Announcement

Collapse
No announcement yet.

325Tdsa -96 huohotin valuttaa öljyä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8266
    • Järvikylä (Nakkila)

    325Tdsa -96 huohotin valuttaa öljyä

    elikä auto on ollu omistuksessa n.1kk/5tkm ja ostaessa peliä katottiin ölpät ja ylärajaan asti oli.. tänään sitte sytty öljyn merkkivalo kesken ajon ja pysäytin linkkapysäkille dippasin tikkua ja hyvä kun tikun kärki oli kastu (ja oli muuten mustaa).. siitä sitte huoltoasemalle hakeen öljyä ja vajaa 3litraa meni! aloin sitte tutkiin asiaa nii ilmanputsarikotelon alla koko moottorinkylki öljyssä ja öljy oli peräisin huohotuksesta mutta vuotokohtaa en pystyny paikallistaan
    epäilen että vuotais siitä pätkästä jossa huohotusputki menee ilmanputsarikotelon pohjan sisässä.. mutta ei sekään mielestäni selitä noita määriä.. vai selittäiskö? ensimmäinen diesel ja ensimmäinen turbo joten hiukan ollaan hukassa..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    katoikko ettei oo menny öljynlauhdutin ja ajoviimasta roiskinu pitkin poikin,tollasesta kokemusta kahden bemarin kanssa ja sen jälkeen heittäny suosista koko lauhduttimen vittuun,paskoja ja turhia kun ovat ja vieläpä sijoitettu huonosti,vika voi myös löytyä sieltä
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8266
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      en kyllä kattonu mutta kuulostaa aika utopistiselle että hajois.. mene ja tiedä, täytyy kattoo joskus kun tulee valosaa.. (toivottavasti ei oo lauhdutin puhki kun emäntä lähtee aamulla töihin 60km päähän)
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        en kyllä kattonu mutta kuulostaa aika utopistiselle että hajois.. mene ja tiedä, täytyy kattoo joskus kun tulee valosaa.. (toivottavasti ei oo lauhdutin puhki kun emäntä lähtee aamulla töihin 60km päähän)
        jos on niin letkut yhteen ja menoksOmissa molemmissa kun meni niin oli mennyt pieni kivi läpi,reikä oli neulanpään kokoinen,mutta paineella kun tulee niin ei kestä kauaa..jälkimmäinen kun meni olin kyläilemässä 90km päässä kotoa,tankkasin autokäynnissä(onneks)niin huomasin että kauhee sahu tulee alta ja menin kattoon nii öljynoro tulee kokoajan keulastaMeni vain 17litraa öljyä että pääsi kotiin,joka huoltarilta lisää ja halpaa oli,kun ajamalla piti kotiin päästä ja oli koko konehuone öljyssä visko ja ajoviima roiskii
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Mulla huohottaa ainakin.. ei nyt ihan tohon tyyliin mutta luokkaa litra/tankillinen ja veikkaan että syynä on enemmän loppuunkulunut moottori kun varsinainen yllättävä vika. Venttiilinvarret ja sellaset puhaltaa läpi kun ahtoja on nostettu ja lastulla viritetty vanhassa moottorissa.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8266
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by herrakani View Post
            Mulla huohottaa ainakin.. ei nyt ihan tohon tyyliin mutta luokkaa litra/tankillinen ja veikkaan että syynä on enemmän loppuunkulunut moottori kun varsinainen yllättävä vika. Venttiilinvarret ja sellaset puhaltaa läpi kun ahtoja on nostettu ja lastulla viritetty vanhassa moottorissa.
            mulla onki ongemana se että öljy löytää jostain tiensä huohotinputken ulkopuolelle (ilmanputsari kotelon alla olevan lämpöeriste pellin päälle eikä tuu venakopan välistä) ja valuu joka suuntaan.. menisikin sinne oikeeseen paikkaansa
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Sinne sinne. Tuu kattomaan jos et usko. Ahdin on vielä ~kunnossa, sen oon koklannu.

              Pesin tossa syksyllä kokeeks koko konehuoneen niin oli 2 kohtaa jotka öljys, se huohotinputken seutu ja EGR. Egr:n tukin ja se lopetti vuotamisen mut toi huohottimen varsi vuotaa vieläkin koska sinne venttiilikoppaan vuotaa painetta ja se huohottimen "tiiviste" ei pidä. Jos haluut pikafixin niin vaihda ilmanputsari toisenmalliseen ja laita huohottimeen keräyssäiliö ja imu vaikka ahtimen jälkeen. Mut se ei posta ite vikaa tietenkään, oireen vaan.

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8266
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by MasaTDS View Post
                katoikko ettei oo menny öljynlauhdutin ja ajoviimasta roiskinu pitkin poikin,tollasesta kokemusta kahden bemarin kanssa ja sen jälkeen heittäny suosista koko lauhduttimen vittuun,paskoja ja turhia kun ovat ja vieläpä sijoitettu huonosti,vika voi myös löytyä sieltä
                olis vaan pitäny tuolloin kattoo paremmin.. huollossa selvis että joku edellisistä omistajista on murjonu lauhduttimen putkiliitokset vituiks -> vuotaa onko kellään tuon lauhduttimen hintaa tiedossa? antoivat kyllä huollossa hinnan ja tilasivatkin osan jo mutta tuntuu vaan hinta aivan käsittämättömältä..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • RiteCo
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 97
                  • Harjamäki

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  mulla onki ongemana se että öljy löytää jostain tiensä huohotinputken ulkopuolelle (ilmanputsari kotelon alla olevan lämpöeriste pellin päälle eikä tuu venakopan välistä) ja valuu joka suuntaan.. menisikin sinne oikeeseen paikkaansa
                  Kannattaa joka tapauksessa tarkistaa ilmanputsarin kotelon alaosa. Ottaa kotelo käteen ja kokeilla ettei huohottimen letkun alakiinnike ole halki. Halkeaa helposti alaspäin lähtevän putken juuresta kovalla pakkasella tai jos murjotaan letkua paikoilleen "p..ke ja on se mentävä" periatteella.

                  Jos kotelo on halki, niin ruiskuttaa kivasti seutukunnan öljyyn.
                  -x-x-x-x-x-x-x-x-

                  MFG RiteCo


                  W211 and 944

                  ex E21, ex E30, ex E39

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8266
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    sitä nyt ei tiedä vuotaako se kotelon pohja vai oliko se öljy siellä lauhduttimesta peräisin.. tarkkaillaan kun saadaan uus lauhdutin..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • kalyytik
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 77
                      • Espoo

                      #11
                      Voiko huohotin olla tukossa muuten kuin jäätymällä?

                      Originally posted by peto2 View Post
                      aloin sitte tutkiin asiaa nii ilmanputsarikotelon alla koko moottorinkylki öljyssä ja öljy oli peräisin huohotuksesta mutta vuotokohtaa en pystyny paikallistaan
                      epäilen että vuotais siitä pätkästä jossa huohotusputki menee ilmanputsarikotelon pohjan sisässä.. mutta ei sekään mielestäni selitä noita määriä.. vai selittäiskö? ensimmäinen diesel ja ensimmäinen turbo joten hiukan ollaan hukassa..
                      Itsellä on 215tkm ajettu 1998 325tds (M51) ja tossa joskus vajaa vuosi sitten se alko ruikkimaan öljyä vähän kovemmassa ajossa. Öljyä tihkuu ainakin mittatikun yläpäästä, ehkä hieman öljyfiltterin tiivisteesta ja sitten jostain moottorin oikealta puolelta josta se tiputtelee sitten maahan saakka. Jotenkin tää kuulostais huohottimen tukkeutumiselta, mutta en tiedä miten se olis mahdollista, koska auto lähtee käytännössä aina lämpimästä tallista ja vikaa esiintyy myös ihan lämpimillä keleillä. Määrät on aika pieniä eikä öljyä tarvii lisäillä kuin ehkä neljän, viiden dieseltankillisen välein.

                      Tuskin liittyy tähän ongelmaan, mutta moottori ei myöskään lähde käyntiin kuin vaivoin kylmänä (0..5 C-astetta). Ja lämpimänäkin täytyy yleensä sahata aika pitkään ennen kuin sit yhtäkkiä hörähtää käynntiin.
                      2005 530d(A) touring
                      ex: 1998 325tds touring

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8266
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        empä ole tähän muistanut mitään laittaa.. mutta minulla oli myös se ilmansuodatinkotelon pohjaosa hajalla alemmasta letkuliittimestä.. ilmeisesti edellisen omistajan huohotinmuutosten takia (huohotti ulkoilmaan)..

                        mutta edelliselle tiedoksi.. jostain syystä sinulla on se huohotin tukossa tai osittain tukossa.. ei se muuten sylje öljyä mittatikun putkesta.. huohotin putki kulkee kannesta -> ilmanputsarikotelon pohjan rakenteiden läpi -> kumiletkua turbon imupuolelle (ellei ole patentoitu mitään kuten tuossa)
                        pura koko huohotin ja koita että mistä ei mene ilma läpi
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎