Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 öljypohjan irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aliasJ
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 108

    m20b20 öljypohjan irroitus?

    Autona E28
    Sinänsä vähän hölmö ongelma, sillä avasin kaikki öljypohjan pultit ja myös takapäässä olevan alumiinikopan 4 pulttia, mutta ei vaan lähde irti millään.:think

    Etupäästä kyllä irtoaa jo lohkosta, mutta takaa ottaa jostain kiinni. En kyllä saanut sitä takapään alumiinikoppaa yhtään irti, joten voisiko joku kertoa mitä tuossa nyt pitää tehdä, olenko unohtanut jotain? Näyttää että vaihdelaatikko on myös jotenkin kiinni tuossa alumiinikopassa, mutta en tiedä sit. Korjauskirjassa neuvottiin irrottamaan vain ne 4 pulttia sieltä kopan alapuolelta.
    _____________
    e28 520i -vm.84
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Muistaakseni (aikaa jonkun verran kulunut kun viimeksi e28 öljypohjaa pyöritellyt) niin kun ole irrottanut sen vauhtipyörän suojuksen, niin siellä on vielä kymmenkunta niitä pieniä ruuveja. Muistaakseni se pohja ei mahdu pois paikaltaa ihan helpolla, vaan kun saat pohjan raolleen, niin avaat öljypumpun pultit, tiputat sen sinne pohjaan ja sitten pohja mahtuu paikaltaan pois. Toinen vaihtoehto on löysätä koneenkorvia ja nostaa konetta ylöspäin jolloin tilaa riittää ilman pumpun irrotusta.

    Edit:
    Tulipa vielä mieleen, että kun se pohja on irti, niin sitten kannattaa putsailla kaikki ne öljypohjan pikkupulttien kolot ja putsata ne pultit. Sitten vaan jotain tiivisteliimaa lohkoon ja ö-pohjaan tiivistepintoihin, tiiviste väliin ja tarkasti pohja paikalleen. Se putsaaminen on hidasta ja ikävää, mutta huomattavasi mukavampaa kuin huomata ettei pari pulttia mene kierteilleen.. Ne takimmaiset pultit on tosi ikävät, niitä saa sohia tovin jos toisenkin. Muista vetäneeni auton alla jonkinlaisen primitiivireaktion kun noita askartelin paikalleen.
    Last edited by Kyytsis; 03-12-2007, 16:18.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Vaihdelaatikon ja ö-pohjan välissä oleva pala pitää tosiaan irroittaa ja sen alta löytyy ne öljypohjan päädyn pultit.

      Comment

      • Toffe_Vsa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 152
        • Vaasa

        #4
        mun mielestä helpoin ja parastapa irrottaa öpohja koneen ollessa paikalla on juuri kyytsiksen neuvomalla tavalla. ainut vittumaanen vaa o saada se öljypumppu takas mut kyl se menee!

        Comment

        • aliasJ
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 108

          #5
          Niin ongelma on juuri tuon vaihdelaatikon ja ö-pohjan välissä olevan palan irroittaminen, miten se pala lähtee? Irroitin ne 4 pulttia sen palan pohjasta, mutta ei vaan lähde millään. Kylläpä on kenkkumainen kohta.:think
          _____________
          e28 520i -vm.84

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Originally posted by aliasJ View Post
            Niin ongelma on juuri tuon vaihdelaatikon ja ?-pohjan v?liss? olevan palan irroittaminen, miten se pala l?htee? Irroitin ne 4 pulttia sen palan pohjasta, mutta ei vaan l?hde mill??n. Kyll?p? on kenkkumainen kohta.:think
            Se on viel? vaihdelaatikossa silti kiinni parilla pultilla. Avaa laatikon 2 tai 3 alimmaista pulttia.
            ________
            DC MEDICAL MARIJUANA DISPENSARIES
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:16.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎