Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrelukitteen käyttö, uudet pultit ja öljyäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 686
    • Tyrnävä

    Kierrelukitteen käyttö, uudet pultit ja öljyäminen

    Pitäis niputtaa tuo m21. Onko jotain paikkoja jotka ehdottomasti tarvitsevat kierrelukitteen? Tai mihin sitä kannattaisi laittaa? Entäpä uusittavat pultit, ajattelin pärjätä vain uusilla kannenpulteilla?

    Kierteet on joka paikasta puhdistettu ja pultit pesty, ihan kuivat ne ei ole kun paperilla kuivattu niin kierteissä pieni öljy/löpökerros. Jostain olen vain lukenut että pitää olla ihan kuivat ja jossain taas sanotaan että "öljytyt".
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Esim. kannenpultit pitäisi kiristää öljyttynä l. ei tarvi kuivata. Lukitetta vauhtipyörän pultteihin.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Ei saa kiristää kuivana, kitkan takia pultit jää löysään vaikka väännät samalla momentilla.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Ei saa kiristää kuivana, kitkan takia pultit jää löysään vaikka väännät samalla momentilla.
        Mistä syystä kuiville pulteille annetaan eri momentit (korjauskerroin). No ok ei liity nyt ehkä enää tuohon motin niputtamiseen, mutta tulipahan vaan mieleen.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Noita korjauskertoimia tottakai voidaan antaa, mutta näihin koneisiin niitä ei suoraan löydy eikä ole tarvettakaan. Lisäksi tietyn tyyppiset pultit voivat kärsiä tai jopa mennä poikki liiasta vääntömomentista.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎