Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:en Keinut?M20 mosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    1:en Keinut?M20 mosa

    Menikö keinuvipu akseli sen verran taaksepäin,että sai vaihdettua 1:en molemmat keinut.Itsellä valovuosi aikaa kun keinuja vaihdellut.
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Mulla ei ainakaan tila riittänyt.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • ahtaja
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 437
      • Raisio

      #3
      Kiitos toi riittä.Eli koko paska pitää purkaa.Helpommalla pääsis kun ostais uuden koneen ja vaihtais sen saatana.

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Mulla taas onnistui vaihtaa ykkösen imukeinu. Piti tehä reikä tulipeltiin, jotta sai tarpeeksi keinuvipuakselia siirrettyä. Ilman reikää ei tila riitä.

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Mulla taas onnistui vaihtaa ykkösen imukeinu. Piti tehä reikä tulipeltiin, jotta sai tarpeeksi keinuvipuakselia siirrettyä. Ilman reikää ei tila riitä.
          Samoin tuli tehtyä aikoinaan, olikohan vuonna ´98. (eipä tulisi enää mieleen tehä noin) Mutta tosiaan, ei se paljosta ole kiinni. En muista tarkkaan enään, mutta konetta hieman laskemalla sinne taisi saada myös tarpeeksi tilaa. Ja tietysti saahan sen edestäkin, eli remmi löysälle, nokkapyörä pois ja pitiköhän konetta myös hieman nostaa?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #6
            Originally posted by Jasu View Post
            Samoin tuli tehtyä aikoinaan, olikohan vuonna ´98. (eipä tulisi enää mieleen tehä noin) Mutta tosiaan, ei se paljosta ole kiinni. En muista tarkkaan enään, mutta konetta hieman laskemalla sinne taisi saada myös tarpeeksi tilaa. Ja tietysti saahan sen edestäkin, eli remmi löysälle, nokkapyörä pois ja pitiköhän konetta myös hieman nostaa?
            Kyllä kaveri sai e34 (m20b25) vaihdettua kaikki keinut konetta nostamalla. En tiedä miten se tarkalleen tehtiin mutta konetta pitää kuitenkin nostaa korvasta niin pystöön kuin se vain nousee, sitten pitäis akseli lähteä.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1855
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Itte aikoinaan vaihdoin kans kiikut ja nokan, kyseessä oli E30 ja m20b23. Ei konetta käännelty minnekään. Syyläri veks ja munuaiset veks, niin mahtui etukautta ulos.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16494
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Itte aikoinaan vaihdoin kans kiikut ja nokan, kyseessä oli E30 ja m20b23. Ei konetta käännelty minnekään. Syyläri veks ja munuaiset veks, niin mahtui etukautta ulos.
                Juuri näin, ei hommassa mitään ihmettelyä tarvita, työkalut käteen vaan.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Ovatko molemmat 1. sylinterin keinut katkenneet, vai miksi haluasit ne vaihtaa vain 1. sylinteriin?

                  Jos ovat niin en pitäisi ihmeenä ettei tule kuntoon pelkillä keinuilla, tee ensin ohivuotomittaus siihen pyttyyn.
                  Olli.

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Ovatko molemmat 1. sylinterin keinut katkenneet, vai miksi haluasit ne vaihtaa vain 1. sylinteriin?

                    Jos ovat niin en pitäisi ihmeenä ettei tule kuntoon pelkillä keinuilla, tee ensin ohivuotomittaus siihen pyttyyn.
                    Molemmat keinut on kuulemma ykkösestä poikki.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by vwtyp1 View Post
                      Molemmat keinut on kuulemma ykkösestä poikki.
                      Perskeles, samassa pytyssä molemmat niin voi viitata johonki muuhun kuin pelkän keinun pettämiseen...

                      Itselläni piti myös vaihtaa 1. syl molemmat keinut(ostin rikkinäisenä, en tiennyt mitä oli tapahtunut), mutta vaihtoon meni koko moottori, kun ehjiä osia ei juurikaan sisäpuolelta enää löytynyt.
                      Olli.

                      Comment

                      • mulletti
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2587
                        • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                        #12
                        Ittellä kilahti ykköspytyn pakopuolen keinuvipu poikki tuossa ja ainakin sen pystyy vaihtamaan ilman mitään ylimääräisiä reikien porailuja.
                        E28 - E30

                        HUNAJATA HUNAJATA

                        Comment

                        • gubbe89
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 315
                          • Mouhijärvi

                          #13
                          Onko tuo nyt sitten niin mahdoton homma nostaa kanttakaan pois? Sillä pääsisi melkein helpoimmin ja samalla näkisi ovatko männät kunnossa. Samaan syssyyn kunnon kansipahvi niin ei pitäisi olla pelkoa senkään hajoamisesta.
                          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                          ex. E34 525 TDS Touring -93
                          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                          ex. Yamaha YZF 1000R -02
                          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                          ex. E34 535i -88
                          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Ite tuli tos pari kuukautta sitte vaihdettua m20b25:seen 1:sen imukeinu. Munuaiset irti ja nokkapyörän pultti auki et sai sen taustalevyn irti (ei siis tarvitsee ottaa pyörää irti asti). Jotain kumia väliin ja lukkopihdit akseliin kiinni ja nitkutteleen, kyllä se siitä lähtee vaikka tiukas onki. Ei kannata lähtee mitään kantta irrotteleen tai löysytteleen koska homma onnistuu kyllä noinkin.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #15
                              Originally posted by Make H. View Post
                              Ite tuli tos pari kuukautta sitte vaihdettua m20b25:seen 1:sen imukeinu. Munuaiset irti ja nokkapyörän pultti auki et sai sen taustalevyn irti (ei siis tarvitsee ottaa pyörää irti asti). Jotain kumia väliin ja lukkopihdit akseliin kiinni ja nitkutteleen, kyllä se siitä lähtee vaikka tiukas onki. Ei kannata lähtee mitään kantta irrotteleen tai löysytteleen koska homma onnistuu kyllä noinkin.
                              Paitsi ettei kannata laittaa niitä lukkopihtejä siihen akseliin ainakaan ilman että välissä on jotain suojaamassa, itse tyhmänä tein juuri noin ja tuli kivat jäljet siihen akseliin ja sitte olikin kiva saada sitä jurteilla olevaa akselia takaisin sinne
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎