Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbo ongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 61
    • haapavesi

    turbo ongelmia!

    eli mistä johtuu turbon vinkuminen!

    -siivet epätasapainossa?
    -ei saa öljyä?
    -kun hukkaportti avutuu niin viheltää koska pakokaasu kulkee siitä kovalla paineella läpi ja aiheuttaa ns:*pilliin puhaltamisen* ?

    muita vihellys syitä?

    tämä on joku ihin turbo joka vissiin vinkuu yleisestikkin enemmän kuin muut turbot:think

    tämä vihelteli pienesti sievästi mutta vaihdoin suoran putkiston niin alkoi vinkumaan niin että ei korvat kestä!

    samalla kun vaihdettiin putki niin aikasemmin oli mennyt turbo jumiin! ei siivet pyörinyt ollenkaan! purin turbon ja joku metallin ala n1cmx1cm oli jäänyt pakopuolen siiven alla ja jumi tietysti koko turbon! eli voi olla että siivessä olisi pientä epä tasaisuutta mutta se viheltää juuri silloin kun hukkaportti avautuu! mitä enemmän läppä auki sitä kovempi ujellus

    ps:jos meinaat vastata :vaihda turbo merkkiä niin jätä kommentoimatta!
    se taitaa olla kaikille itsestään selvyys!
    rahalla saa ja bemarilla pääsee
    tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93
  • Vonsaku
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 109

    #2
    Ettei toi metallin pala ollut osa hukkaporttia ja siellä on nyt 10mmx10mm reikä josta turbo ujeltaa koko ajan (ei paljoa paineita kehitetä tällä turbolla ). Ja jos se pala on sinne mennyt turbon pyöriessä niin eiköhän toi turbon akseli ole aika selvää kamaa...

    Comment

    • xtreme12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 61
      • haapavesi

      #3
      Originally posted by Vonsaku View Post
      Ettei toi metallin pala ollut osa hukkaporttia ja siellä on nyt 10mmx10mm reikä josta turbo ujeltaa koko ajan (ei paljoa paineita kehitetä tällä turbolla ). Ja jos se pala on sinne mennyt turbon pyöriessä niin eiköhän toi turbon akseli ole aika selvää kamaa...
      juu ei se sentään hukkaportin pala ollut
      käyti turbon kokonaan levällään ja hukkaportti on ihan kunnossa!

      kyllä ahtoja löytyy tavalliseen tahtiin mutta kun hukkaportti avautuu niin ujellus/vihellys alkaa!

      siivissä ei silmällä katsottuna näkynyt minkäänlaista vikaa mutta silmä ei kerro kaikkia! turbo pyöri käsin pyöritettäessä ihan normaalisti!
      rahalla saa ja bemarilla pääsee
      tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Originally posted by xtreme12 View Post
        siivissä ei silmällä katsottuna näkynyt minkäänlaista vikaa mutta silmä ei kerro kaikkia! turbo pyöri käsin pyöritettäessä ihan normaalisti!
        välystä akselissa?
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Jos kompu siipi on ollut irti akselista/turbiinista ei kikkare ole enää punteissa -> viheltää & lyhyt elämä. Tietty jos se on kasauksen jälkeen tasapainotettu ja oikeilla välyksillä nipussa niin ei vislaa.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎