Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 bensapaineet ja pumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kauko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 35

    M20B25 bensapaineet ja pumppu

    Morientes,

    Mitenkäs kauan pitäisi bensapaineet pysyä ylhäällä sammuttamisen jälkeen? Sitkeitä jälleen ilmaantuneita käyntihäiriöitä metsästäessäni illalla viritin bensalinjaan mittarin. Mittari näytti käydessä 2,8 b, joka lienee suht ok. Nyt 12 tunnin päästä auton sammuttamisesta paineet on enää n. 0,2 b eli käytännössä nollaa... Onko normia?

    Ja toiseksi, pitääkö Bemussa b-pumpun hyrähtää aina kun lyö virrat päälle? Muissa ruiskuvehkeissäni näin on. Mutta tässä pumppu käy vaan kun kone käy. Ei silti, aina toi rottelo käynnistyy ilman ihmeempää sahausta, mutta käynti on taas heikkoa sitten...

    Edit: Ai niin sellanen tuli kanssa just mieleen, että huomasin, ettei bensapaine juuri muutu, vaikka antaa kiekkaa koneeseen reilusti. Varmaan jonkun 0,1 b on paineessa eroa tyhjäkäynnin ja 5000 rpm välillä. Normia? En kokeillut ajaa, vaan vapaalla poljin kaasua, mikäli se vaikuttaa asiaan.
    Last edited by Kauko; 19-01-2008, 10:53.
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Originally posted by Kauko View Post
    Morientes,

    Mitenkäs kauan pitäisi bensapaineet pysyä ylhäällä sammuttamisen jälkeen? Sitkeitä jälleen ilmaantuneita käyntihäiriöitä metsästäessäni illalla viritin bensalinjaan mittarin. Mittari näytti käydessä 2,8 b, joka lienee suht ok. Nyt 12 tunnin päästä auton sammuttamisesta paineet on enää n. 0,2 b eli käytännössä nollaa... Onko normia?

    Ja toiseksi, pitääkö Bemussa b-pumpun hyrähtää aina kun lyö virrat päälle? Muissa ruiskuvehkeissäni näin on. Mutta tässä pumppu käy vaan kun kone käy. Ei silti, aina toi rottelo käynnistyy ilman ihmeempää sahausta, mutta käynti on taas heikkoa sitten...

    Edit: Ai niin sellanen tuli kanssa just mieleen, että huomasin, ettei bensapaine juuri muutu, vaikka antaa kiekkaa koneeseen reilusti. Varmaan jonkun 0,1 b on paineessa eroa tyhjäkäynnin ja 5000 rpm välillä. Normia? En kokeillut ajaa, vaan vapaalla poljin kaasua, mikäli se vaikuttaa asiaan.
    Paineiden pitäisi olla siinä 2,3-2,5bar tyhjäkäynnillä jos alkuperäinen säädin. (letku irti 2,9-3,1bar)
    Tuo paineiden tippuminen on aika normaalia eikä todennäköisesti vaikuta mihinkään.
    Vanhemmassa motronicissa pumppu pyörii vasta kun konekin pyörii. Uudemmassa se käy n.2 sekuntia kun laittaa virrat päälle (kerää siis paineen) Muuten toimii samoin kuin vanhempikin.
    Ja lopuksi, se paine ei juurikaan muutu kun kaasuttelet. (heittelee kyllä, mutta tasoittuu nopeasti)
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Kauko
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 35

      #3
      Ok, kiitos asiallisesta vastauksesta!

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Paine tippuu aika alas.

        Bensapainesäätimen toiminta on helppo tarkistaa. Otat käynnissä ollessa letkun irti, paine muuttuu heti. Toinen tapa on auton käydessä avata kaasu nopeasti kädellä jolloin mittarin pitäisi heilahtaa niin paljon että sen kyllä selkeästi huomaa. En muista paljon paine muuttuu, ne saa kaivettua teknisistä tiedoista.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎