Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboruuvi ja bypass-venttiili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osilpi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 486
    • Espoo

    Turboruuvi ja bypass-venttiili

    Onko kokemusta turboruuvien käytöstä? Eihän se mikään ihmeellinen käikäle mahda olla, mutta valmis oli tarkoitus ostaa.

    Toiset ei tykkää ja toisten mukaan toimii hyvin. Mikähän mahtaa olla syynä negatiivisiin kommentteihin? Niissäkin on varmaan eroja, joten mikä olisi hinta-/laatusuhteeltaan hyvä turboruuvi?

    Fin-Turbo kauppaa 40 eurolla konehuoneeseen tulevaa. Onko kokemuksia?
    Mistäs sitä nyt pk-seudulla kävisi kyselemässä (Turbotekniikan tiedän, mutta mitäs muita)?


    Minkälaisilla ahdoilla alkaa bypass-venttiilille olemaan tarvetta? Kyseessä on suoraruiskudiesel. Kun kaasuläppää ei koneessa ole, onko bypass ollenkaan tarpeellinen / tarjoaako se mitään etua?
    Vakioahdot koneessa on 0,5bar. Kokeiltu ilman hukkaporttia 1,2bar (kulkupuoli ei parantunut kovin merkittävästi / syötössä on säätämistä), mutta ilman välijäähdytintä se on liikaa.

    Eli olisi tarkoitus säätää noin 0,8bar aluksi ja välijäähdytin asennettuna myöhemmin sinne 1,2bar. Kone kuulemma kestää ongelmitta 1,5bar.
    E34 525i 12v 1990
    Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

    ex-BMW:t
    E28 520iA 1983
    E28 520iA 1985
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    #2
    Vastaan parin kaljan jälkeen...turboruuvi oli mulla Supra Turbossa ja ongelma on se, että se ruuvi ei "ehdi" mukaan nopeisiin muutoksiin (mitä diisselissäkin tekee, itselläkin on 530d). Ykkösellä veti turbo Suprassa pahasti yli, koska ruuvi ei ehtinyt mukaan (eli meni sairaille paineille (originaali on 0.45 ja meigä veti > 1.0) ja "kerran kun kokeilin maailmaa kilon jälkeen ja näin valon mutkaisella tiellä Kaaakkurissa", pistin Supraan HKS EVC4:n ja "opetin" sen, niin ei mene enään ylipaineille. Tän jälkeen ei ole mennyt .90n yli jäi fuzzy logicilla nostaa ne paineet sinne about heti. Voi käudä kokeilemassa, paitsi renkaanpotkijat.

    Onko kellään kokemuksia? Itse menisin Hariselle. Mulla on 530d facelift ja teho riittää aivan mainiosti.

    Suprasta on mitattu 296hp/486nm default HKS EVC45: säädöillä. Ei paha? Turbo Targa, Suomi-auto, huollot merkkiliikkeessä ja more.

    EDIT: moni ei tiedä Supran perusongelmista...itse olen www.supras.com jäsen (mulla on myös rekisterikilpilaatta) ja turha kai sanokaan, että ongelmat on korjattu. Yhteisön jäsen ei ole edes varma voiko luopua perheen jäsenestään...Supra is like a son etc..

    EDIT2: turha kai heittää HKS 3000-putkea tai HKS:n FCD:iä...?
    Last edited by Kähmy; 06-01-2008, 03:43.
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎