Announcement

Collapse
No announcement yet.

venttiilikopan kannesta jengat mennyt, miten fiksata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    venttiilikopan kannesta jengat mennyt, miten fiksata?

    Eli tiivistettä olin vaihtamassa pienen tihkumisen johdosta. Kun rupesin pistämään kantta kiinni, niin 3 kappaletta ruuveista pyöri tyhjää eikä kiristynyt yhtään.

    Millainen homma on tehdä itse jengat ja löytää juuri sopivat pultit? vai onko muita keinoja asian fiksaamiseen?

    Moottorina M42
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    vanhassa koslassa tein m40 moottoriin uudet kierteet, tais alunperin olla m6 eli porasin 6.5mm reijän ja m8 tapilla uudet jengat. itellä ainaki onnistu.

    ps. pultit laitoin sit iha normit hapokestävät m8
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Täällä on hyvät ohjeet ja kuvat:


      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Eli tiivistettä olin vaihtamassa pienen tihkumisen johdosta. Kun rupesin pistämään kantta kiinni, niin 3 kappaletta ruuveista pyöri tyhjää eikä kiristynyt yhtään.

        Millainen homma on tehdä itse jengat ja löytää juuri sopivat pultit? vai onko muita keinoja asian fiksaamiseen?

        Moottorina M42
        Jos kierteet on alumiinissa, niin ehdottamasti paras konsti on helicoil, mikä tuolla linkissäkin tais olla.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Itsellä ei ollut vierekkäiset pultit, eikä ollut tullut kokomatkalta kierteet mukana, varovasti vain pyöritin tapilla uudet samankokoiset jengat pohjaan asti ja kiristin hyvin maltillisesti kasatessa.

          Hyvä tuli.

          Oli loistavasti muutenkin kaikkialta moottorista kierteitä paskana, ei vain aluosista vaan myös lohkosta, esim. termostaatin kotelon jouduin muuttamaan pinnapulteille ja vesipumpun "ison" pultin reiän kairaamaan uusiksi.
          Olli.

          Comment

          • _Pietu_
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 3660
            • Kuopio / Maaninka

            #6
            Originally posted by 525TDS Touring View Post
            Jos kierteet on alumiinissa, niin ehdottamasti paras konsti on helicoil, mikä tuolla linkissäkin tais olla.
            Helicoil on hemmetin hyvä vaihtoehto, kun tekee huolellisesti, niin saa varmasti kestävät kierteet. Töissä joutuu yleensä kaikkiin alumiinisiin osiin tekemään helicoilkierteet kun porukka vääntelee alumiinista ne kierteet paskaksi.
            BMW F25 xDrive 20d
            ex BMW e91 320dA
            ex BMW e36 325i
            - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
            Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              MItäs materiaalia tuo M42 kansi on, venttiilinkoppa on alumiinia ja taitaa se kansikin olla?

              Missä PKI-seudulla voisi helicoiliin tutustua?

              Comment

              • enyce
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 381
                • LTI

                #8
                Originally posted by _Pietu_ View Post
                Helicoil on hemmetin hyvä vaihtoehto, kun tekee huolellisesti, niin saa varmasti kestävät kierteet. Töissä joutuu yleensä kaikkiin alumiinisiin osiin tekemään helicoilkierteet kun porukka vääntelee alumiinista ne kierteet paskaksi.
                Helicoil on kyl ainut oikea menetelmä jos haluaa tehdä hyvää ja kunnollsita, kierteistä tulee silloin paljon kestävämmät. Ja jos olisin topicin aloittaja tekisin myös ehjistä kierteistä helicoilit ihan vaan varmuuden vuoksi.
                Mjaa...
                E70 3.0sd
                EX:e36M3individual cäbi
                EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                EX: 523iSUOMIAUTO

                Comment

                • enyce
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 381
                  • LTI

                  #9
                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  MItäs materiaalia tuo M42 kansi on, venttiilinkoppa on alumiinia ja taitaa se kansikin olla?

                  Missä PKI-seudulla voisi helicoiliin tutustua?
                  monissa vähän "tasokkaammissa" työkalu liikkeissä myydään helicoil-kittejä, biltemasta saa sitten helicoilia muistuttavan mutta halvemman setin, mutta laadusta en ole vielä itse päässyt perehtymään toisin kun helicoiliin...
                  Mjaa...
                  E70 3.0sd
                  EX:e36M3individual cäbi
                  EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                  EX: 523iSUOMIAUTO

                  Comment

                  • teemumm
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 41

                    #10
                    Originally posted by enyce View Post
                    Helicoil on kyl ainut oikea menetelmä jos haluaa tehdä hyvää ja kunnollsita, kierteistä tulee silloin paljon kestävämmät. Ja jos olisin topicin aloittaja tekisin myös ehjistä kierteistä helicoilit ihan vaan varmuuden vuoksi.
                    Noita kierteenkorjausjuttuja myydään myös nimellä Recoil. Sarja jossa on 10kpl korjauskierteitä, kierretappi ja muut tarvittavat työkalut maksaa jonkun kolmisen kymppiä.

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      #11
                      Jaahans, taas ajankohtainen topicci. S50:stä on joku ape raapinut 4 kierrettä paskaksi venttiilikopan kierteistä. Pääsyynä varmasti se, että pulttien kumitutteja ei ole vaihdettu ja sitten on vaan kierretty pohjaavaa pulttia niin kauan, että ne korkkasivat.

                      Uudet kierteet on nyt tehty Wurthin Time Sertillä. Kuulemma Recoil/Helicoileista ei ole mihinkään, niitäkin tuli korjattua noilla Serteillä. Eivät vaan näköjään kestä. Time Sert toimii täysin eritavalla kuin noi Recoilit ym.

                      Comment

                      • MikaLaaksonen
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 377
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        Jaahans, taas ajankohtainen topicci. S50:stä on joku ape raapinut 4 kierrettä paskaksi venttiilikopan kierteistä. Pääsyynä varmasti se, että pulttien kumitutteja ei ole vaihdettu ja sitten on vaan kierretty pohjaavaa pulttia niin kauan, että ne korkkasivat.

                        Uudet kierteet on nyt tehty Wurthin Time Sertillä. Kuulemma Recoil/Helicoileista ei ole mihinkään, niitäkin tuli korjattua noilla Serteillä. Eivät vaan näköjään kestä. Time Sert toimii täysin eritavalla kuin noi Recoilit ym.

                        Millanen setti toi Wurthin Time Sert on, pikaisella googlettamisella en läytänyt mitään järkevää esitettä niistä.

                        Ite ajattelin kyllä korjata sillä v-coil setillä. Oliko se pultti muuten se M6 1:n nousulla?

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1638

                          #13
                          Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                          Millanen setti toi Wurthin Time Sert on, pikaisella googlettamisella en läytänyt mitään järkevää esitettä niistä.

                          Ite ajattelin kyllä korjata sillä v-coil setillä. Oliko se pultti muuten se M6 1:n nousulla?
                          Taisi se olla 1.0

                          Time Sert: http://www.youtube.com/watch?v=Gxnm8J9WXz8
                          Last edited by MarttiKK; 22-04-2011, 23:16.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎