Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 lämmöt ei pysy kurissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami320
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 169
    • Lahti

    m20 lämmöt ei pysy kurissa

    pistin tossa koneeseen jäähdytys nestettä rempan jälkeen ja käyttelin sitä ja ilmasin siitä termostaatti kotelon päältä. mutta silti lämmöt nousee pirun äkkiä ja kauhee porina kuuluu letkuista ja kuuluuko tuolla paisunta säiliössä olla painetta mulla omasta mielestäni on siellä liikaa painetta. mikäköhän vois olla vikana, ite aattelin että voiskohan tuo kansi olla halki että se päästää paineen tuonne vesi tilaan ja sen takia vesi ei kierrä. :( kertokaas kaikki minkä tuohon vaivaan keksitte.
    e30 316 ja e34 520 e46 320d
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #2
    Visko rikki?
    Poriseeko paisuntasäiliössä?
    Onko moottoriöljy harmaata/ruskeata?
    Kunnolla ilmattu?
    Vesipumppu kunnossa?
    Joillain korjaamoilla on käytössä ns.testerilitku (en muista oikeaa nimeä) jonka sekaan imetään auton omaa jäähdytysnestettä,muuttaa väriä mikäli seassa on pakokaasuja--->kansi halki
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • Sami320
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 169
      • Lahti

      #3
      porisi paisuntasäiliössä ja letkuissa
      visko ainakin pyöri :lol:
      moottoriöljy on normaalin väristä
      kyllä mä sitä joku 10 kertaa yritin ilmata
      vesipumpusta ei tietoa. milläs ton vesipumpun vois tietää onko se kunnossa.
      e30 316 ja e34 520 e46 320d

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        No on kumma jos ei m20 ilmaannu.
        Olen aina tehnyt näin:
        Ilmaus ruuvi auki. Kaadetaan vettä niin paljon kun menee. Kone käyniin. Tippa vettä jos näyttää siltä. Ilmaus ruuvi kiinni. Antaa käydä koneen niin lämpöseks kunnes termari aukee. Lisäillään vettä jos tarvii. Korkki kiinni ja radalle.

        Sen muistan että m10 oli tosi vittumainen ilmaa mutta toi m20 menee tupakkaa poltellessa. Sulla on termari rikki, syyläri tukossa/paskanen, vesipumppu rikki. Tai sitten jo mainittu visko.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Sami320
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 169
          • Lahti

          #5
          termari toimi se kokeiltiin. ton vesipumpun vois vaihtaa siihen. en kyl tiiä miten se ois rikki visko toimi mun vanhassa koneessa hyvin. voiskohan toi kansi olla menny halki koska vanhassa koneessa missä se oli ollu kiinni niin siitä oli kansipahvi menny ja kansi oli mun omien mittauksien :lol: mukaan ennen koneistamoon vientiä aika kiero
          e30 316 ja e34 520 e46 320d

          Comment

          • Sami320
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 169
            • Lahti

            #6
            niin ja paha viedä korjaamon mittauksiin kun auto on aika pahasti vaiheessa :? saakohan tota testilitkua mistään ja paljonkohan maksaa ja kokemuksia.
            e30 316 ja e34 520 e46 320d

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Wittu_joo
              No on kumma jos ei m20 ilmaannu.
              Olen aina tehnyt näin:
              Ilmaus ruuvi auki. Kaadetaan vettä niin paljon kun menee. Kone käyniin. Tippa vettä jos näyttää siltä. Ilmaus ruuvi kiinni. Antaa käydä koneen niin lämpöseks kunnes termari aukee. Lisäillään vettä jos tarvii. Korkki kiinni ja radalle.

              Sen muistan että m10 oli tosi vittumainen ilmaa mutta toi m20 menee tupakkaa poltellessa. Sulla on termari rikki, syyläri tukossa/paskanen, vesipumppu rikki. Tai sitten jo mainittu visko.
              Mulla on hyvinkin erilainen kokemus m20 ilmaamisesta. Aikaa meni varmaan lähemmäs tunti kun kaadeltiin nesteitä, käytettiin konetta, odoteltiin, kaadettiin taas nesteitä jne jne...

              Hyvä konsti on laittaa 1,5 litran limupullo väärinpäin paisarin päälle, ilman korkkia ja pohja pois leikattuna tietenkin. Siitä kun kaatelee niin a) osuu paremmin :lol: b) nesteet tuntuivat uppoavan paremmin. B-kohta johtunee samasta asiasta kuin auton keulan ylösajamisen vaikutus.
              E39 520iA -02

              Comment

              • Tukste
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 357
                • Kouvola, Finland

                #8
                mun taas ei ole koskaan tarvinu ees ilmata tota m20, kaatanu vaan vedet sisään, auto käyntiin ja vähän pumppaillu kädel ala- ja ylävesiletkuja. Ja aina on pelannu ihan hyvin.

                535d M-sport -07
                Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                325ix turbo -88 (projekti)

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Tukste
                  mun taas ei ole koskaan tarvinu ees ilmata tota m20, kaatanu vaan vedet sisään, auto käyntiin ja vähän pumppaillu kädel ala- ja ylävesiletkuja. Ja aina on pelannu ihan hyvin.
                  Sama mulla. Joskus tuntuu, että toiset huvikseen kirjottelee kuinka vaikeaa tuo homma muka on.

                  Mielestäni yksi helpoimpia hommia.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Sami320
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 169
                    • Lahti

                    #10
                    kertokaas kannattaako se kansi siihen vaihtaa vai voiskohan se vika olla jossain muualla. kokemuksia ynnä muita vihjeitä otetaan vastaan
                    e30 316 ja e34 520 e46 320d

                    Comment

                    • Sami320
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 169
                      • Lahti

                      #11
                      kertokaas kokemuksia kai jollain on jotain tälläista ongelmaa ollu. :?
                      e30 316 ja e34 520 e46 320d

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Sama mulla. Joskus tuntuu, että toiset huvikseen kirjottelee kuinka vaikeaa tuo homma muka on.

                        Mielestäni yksi helpoimpia hommia.
                        Joo, oikeasti me Sickensin kanssa ihan huviksemme lämmiteltiin käsiä niissä jäähdytinnesteissä, aina se kotiolot voittaa. Oma e28 m20 ilmaantuu kuin itsestään, kun taas Sicknesin e34 m20 pistää hanttiin oikein tosissaan. Ja ilmattu vielä tasan samassa paikassa ja autot samassa asennossa. No, e28:ssa on erilainen syyläri ja ennenkaikkea paisuntasäiliä jäähdyttimen yläpuolella :roll:

                        AIheeseen: Ymmärsin että veit kieron kannen koneistamolle plaanattavaksi ilman että sitä koeponnistettiin?

                        Sori vaan, mutta typerää... Enkä nyt tarkoita sitä Hondaa.

                        Comment

                        • Sami320
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 169
                          • Lahti

                          #13
                          kyllä eli vein kieron kannen oikasuun ilman koeponnistuksia. voikos näistä mennä lohkon tiivistepinta yhtään kieroon kun tuo samainen kansi on ollut siinä lohkossa kiinni mikä on nyt mulla keulilla. :(
                          e30 316 ja e34 520 e46 320d

                          Comment

                          • mika.h
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 799
                            • haukipudas

                            #14
                            aika epätodennäköstä et lohkon pinta niin kiero olis,kyllähän niitäkin oiotaan mutta lähinnä varmuudeksi,ainaki mun mielestä. taitaa olla niin et joudut purkaan kannen pois ja ponnistaan sen, samallahan selvittää ettei lohko oo halki tai jotai.


                            Comment

                            • Sami320
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 169
                              • Lahti

                              #15
                              mulla on siihen toinen kansi ja en viitti ruveta sitä vanhaa kantta turhaa ponnistelemaan kun ei sekään mitään ilmasta oo. ja kai se on vaan pakko kokeilla onnea sillä uudella ehjällä kannella. ja kokeilla toimiiko se sillä hyvin. :(
                              e30 316 ja e34 520 e46 320d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎