Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Turbon öljynkierto-sekametelisoppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    M20 Turbon öljynkierto-sekametelisoppa

    Ok, elikkäs M20:sen turbottelijat HOX!

    Kaveri tossa kyseli multa, mutten osaa vastata.
    Muut hommat hanskassa, mutta tämä öljynkierto kohtuu pimennossa mullakin.

    Pakko näin autonasentajanakin myöntää etten tajua itsekään noista liittimistä ja letkuista hevonvittuakaan.

    Elikkä M20B25 on pukissa kiinni ja turbon öljynkierto pitäis vääntää.

    Sen verran tiedän, että paluu lohkoon/öljypohjan yläosaan ja otto öljynpaineanturilta.

    MUTTA, lisäksi pitäisi asentaa öljynjäähdytin, öljynpainemittari, öljynlämpömittari ja turboja on kaks .

    Eli letkua saa vetää....

    Tällästä mietein:

    Ryöstölaippa suodattimelle, jossa lähdöt ahtimille ja liitännät mittareiden antureille.

    Ryöstölaipalta kiertää öljy pissapojan säilön viereen sijoitettuun siirtolaippaan, jossa kiinni öljynsuodatin.

    Siirtolaipalta kierto öljynjäähdyttimelle.

    Teräspunosletkuilla ja Dieselin öljypumpulla tietenkin.

    Eli miten itse toteuttaisitte?
    Last edited by ttw; 26-01-2008, 14:57.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Itse toteuttaisin seuraavasti:
    -Öljynlämpömittarin anturi öljypohjaan
    -Lohkon kyljestä alkuperäisen paineanturin paikalta vetäisin letkun sopivaan paikkaan sijoitettuun jakotukkiin. Siihen sitten sais liitettyä turbojen letkut ja paineanturin/letkun painemittaria varten.
    -Loput samalla tavalla kuin olitte ajatelleet

    Jos käyttää ryöstölaippaa ahtimien voiteluöljyn anastukseen, niin on syytä varmistaa että öljy tulee puhtaalta puolelta eli suodatimen jälkeen. Öljyhän kiertää suodattimessa siten että likainen öljy menee kehältä sisään ja puhdas tulee keskeltä ulos.
    Lohkon kylkeen paineanturin tilalle ei kannata kasata kauheeta nippua antureita,banjoja ym.
    Tulee pitkä ja raskas värinälle altis paketti, ja jos se katkee niin lopun sitten arvaakin....
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • alonap-1
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 824
      • Hollola

      #3
      Toteutin painepuolen T-liittimellä öljynlauhduttimen letkun tuloputkeen.
      paluupuoleen löysin oudon m20 öljypohjan jossa ilmeisesti öljytikun reikä n.22mm
      check-määräanturin vieressä, tähän oli kiva tehdä putki.
      Komponentit löytyy:
      Last edited by alonap-1; 26-01-2008, 21:19. Reason: linkki
      42 1:1,6 70/30

      Comment

      • Aateri
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 14

        #4
        "Öljyhän kiertää suodattimessa siten että likainen öljy menee kehältä sisään ja puhdas tulee keskeltä ulos."
        Jos asia noin miten tossa on ilmotettu niin eikös öljynlauhdutin (tulo ja paluu) sijaitse likaisella puolella (ennen öljyfiltteriä)? :think
        Tähän olisi kiva saada varma tieto.
        Itse olin kattovinani tosiaan näin: Ö.pumppu -> lohkon kylkeen siihen osaan missä ö.filtteri kiinni -> lauhduttimelle -> ö.filtterin kautta johki vissii kanteen -> kannesta ö.pohjaan. VAI???

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          Mites vanha kunnon bilteman ryöstölaippa
          siitä vaan sit antureita ja letkuja

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Itse olen tehnyt näin:

            -Sandwitch plate suodattimen jalkaan -->öljynlauhduttimen kierto
            -Alkup. öljynpaineanturin tilalle 30cm teräspunosletkua
            -jakoblokki runkopalkkiin jossa reijät alkup. öp-anturille, öp-mittarille, öljynlämpömittarille sekä lähtö ahtimelle.

            Ja tuollainen jakoblokki ei paljoa kustanna kun ite porailee pylväsporakoneella vähän reikiä ja tekee niihin kierteet.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16484
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by alonap-1 View Post
              Toteutin painepuolen T-liittimellä öljynlauhduttimen letkun tuloputkeen.
              paluupuoleen löysin oudon m20 öljypohjan jossa ilmeisesti öljytikun reikä n.22mm
              check-määräanturin vieressä, tähän oli kiva tehdä putki.
              Komponentit löytyy:
              http://www.polarteknik.com/polartekn...ex.php?lang=fi
              Tammikuulta jo mutta se outo m20 öljypohja on normaali e34 m20 osa.

              Comment

              • Aateri
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 14

                #8
                Juu jos noita ryötölaippoja on jossain myynnissä mitkä sopii tohon m20 niin tänne vaa linkkiä... Tota bilteman laippaa en löytänyt enää?

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Ite ainaki ottaisin tolla ryöstölaipalla ahtimille ja lauhduttimelle paineen ja nyt kun sulla on kone pukissa niin kannattaa koneistuttaa se öljynpaluu lohkoon ettei ala tuprautella savua. Ite aion tulevaisuudessa vielä tehdä tämmösen mittarin erikseen turbolle
                  Noita ryöstölaippoja saa biltemasta numerolla 321100, hintaan 21,90.

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Aateri
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 14

                    #10
                    Kiitoksia vaan mystiselle löytyhän se laippa sieltä Pitää laittaa tulemaan. Ö.paluun turbolta kyllä vien sinne ö.pohjan sivulle. Ainakin väittävät, että toimisi sielä ihan hyvin (öljyn pinta laskee kun vehkeet käynnissä).

                    Comment

                    • TemeL
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 424
                      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                      #11
                      .....

                      itse laitoin tuohon öljypinnan-anturin paikalle komianvärisellä laskevalla putkella... hyvin on pelannut.. tiedä sitten kun sulla on kaksi turboa lorottamassa..
                      Attached Files
                      ----------------


                      M20B20 ahdistusta

                      Comment

                      • Jalis
                        BTCF Member
                        • Apr 2006
                        • 178
                        • Vaasa/vähäkyrö

                        #12
                        Öljynkierto m20

                        Topicci wanha kuin taivas... mutta laitetaan pari kuvaa, jos auttaisi jotakuta ahdistajaa
                        Elikkäs paineanturilta t-haara, toiselta puolelta otto & toiselle puolelle anturi. Ö-pohjan yläreunaan paluu.
                        Omaan b25 koneeseen toteutin tällä tavalla, edellisessä b20 koneessa oli paluu noin 5cm heitolla ja toimi hyvin.
                        Last edited by Jalis; 11-03-2013, 18:21.
                        e34 525i turbo


                        There he goes, one of god's own prototypes A high-powered mutant of some kind, never even considered for a massproduction. Too weird to live, and too rare to die.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎