Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 vaijeri vaiko sähkötoiminen mittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    M10 vaijeri vaiko sähkötoiminen mittari

    Onko M10 4v laatikoissa vaijeritoiminen nopeusmittari ja jos on niin onko minkälainen homma saada sähkötoimiseksi, kun on uusi vdo mittaristo ja 5v getrag 240. Eikös perässä ole kuitenkin aina paikka anturille?
    -Tero
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    #2
    Originally posted by uber3 View Post
    Onko M10 4v laatikoissa vaijeritoiminen nopeusmittari ja jos on niin onko minkälainen homma saada sähkötoimiseksi, kun on uusi vdo mittaristo ja 5v getrag 240. Eikös perässä ole kuitenkin aina paikka anturille?
    -Tero
    sähkönen muistaakseni :think

    Comment

    • Wihis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 155
      • Lieto

      #3
      Sähkösenä pitäs kai perästä tulla. Ainakin mulla M10 ulee perästa. eikai sillä mitään väliä ole onko 4v tai 5v.
      Lexus GS430 Sport '03

      Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

      Comment

      • plop83
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 102
        • Köyliö

        #4
        Sähköinen ainakin mulla, M10 ja 4vaihteinen

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          E30 aina sähköinen.
          Olli.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3409
            • Kotka

            #6
            Tämä liittyy jollain tavalla tähän aiheeseen: Eli mittariston vaihto kierrosluvuttomasta kierrosluvulliseen. Koitin searchilla hakea tietoa, mutta ei välittömästi tullut vastaan. Mistä vakiomallinen kierroslukumittari saa tietonsa? Onko sillä oma anturinsa jossain päin voimalinjaa? Tällä hetkellä käytössä tarvikevarvikello, joka ottaa pulssinsa puolalta. Onko anturi kaiken mallisissa autoissa valmiina, vai pitääkö se asentaa jonnekin mittariston vaihdon yhteydessä? Moottorina on 1,8 kaasari.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by uber3 View Post
              Onko M10 4v laatikoissa vaijeritoiminen nopeusmittari ja jos on niin onko minkälainen homma saada sähkötoimiseksi, kun on uusi vdo mittaristo ja 5v getrag 240. Eikös perässä ole kuitenkin aina paikka anturille?
              -Tero
              Riippuu autosta, e21 ja vanhemmat vaijerilla.


              Originally posted by Skarpa View Post
              Tämä liittyy jollain tavalla tähän aiheeseen: Eli mittariston vaihto kierrosluvuttomasta kierrosluvulliseen. Koitin searchilla hakea tietoa, mutta ei välittömästi tullut vastaan. Mistä vakiomallinen kierroslukumittari saa tietonsa? Onko sillä oma anturinsa jossain päin voimalinjaa? Tällä hetkellä käytössä tarvikevarvikello, joka ottaa pulssinsa puolalta. Onko anturi kaiken mallisissa autoissa valmiina, vai pitääkö se asentaa jonnekin mittariston vaihdon yhteydessä? Moottorina on 1,8 kaasari.
              Mikä auto? Jos e30 tai e28 niin ihan bolt on asennus, liittimet on valmiina.

              Comment

              • tero1
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 404
                • Klaukkala

                #8
                Kiitos kaikille vastauksista, helpottaa elämää taas paljon kun ei tarvitse alkaa sähkötöitä tekemään


                Originally posted by Skarpa View Post
                Tämä liittyy jollain tavalla tähän aiheeseen: Eli mittariston vaihto kierrosluvuttomasta kierrosluvulliseen. Koitin searchilla hakea tietoa, mutta ei välittömästi tullut vastaan. Mistä vakiomallinen kierroslukumittari saa tietonsa? Onko sillä oma anturinsa jossain päin voimalinjaa? Tällä hetkellä käytössä tarvikevarvikello, joka ottaa pulssinsa puolalta. Onko anturi kaiken mallisissa autoissa valmiina, vai pitääkö se asentaa jonnekin mittariston vaihdon yhteydessä? Moottorina on 1,8 kaasari.
                Puolalta tulee tieto kierroksista mittarille ilman mitään antureita.
                nyk: e46 330i cäb M
                ex: e30 318i touring brilliantrot
                ex: e30 316i taxi Schwarz
                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3409
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Riippuu autosta, e21 ja vanhemmat vaijerilla.




                  Mikä auto? Jos e30 tai e28 niin ihan bolt on asennus, liittimet on valmiina.
                  Juu, E30 on kyseessä. Se tosiaan jäi mainitsematta. Hyvä tietää, että käy noin helposti. Mittariston skaalaus taitaa olla erilainen 4- ja 6-sylinterisellä, mutta siitähän onkin jo hyvin tietoa foorumilla.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎