Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 Suuri bensankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    m20b25 Suuri bensankulutus

    Tämmöinen ongelma tullut kun auto seiso kesän niin vie noin 4-5L enemmän satasella bensaa! Nyt on vaihdettu lämpötila-anturi boksille/Tulpat/ilmansuodatin ja ei muutosta. Bensa ei ainakaan haise missään että ei kovin isoja vuotoja luulis olevan. Mitähän osia pitäs seuraavaks ruveta rassaan..? :think
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"
  • -weikko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 305
    • Kalajoki

    #2
    Originally posted by S.Kaulaote View Post
    Tämmöinen ongelma tullut kun auto seiso kesän niin vie noin 4-5L enemmän satasella bensaa! Nyt on vaihdettu lämpötila-anturi boksille/Tulpat/ilmansuodatin ja ei muutosta. Bensa ei ainakaan haise missään että ei kovin isoja vuotoja luulis olevan. Mitähän osia pitäs seuraavaks ruveta rassaan..? :think
    Lambda sökö?

    Comment

    • S.Kaulaote
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1579
      • Woikkaalla

      #3
      Eipä tuossa ole Lambdaa.. Tai en ainakaa ole löytäny!
      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
      -Mitsubishi "runkkari"

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by S.Kaulaote View Post
        Eipä tuossa ole Lambdaa.. Tai en ainakaa ole löytäny!
        Kerroppa minkä ikänen/mikä auto kyseessä.

        Laahaako joku jarru/käsijarru tms?

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #5
          Originally posted by Juubi View Post
          Kerroppa minkä ikänen/mikä auto kyseessä.

          Laahaako joku jarru/käsijarru tms?
          -88 E30 Tourinki! No juu ei laahaa käsijarru... eikä ole unohtunu peräkärry perään!
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #6
            Onko käytökseltään muuttunut?
            Mitenkä oot todennut ton kulutuksen suurentuneen? Tankkaamalla?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Tankkaamalla! Kilometrejä olen pitäny vähä ylhäällä kun niitä tulee jonku verran. Nyt kulutus samaa kun tossa minun Impalassa missä 5.4L mylly mitä se ei todellakaan ollu viime talvena/keväänä! En muista että olis kovasti käytös muuttunu...
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Rullaako hyvin?
                Tarkista b-painesäätimen alipaineletku ja paluuletku.
                Tulpat?
                Käykö tyhjäkäyntiä normaalisti?
                Ongelmia käynnistämisessä kylmänä/kuumana?

                Niin, ja sano nyt paljonko kulutus on?
                Last edited by Jasu; 30-11-2007, 15:21. Reason: Muokattu
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #9
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Rullaako hyvin?
                  Tarkista b-painesäätimen alipaineletku ja paluuletku.
                  Tulpat?
                  Käykö tyhjäkäyntiä normaalisti?
                  Ongelmia käynnistämisessä kylmänä/kuumana?

                  Niin, ja sano nyt paljonko kulutus on?
                  Rullaa hyvin/Tulpat vaihdettu 2vk sitten. vanhat oli kyllä ihan ok näköset/kuumana käynnistys joskus kyllä sahoittaa/ja käynti on pientä raksutusta lukuunottamatta ok. Kulutus on 15-16L satkulla. Voisko noi suuttimet vuotaa niin paljo?
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #10
                    Eikös tuo -88 ole jo vähäpäästöinen --> lambda?!

                    Comment

                    • S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

                      #11
                      Originally posted by Juubi View Post
                      Eikös tuo -88 ole jo vähäpäästöinen --> lambda?!
                      EI ole Lambdaa/EI Kattia/EI ole vähäpäästöinen... Siis siellä ei ole OIKEASTI sitä Lambdaa! Tunnistan kyllä kyseisen osan.
                      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                      -Mitsubishi "runkkari"

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #12
                        Kyllähän ne voi vuotaa, mutta tuskin noin paljoa ja sen varmasti huomaisi koneen käytöksessä. On kyllä kova kulutus. Omassa 2.7:ssa on kulutus pienimmillään sen 13L satkulla ja se saa kyllä tarpeeksi soppaa.
                        Meinasin sillä alipaineletkulla sitä että jos vuotaa / irti, kulutus kasvaa koska paineet suuremmat. Ja paluuletkulla jos tukossa niin paineet myös kasvaa ja kulutus nousee. Onko pakoputki saanut iskua niin että lytyssä? Aika hakuammuntaa, mutta päästäänpä eteenpäin.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎