Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF5HP18 normaali toiminta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    ZF5HP18 normaali toiminta?

    miten pitäis ko. lootan ilman steppiä toimia -96 325Tdsa:ssa?
    1. missä nopeuksissa vaihdot?
    2. missä nopeudessa turbiinilukko?
    3. ajat 95km/h loivaan ylämäkeen pintakaasulla, lisäät mäkeen vähän kaasua (kulutusviisari osottaa 9-10l/100km) mitä laatikko tekee?
    4. miten palautetaan s/e/w kytkin s asennosta takas e asentoon? jos painamalla, mulla on vissiin kytkin rikki..

    vertailuna olen käyttänyt zf4hp22 lootaa M30B34 pannun jatkona, joka toimii mielestäni paljon fiksummin kaikissa edellämainituissa kohdissa..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • Guest's Avatar

    #2
    Originally posted by peto2 View Post
    miten pitäis ko. lootan ilman steppiä toimia -96 325Tdsa:ssa?
    1. missä nopeuksissa vaihdot?
    2. missä nopeudessa turbiinilukko?
    3. ajat 95km/h loivaan ylämäkeen pintakaasulla, lisäät mäkeen vähän kaasua (kulutusviisari osottaa 9-10l/100km) mitä laatikko tekee?
    4. miten palautetaan s/e/w kytkin s asennosta takas e asentoon? jos painamalla, mulla on vissiin kytkin rikki..

    vertailuna olen käyttänyt zf4hp22 lootaa M30B34 pannun jatkona, joka toimii mielestäni paljon fiksummin kaikissa edellämainituissa kohdissa..
    1: riippuu kaasun asennosta
    2: --||--
    3: Vaihtaa pienemmälle
    4: tuntuis et joka kerta erilailla

    Comment

    • Tumppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1812
      • Oulu

      #3
      Kyllä mulla E34:ssä turbiinilukko menee päälle aina samassa nopeudessa eli vaatii aikalailla sen tasan 90km/h mittariin..( perävälitys vaikuttaa tähän nopeuteen missä lukittuu ) Eco asentoon menee painamalla nappia.
      F31 320d LCI

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:16.
        ///Motorporot

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          meneekö sport asennossa turbiinilukko päälle?.. en oo tuossa vekottimessa onnistunu saamaan päälle edes 110km/h vauhdilla
          tuli vaan mieleen että kun s/e/w kytkin ei palaudu s eikä w asennoista e asentoon mitenkään, vaikka kuinka painelis vaihtaa kyllä s ja w välillä tilaa mutta en oo huomannu mitään muutosta lootan toiminnassa eri asentojen välillä
          epäilys: s/e/w kytkin sökö ja heittää heti startista w asennon päälle vaikka valot kertoo muut

          p.s. on tuo vaan paska loota verrattuna vanhaan kunnon 4hp22:seen
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #6
            ..........
            Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:15.
            ///Motorporot

            Comment

            • vitonen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 139

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              meneekö sport asennossa turbiinilukko päälle?.. en oo tuossa vekottimessa onnistunu saamaan päälle edes 110km/h vauhdilla
              tuli vaan mieleen että kun s/e/w kytkin ei palaudu s eikä w asennoista e asentoon mitenkään, vaikka kuinka painelis vaihtaa kyllä s ja w välillä tilaa mutta en oo huomannu mitään muutosta lootan toiminnassa eri asentojen välillä
              epäilys: s/e/w kytkin sökö ja heittää heti startista w asennon päälle vaikka valot kertoo muut

              p.s. on tuo vaan paska loota verrattuna vanhaan kunnon 4hp22:seen
              TIS kertoo, että turbiinilukko menee päälle 4 vaihteella E34 525ia:ssa, kun kierroksia on 4600 - 4800 r/min. Vastaavasti vauhtia on 162 - 169 km/h. Ajo-ohjelmalla ei mielestäni ole merkitystä tässä asiassa.

              Samoin 4hp22EH lukitsee turbiinin 3 vaihteella, kun kierroksia on reilu 4000 r/min.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by vitonen View Post
                TIS kertoo, että turbiinilukko menee päälle 4 vaihteella E34 525ia:ssa, kun kierroksia on 4600 - 4800 r/min. Vastaavasti vauhtia on 162 - 169 km/h. Ajo-ohjelmalla ei mielestäni ole merkitystä tässä asiassa.

                Samoin 4hp22EH lukitsee turbiinin 3 vaihteella, kun kierroksia on reilu 4000 r/min.
                nuo nyt hullulta kuulostaakin.. täyskaasulla vois pitää paikkansa.. vanhan mallin 4hp22 lukitsee nelosen osakaasulla kierroksilla 2100r/min ja kun vauhtia on n.90km/h
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  nuo nyt hullulta kuulostaakin.. täyskaasulla vois pitää paikkansa.. vanhan mallin 4hp22 lukitsee nelosen osakaasulla kierroksilla 2100r/min ja kun vauhtia on n.90km/h
                  Syö kuljettajaa kun pitää 80 kympin alueella aina vetää yli yhdeksääkymppiä, muuten syö enempi ainetta... saisi lukita jossain kahdeksassaviidessä niin olisi ok.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎