla vai motronikilla.

                325E

                Comment

                • mikko_83
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 110
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  En oikein usko juttuasi koska lohkossa on neulalaakeri ja kuusiokolomainen akseli sisältää molemmissa päissä stopperin no:11 41 1 280 950 joita on kaksi akselin molemmissa päissä joten on mahdotonta koko akselin irtoaminen ilman että, irroitetaan öljypumppua se se tarkoittaa 3-kpl 8mm pultin irroittamista ja niitä ei pysty irroittamaan ilman öljypohjan irroittamista.
                  Mikäli kuitenkin olet tehnyt ihmeen ja todistat toisin kuin väittämäni niin uskon toki sinua eihän sitä ihmeelle mitään voi...kysymys onko kone L-jetronikilla vai motronikilla.

                  325E
                  Usein muoviset stopparit ovat murentuneet ja kadonneet. Ehjät stopparit toki estäisivät tällaiset öljypohjajumpat. E30 öljypohjan loiskelevy taitaa olla semmoisessa asennossa, että akseli ei mahdu tulemaan öljynpoistoreiästä. Kannattaa tietenkin kokeilla ensin magneetilla onkimista.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    En oikein usko juttuasi koska lohkossa on neulalaakeri ja kuusiokolomainen akseli sisältää molemmissa päissä stopperin no:11 41 1 280 950 joita on kaksi akselin molemmissa päissä joten on mahdotonta koko akselin irtoaminen ilman että, irroitetaan öljypumppua se se tarkoittaa 3-kpl 8mm pultin irroittamista ja niitä ei pysty irroittamaan ilman öljypohjan irroittamista.
                    Mikäli kuitenkin olet tehnyt ihmeen ja todistat toisin kuin väittämäni niin uskon toki sinua eihän sitä ihmeelle mitään voi...kysymys onko kone L-jetronikilla vai motronikilla.

                    325E
                    Tämä on täysin mahdollista, ne stopparit ovat todella löyhässä, niitä ei useinkaan ole edes asennettuna joidenkin asentajien jäljiltä.

                    Lopetappa trollailu tai ota omat aivosi käyttöön, uskon että vallan hyvin tiedät, että motronic moottoreissa virranjakaja ei ole öljypumpunakselin lähettyvilläkään.
                    Olli.

                    Comment

                    • next
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 44

                      #11
                      Itse ainakin sain ongittua sen akselin pois kun teki töitä hetken aikaa sellaisella kaupallisella magneettivarsi "onkimella"
                      Ei kylläkään pudonnut pohjalle asti vaan jäi hiukan vinoon sinne pohjalle. Öljyt piti kuitenkin laskea että edes näki tehdä töitä.

                      Itse heitin ne muoviset prikat mäjelle kun olivat jo molemmat pahasti murtuneet. Ei niillä muuta tekoa olekkaan kuin ettei käy tuota tiputus ilmiötä kun irrottaa jakajan tai sen kannen(motronic)

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Ei ole tarkoitus..trollata vaan keskustella asiallisesti.

                        Originally posted by next View Post
                        Itse ainakin sain ongittua sen akselin pois kun teki töitä hetken aikaa sellaisella kaupallisella magneettivarsi "onkimella"
                        Ei kylläkään pudonnut pohjalle asti vaan jäi hiukan vinoon sinne pohjalle. Öljyt piti kuitenkin laskea että edes näki tehdä töitä.

                        Itse heitin ne muoviset prikat mäjelle kun olivat jo molemmat pahasti murtuneet. Ei niillä muuta tekoa olekkaan kuin ettei käy tuota tiputus ilmiötä kun irrottaa jakajan tai sen kannen(motronic)

                        Älä ymmärrä väärin ..tarkoitus ei ole trollata kuten joku kaveri heitti kehiin...ymmärrän toki missä prikat on ja tiedän kun vanhoja käsittelee ne tosiaan murenee käsiin...
                        olen ne ostanut orggiksena kai ne on jotakin nailonia...
                        Kaikesta voi keskustella eikä alkaa sotkemaan topiikkia ...
                        minä haluan auttaa ja keskustella asiasta koska se on kiinnostava ja nythän se selvisi mikä oli vika kun akseli tippui öljypohjaan...
                        Oletko uusinut sitä lohkossa olevaa neulalaakeria itse uusin sen aina kun teen koneen myös sen alumiini kannen mikä tulee lohkoon vaikka se on tyyris ja siinä on sisällä samankokoinen neulalaakeri kuin lohkossakin on en ole viitisinyt kaivertaa sitä siitä alumiini natsasta irti vaikka se säästäisi paljon...

                        325E

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #13
                          täytyy kyllä ensin kokeilla onkia sitä sieltä jotain kautta ennenkuin ottaa pohjanpois. oiskohan mahdollista saada se sitä kautta missä on öljynmäärän anturi jos se ottaisi pois?

                          Comment

                          • [biohazard]
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 255
                            • kiuruvesi

                            #14
                            Originally posted by Rocla View Post
                            Toi m20 aksli öljypohjassa on kyllä aikansa klassikko ja aina aiheuttaa mahtavan vitutuksen.

                            Omasta e21:stä sain ongittua propun reiästä sen magneetilla pois, kaverin e30:stä en saanut.
                            joo tänään irrotin sen öljypohjan,sai sen verran raotettua sitä että käellä mahtui ottamaan sen sieltä pohjalta

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎