Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin nesteen lämpötila.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jason
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 65

    Jäähdytin nesteen lämpötila.

    Tänään vaihdettu vesipumppu/termari ja rupesi ihmetyttään kun lämmöt nousee melkein 100 asteeseen viisarin silti ollessa keskellä.Mikähän on ton -97 e39:sin normaali lukema mihin lämmöt nousee?.Ilmattu on ja pitäisi olla kunnolla tehty.Toinen kysymys on että millä ton (!) valon saa nollattua jarrurempan jälkee?.
    Volvo v70 2.4T
    ex BMW 528 touring -97
  • Will_E39
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 920
    • Seinäjoki

    #2
    mä muusta tiärä mut ton valon saat nollattua pitämällä virtoja päällä puol minuuttia ennen käynnistystä mikäli kuluneisuusanturit ovat ehjiä
    e39 520ia-96

    Comment

    • Jason
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 65

      #3
      Anturit uudet ja palat mutta ei onnistu tolla konstilla.Taitaa olla merkkiliikkeen "halpa" nollaus väistämättä edessä:think.
      Volvo v70 2.4T
      ex BMW 528 touring -97

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by Jason View Post
        Tänään vaihdettu vesipumppu/termari ja rupesi ihmetyttään kun lämmöt nousee melkein 100 asteeseen viisarin silti ollessa keskellä.Mikähän on ton -97 e39:sin normaali lukema mihin lämmöt nousee?.Ilmattu on ja pitäisi olla kunnolla tehty.Toinen kysymys on että millä ton (!) valon saa nollattua jarrurempan jälkee?.
        PEPSI pullo ilmaus?!?
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Ja e39 millä koneella?
          Normaali käyntilämmössä on todella suuret erot eri moottoreiden välillä.

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Jason View Post
            Tänään vaihdettu vesipumppu/termari ja rupesi ihmetyttään kun lämmöt nousee melkein 100 asteeseen viisarin silti ollessa keskellä.Mikähän on ton -97 e39:sin normaali lukema mihin lämmöt nousee?.Ilmattu on ja pitäisi olla kunnolla tehty.Toinen kysymys on että millä ton (!) valon saa nollattua jarrurempan jälkee?.
            lisää jarrunestettä...
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • bmwpower
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 290
              • mäntsälä

              #7
              jos se on kasin koneella nii se o ihan normaalia,itsellä kone käy jossain 100-108 asteen hujakoilla m62b35
              e34 M5 touring

              Comment

              • Jason
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 65

                #8
                Autohan oli 528 ja jaffa pullolla ilmattiin.Näyttäisi siltä että lämmöt pysyy 98 asteessa.Aikasempi termari näytti aina 90 astetta.Jarrunesteet tarkistettu palojen vaihdon yhteydessä eli vain valo pitäis saada sammumaan.
                Volvo v70 2.4T
                ex BMW 528 touring -97

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Reilussa 100c asteessa yleensä.
                  Jäähdytinneste paineen alaisena tahtoo olla tuossa astelukemissa.

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by bmwpower View Post
                    jos se on kasin koneella nii se o ihan normaalia,itsellä kone käy jossain 100-108 asteen hujakoilla m62b35
                    Itselläkin -99 535 ja lähes 110 astetta "parhaimmillaan/pahimmillaan". Seilaa väliä 106-109 normaalisti.

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Valkman View Post
                      Itselläkin -99 535 ja lähes 110 astetta "parhaimmillaan/pahimmillaan". Seilaa väliä 106-109 normaalisti.
                      Jep. Appiukon M62B44 vaihdettiin termostaatti, joka tuossa on jo 105 asteinen. Lämmöt tosiaan vaikuttaa liikkuvan tuossa 106 -110 asteen välillä.

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        itellä e39 525 vm98 lämmöt noin 106 astetta näin talvella kun termari aukee niin käy siellä 90 hujakoilla ja nousee taas
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • Jason
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 65

                          #13
                          Tänään huomasin tullessani ajosta että sammuttamisen jälkeen kuului jostain pulputusta.Syylärissä pulputti ja korkin aukasun jälkeen tunki nesteitä pihalle.Lämpöviisari ei noussut vaan jökötti keskellä.Salavalikosta lämpötila näytti 103 astetta.Sitä ennen panin merkille että puhalluksen ollessa viileällä lämmöt nousee noin sataan ja kun laittaa lämmöt täysille niin tippuu 93 asteseen.Lisätään vielä että sisälle tulee lämmintä normaalisti ja viisari ei seilaa.Jollain vinkkejä mistä vois johtua vai vaihdanko jopoon?.
                          Volvo v70 2.4T
                          ex BMW 528 touring -97

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Originally posted by Jason View Post
                            Tänään huomasin tullessani ajosta että sammuttamisen jälkeen kuului jostain pulputusta.Syylärissä pulputti ja korkin aukasun jälkeen tunki nesteitä pihalle.Lämpöviisari ei noussut vaan jökötti keskellä.Salavalikosta lämpötila näytti 103 astetta.Sitä ennen panin merkille että puhalluksen ollessa viileällä lämmöt nousee noin sataan ja kun laittaa lämmöt täysille niin tippuu 93 asteseen.Lisätään vielä että sisälle tulee lämmintä normaalisti ja viisari ei seilaa.Jollain vinkkejä mistä vois johtua vai vaihdanko jopoon?.
                            Nestettä ollut liian vähän. Ja nyt vielä vähemmän, kun avasit korkin.
                            Monesti alkaa kiehumaan yli kun avaa korkin. Ei muutakuin kylmänä nesteen lisäys oikea määrä ja antaa jopon olla vielä seinän vierustalla.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎