TERVEHDYS!
Olen tuore Bemarinomistaja tai itse asiassa automerkkiä tuli yllättäen omistukseeni kaksikin syksyn 2007 aikana. Vanhempi 88-mallinen oli hintaisekseen (900 euroa) yllätys. Varsinkin kun takaluukussa komeilee M-kirjain. Olin kyllä jo pitempään katsellut ko. automerkkiä sillä silmällä, että olis kiva joskus omistaa tollanen, mutta sitten alkoivat tapahtumat vain yhtäkkiä vieriä omalla painollaan. Alan kirjoista en toistaiseksi ole saanut paljoakaan apua. Siispä jos vaikka täältä.. :think

KYSYMYS 1) Onko tuo M-merkki joku jälkiasennus, vai onko autossa mahdollisesti jotain M-viritelmää? Alusta on jäykkä ja ohjaus (tehostamaton) samoin turhan jäykkä ainakin parkkitilanteissa. Toisaalta maantiellä tälläinen ohjausvälitys (nopea) on nautinnollinen ajamisen kannalta.

Konehuoneessa ei näy mitään M-eksoottista. Umpiluu tekniikka sopii kyllä hyvin meikäläiselle, joka usein joutuu turvautumaan suomalais-ugrilaisiin metsäremontteihin. Siispä onko joku vanhempi herrasmies asentanut M-merkin keikarointimielessä? Teinivirityksiä ei autossa näy lainkaan.

Tyttäreni koki alempana näkyvän punaisen 92-mallisen coupensa liian kesyksi (2 litran 6-kone, automaatti) ja hankki alla näkyvän mustan 02-mallisen coupen. Hän kauppasi punaista minulle, koska oli kiintynyt autoon ja halusi sen pysyvän perheessä. Ostinkin sen häneltä ja nyt oli lyhyessä ajassa meillä kokonaista kolme Bemua.

Punainen 92-coupe vaikuttaa toimivan ok, mutta yllättäen huomasin konehuoneesta käsin moottoria kaasuttaessani ylimääräistä rutinaa jakopään suunnalta. Ääni ei kuulu ajaessa sisätiloihin asti.

KYSYMYS 2) Onko auton väritys alkuperäinen? Tarkoitan mustaa alareunaa ja jopa harmaata keulapalaa puskurin alla.

KYSYMYS 3) Onko tämä VANOS-moottori? Kilahtaako kone totaalisesti, jos VANOS pettää? Siis niinkuin tyyliin nokkahihna katkeaa. Vai loppuuko vain meno kunnes VANOS korjataan. Ääni ei ilmene tyhjäkäynnillä, vasta kierroksia nostettaessa. Voisiko olla kyseessä löysä nokkaketju? Minkälaisia kokemuksia on VANOS-laitteen hajoamisesta? Pitääkö ääniä kuullessa jo alkaa hermostua?
Kiitos!
- vanha äMmä
Olen tuore Bemarinomistaja tai itse asiassa automerkkiä tuli yllättäen omistukseeni kaksikin syksyn 2007 aikana. Vanhempi 88-mallinen oli hintaisekseen (900 euroa) yllätys. Varsinkin kun takaluukussa komeilee M-kirjain. Olin kyllä jo pitempään katsellut ko. automerkkiä sillä silmällä, että olis kiva joskus omistaa tollanen, mutta sitten alkoivat tapahtumat vain yhtäkkiä vieriä omalla painollaan. Alan kirjoista en toistaiseksi ole saanut paljoakaan apua. Siispä jos vaikka täältä.. :think

KYSYMYS 1) Onko tuo M-merkki joku jälkiasennus, vai onko autossa mahdollisesti jotain M-viritelmää? Alusta on jäykkä ja ohjaus (tehostamaton) samoin turhan jäykkä ainakin parkkitilanteissa. Toisaalta maantiellä tälläinen ohjausvälitys (nopea) on nautinnollinen ajamisen kannalta.

Konehuoneessa ei näy mitään M-eksoottista. Umpiluu tekniikka sopii kyllä hyvin meikäläiselle, joka usein joutuu turvautumaan suomalais-ugrilaisiin metsäremontteihin. Siispä onko joku vanhempi herrasmies asentanut M-merkin keikarointimielessä? Teinivirityksiä ei autossa näy lainkaan.

Tyttäreni koki alempana näkyvän punaisen 92-mallisen coupensa liian kesyksi (2 litran 6-kone, automaatti) ja hankki alla näkyvän mustan 02-mallisen coupen. Hän kauppasi punaista minulle, koska oli kiintynyt autoon ja halusi sen pysyvän perheessä. Ostinkin sen häneltä ja nyt oli lyhyessä ajassa meillä kokonaista kolme Bemua.

Punainen 92-coupe vaikuttaa toimivan ok, mutta yllättäen huomasin konehuoneesta käsin moottoria kaasuttaessani ylimääräistä rutinaa jakopään suunnalta. Ääni ei kuulu ajaessa sisätiloihin asti.

KYSYMYS 2) Onko auton väritys alkuperäinen? Tarkoitan mustaa alareunaa ja jopa harmaata keulapalaa puskurin alla.

KYSYMYS 3) Onko tämä VANOS-moottori? Kilahtaako kone totaalisesti, jos VANOS pettää? Siis niinkuin tyyliin nokkahihna katkeaa. Vai loppuuko vain meno kunnes VANOS korjataan. Ääni ei ilmene tyhjäkäynnillä, vasta kierroksia nostettaessa. Voisiko olla kyseessä löysä nokkaketju? Minkälaisia kokemuksia on VANOS-laitteen hajoamisesta? Pitääkö ääniä kuullessa jo alkaa hermostua?
Kiitos!
- vanha äMmä
Comment