Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkki 330d ja 530d omistajille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    Vinkki 330d ja 530d omistajille

    Piti aamusta suunnata helsinkiin motor show:hun mutta toijalaan tyssäs matka ku tehot katos, kaasua paino ni käytännössä mitään ei tapahtunu, vaihdoin pienemmälle, sama juttu. Sit kurvasin ABC:n pihaan ja kuuntelin tyhjäkäyntiä, epätasasta ja tärisevää, ihanku ei ois käyny kaikilla, sammutin ja uusiks käymään niin sama tärinä.

    Sit menin kahville ja soittelin bmw-huoltoneuvojalle että mitä tehdään ni tuli ilmi että hänellä oli ollut sama ongelma joskun ja syynä ollu suuttimien johtosarja. No onneks oli työkaluja sen verran mukana että sain koneen päältä muovin pois ja kone käymään ja johtoja räpeltään ja kas, käynti parani ja tehot tuli takas. Ei muutaku kotia kohti takas, lempäälän kohdalla alko taas oireileen, parkkiin ja pelti auki, kakkos sylinterin suuttimen johtoo ku heilutteli niin käynti muuttu samaa tahtia. Sain paremmaks ja sit pääsinki kotio saakka. Ilmeisesti johtosarjan liitin paskana kun helisee, tilasin uuden johtosarjan n.85€ ja se pitäisi saapua ensi viikolla.

    Eli jos M57 koneeseen tulee muilla samoja ongelmia kesken ajon niin kannattaa hiukan tutkia noita suuttimien johtoja(myös moottorinohjain boxin kotelon tuntumassa ollut kuulemma murtumia) ja samoin jos on tyhjäkäynti ongelmia.
    Last edited by Lallevihtinen; 30-11-2007, 17:18.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    Kiitos vinkistä!
    Laitetaan korvan taakse...

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 818

      #3
      .........................................
      Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:19.

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Taitaa olla dieselien vaiva tulevaisuudessa noi johtosarjat ku kone kumminki tärisee enemmän ku bensakone. Mm.volvolla ollu ongelmia johtosarjojen kanssa.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Tuo antaa vikakoodiksi "Injector # Load cut off". Minulla oli tuossa taannoin sama vika ja se uusiutui ihan äskettäin ja löysin vahingossa huonon kontaktin 4-suuttimen pinnistä.
          ---

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Mulla teki justiinsa samalla lailla 523:ssa kun kampuran tunnistin hajosi. Yhtäkkiä tehot katos, ja huoltarin pihalla ihmetellä tärisevää tyhjäkäyntiä.

            Sitte taas mentiin, kunnes vika palasi... ja niin edelleen.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Noihin saa myös liittimiä ja niiden pinnejä erikseen jos haluu tehdä itse ja säästää. Ei tuo mikään kauheen yleinen vika kuiteskaan ole.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Tontsa
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 201
                • Uusimaa

                #8
                Yleinen tai ei, niin kaikki tieto tervetullutta. Varsinkin ilmainen sellainen.
                Audi S3 -07

                Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
                Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
                Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
                BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
                BMW 530dA -00, Audi S3 -07

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #9
                  Mulla aivan sama vika toissa kesänä silloisessa 530d:ssä! Ja vielä kakkospytyn johdin! Tuossa 2-pytyssä on kyllä jotain, kun se tuntuu oireilevan juttujen mukaan aina ensimmäisenä.

                  Joka tapauksessa tein aivan samoin. Muovihärpäkkeet pois ja kun johtimesta vähän painoi, käynti palautui. Johtimet tuntuivat melko kankeilta ja niitä pystyi helposti painamaan eri asentoon ja tuolla mentiin hyvin viikko kunnes uusi sarja saapui. En tiedä oliko vika liittimessä vai johtimessa, mutta itse epäilin tuolloin johdinta.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3449
                    • Janakkala

                    #10
                    Ja kun noita johtosarjoja sitten uusitte niin tarkistakaa huolellisesti ettei sen kyseisen reistanneen liitoksen omaavan suuttimen "pinnit / liitokset" ole kärsineet eli palaneet pinttyneet tai vaihtaneet väriä. Jos kontakti on huono niin rupeaa se uusikin johtosarja ajanmyötä oireilemaan
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Btw kyllä näissä baijjerin ihmeissä on aivan luvattoman paljon mitä kummallisempia ihmevikoja sähköissä. Autot on kuitenkin sen hintaisia, että tuommosten johtosarjojen ja liittimien EI pitäisi missään nimessä normaalin käyttöiän sisällä porsia! Uskomattoman huonoa laatua kyllä tietyissä kohdin.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Tuo antaa vikakoodiksi "Injector # Load cut off". Minulla oli tuossa taannoin sama vika ja se uusiutui ihan äskettäin ja löysin vahingossa huonon kontaktin 4-suuttimen pinnistä.
                        Mulla oli vikakoodi: Injector 2 failure, muistaakseni. Toihan on sen verran koppura johtosarja varsinkin pakkasella kun kulkee niissä "kiskoissa" ja ainakaan liian pitkä se ei ole että voi hyvinkin murtua jostain muualtakin kun liittimen sisältä. Mutta eipä siinä odotellaan uutta johtosarjaa ja ajellaan V40 1.8 volvolla joka viä 8,5L maantieajossakin.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          kiitos vinkistä...pitää laittaa muistiin "kovalevylle" tonne pääkoppaan
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            #14
                            Eli jos tätä lukee niin melkee uusien 530d:n / 330d:n ostajien kannattais melkeen valmiiksi tilata moinen sarja kotiin kerta se 85e maksaa ja vaihtaa... tällä varmistaa ettei tuotakaan vikaa tule ainekaan ihan heti... vähän saman kaltanen kun E60 530d:n läppävika kannattaa korjataheti ? vai oliko läppävika E39 korissa vielä? katseet tulevaisuuteen tyyppivikojen kanssa ei kannata odottaa että osuu kohdalle ennenkun huollattaa.. ennemmin ajoissakun sillonkun sattuu kohalle!
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Nojuu ei nyt kuitenkaan kannata huvikseen vaihdella. Sen verran harvoin silti sattuu kohdalle.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎