M60B30 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kives
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 410
    • Häme

    M60B30 ei starttaa

    mahtaako vika olla akussa vai itse startissa?
    kuuluu pelkkä naksahdus ku yrittää käynnistää,
    lähteekö sitte vaihtaan starttia vai akkua?
    oliskohan pakkasella taas näppinsä pelissä
    - e60 M5 ´06
    - e38 740dA ´01
    - e38 740iA ´95
    - e38 750iA ´95
    - e38 730iA ´95
    - e38 725tdsa ´97
    - e32 730iA V8 ´93
    - e34 525tds
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3873
    • Nokia

    #2
    Eiköhän se vika akussa ole.
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 54*BMW

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1062
      • Hämeenlinna

      #3
      Akku tyhmä... eli akku kaupoille mars
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8279
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        ei olisi eka kerta kun solenoidi menis rikki.. varmistuu kun pistät jännitemittarin akulle ja väännät avaimesta, jos jännite tippuu jonnekkin 5-6v tietämille tai alemmas nii akku tyhjä tai rikki.. jos jännite ei putoo merkittävästi nii solenoidi sökö.. voi helpottaa putsaamalla hetkeksi mutta menee puolen vuoden sisällä uusiks..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          No mutta, sähän tiedät onko se akku vai joku muu kun annat lisävirtaa........
          Ei starttaa sököillä vermeillä lisävirrallakaan.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #6
            Kaverilla naksutteli E39 kans, startti piti vaihtaa. Joko kärjet tai startin hiilet valmiit.

            Parhaiten ja HELPOIMMIN näkee siitä että starttaa joko ovi auki tai sisävalot päällä.

            Jos himmenee ihan vähän ja naksahtaa, on startti melkosen satavarmasti sökö.

            Jos himmenee melki nollaan valot, ja naksahtaa, on akku niin tyhjä ettei startti jaksa vetää. (tai startin käämit oikkarissa, mut se varmistuu lisävirralla.)

            Comment

            • kives
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 410
              • Häme

              #7
              jännite mitattiin tänään ja näytti muistaakseni 11,2 joten akussa on virtaa ja startti paskana. täytyypi sitte hinata se pajalle
              - e60 M5 ´06
              - e38 740dA ´01
              - e38 740iA ´95
              - e38 750iA ´95
              - e38 730iA ´95
              - e38 725tdsa ´97
              - e32 730iA V8 ´93
              - e34 525tds

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #8
                Originally posted by kives View Post
                jännite mitattiin tänään ja näytti muistaakseni 11,2 joten akussa on virtaa ja startti paskana. täytyypi sitte hinata se pajalle
                Niin akussa oli tuon verran jännitettä? Vähän alhaalla sekin mut kyllä tuolla vielä pyörittää. Mutta mittasitko jännitteen tippuuko samanaikaisesti kun starttaa?

                Comment

                • kives
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 410
                  • Häme

                  #9
                  Originally posted by pete81 View Post
                  Niin akussa oli tuon verran jännitettä? Vähän alhaalla sekin mut kyllä tuolla vielä pyörittää. Mutta mittasitko jännitteen tippuuko samanaikaisesti kun starttaa?
                  niin siis nimenomaan ton verran oli ku yritti lyödä käymään, normi 12~ oli muuten, vähän epäselvästi kirjotin. akku on 100ah ja startti moottori 1,7Kw

                  ot: kuinka iso mahtaa olla startti M70 v12 koneissa?:think
                  - e60 M5 ´06
                  - e38 740dA ´01
                  - e38 740iA ´95
                  - e38 750iA ´95
                  - e38 730iA ´95
                  - e38 725tdsa ´97
                  - e32 730iA V8 ´93
                  - e34 525tds

                  Comment

                  • kives
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 410
                    • Häme

                    #10
                    korjattu on

                    startti vaihdettii, eipä ollu vikaa siinä eikä akussa vaan kaapeli hapettunu puhki prkl.
                    - e60 M5 ´06
                    - e38 740dA ´01
                    - e38 740iA ´95
                    - e38 750iA ´95
                    - e38 730iA ´95
                    - e38 725tdsa ´97
                    - e32 730iA V8 ´93
                    - e34 525tds

                    Comment

                    Working...
                    X