Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikko vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arskau
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 13
    • near oulu

    Automaattilaatikko vuotaa

    Mulla on 520 -89 bemu, vaihdettiin siihen samanmallin kone kooltaan 2.5

    Nyt tuli semmonen ongelma et laatikko työnsi öljyt pihalle, otettiin loota irti ja oli menny stefa rikki, vaihdettiin stefa ja ajateltiin et nyt on kaikki kunnossa mutta, sehän vuotaa edelleen, luultavasti ei kuitenkaan stefasta.

    Osaako joku sanoa voiko siinä olla jotain muutakin? tiedän O-renkaan ja se vaikutti olevan ehyt.

    Oulusta edullista autokorjaamoa?? Tai hyviä ideoita mistä tämä johtuu??
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Siis miten tuo laatikko laitettiin koneen perään? Eli niinkö että turbiini kiinnitettiin ensin vetolevyyn ja sen jälkeen laatikko työnnettiin turbiinin pooreille? Jos näin, niin laatikon stefa on joka kerta 99.5%:lla varmuudella enemmän tai vähemmän hajalla. Eli turbiini AINA ensin VAROVASTI laatikkoon(varmasti pohjaan asti) ja koko paketti vasta sen jälkeen koneen perään.
    Turbiinin ja vetolevyn väliset pultit startin aukosta tai "kiinnitysluukusta" kiinni vasta sitten kun loota+kone on pultattu yhteen.

    Comment

    • arskau
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 13
      • near oulu

      #3
      Näin tehtiin

      Ensimmäisellä kerralla, nyt ei tehy niin mut vuotaa ihan vähän.

      Kuulin tuossa että semmoinen mahdollisuus voisi olla että laatikkoon pitäisi ihan hiljotellen lisätä öljyä ja samalla käydä vaihteita läpi, että jos laittaa liian nopeaa niin se työntää ylimääräisiä pihalle ja ne suht vähäset vuodot olisi ollut niitä.

      Huomasimme tuossa että vaihdelaatikosta tulevat pooreilla olevat tangot ne mitkä menevät turbiinin sisään niin se sisempi missä on pienemmät boorit on hieman väljä, liikkuu sivusuunassa n.4-5mm onko tämä ihan normia bemarin lootassa??

      Jos ei niin onkohan kyseessä öljypumppu mikä on kenties sökönä??

      Comment

      • vitonen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 139

        #4
        Ihan normaalia se heiluminen on sillon kun turbiini ei ole paikoillaan. Kiertosuunnassa ei tietenkään välyksiä saa olla.

        Mistäkähän tuo vuoto tarkalleen tulee?

        Comment

        • arskau
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 13
          • near oulu

          #5
          En ole varma

          En tosiaan osaa nyt varmaa sanoa mistä vuotaa. Vaihdettiin se stefa kun se oli menny rikki ja laitettiin takasin kasaan mut edelleen on jotain vuotoa, se kertyy siihen turbiiniin ulkoreunalle ja siitä lentää ympäriinsä.

          Eli ei vaikuttaisi tulevan ainakaan sieltä stefalta päin. Tuossa sano yks tuttu et pitäs laittaa automaattilaatikkoon hiljotellen lisää sitä öljyä ja samalla käydä vaihteita läpi, onkohan tämä tosi?

          Laitoimme nimittäin öljyä kerralaan hieman enemmän ja tuli vaan mieleen tällä tutulla et pukkaakohan se ylimääräisiä pihalle tai jotain.

          Jos se pitää laittaa hiljotellen niin millä tavalla???

          Comment

          • vitonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 139

            #6
            Mun mielestä sen ei pitäs pukata ylimääräsiä pihalle missään tapauksessa (siis jos ei tiivisteet vuoda). Huohotin on ainut paikka mistä öljyä vois tulla ja se on laatikon takapäässä.

            Edelleen mun mielestä laatikkoon pitää laittaa kerralla n. 2,5 litraa, jonka jälkeen kone käyntiin ja vaihdekaavion selailua. Sitten voi alkaa katteleen mittatikkua ja lisäileen oikeaan pintaan, selailla kaaviota ja taas alusta. Liian vähällä öljyllä en kyllä ite laittas konettaa käyntiin.

            Veikkaisin sitä stefaa. Varmasti oikea tyyppi ja oikein asennettu?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎