Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiertokangen pultteja????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronkeli
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 7

    kiertokangen pultteja????

    olisi hakusessa 3,2 m30 koneeseen kiertokangen pultteja... kone on otettu e23 732i:stä... onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisia olisi saatavana???? apu olisi tarpeen...
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2069
    • Banshee - Jyväskylä

    #2


    Noissa pitäs olla samat jos etsit käytettyjä. Uusia merkkiliikkeestä ja varmaan myös KL-varaosista. Tuskin montaa euroa kappale uutenakaan.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      ARP:n valikoimasta löytyy myös vahvistettuja varmaan.
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by ttw View Post
        ARP:n valikoimasta löytyy myös vahvistettuja varmaan.
        Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa vahvistettu? Pultin poikkipinta-ala lienee kuitenkin sama, joten tarkoittanee suurempaa lujuusluokkaa? Sen verta kriittinen pulttiliitos kyseessä, etten ilman todella hyvää syytä alkaisi vaihtaa pultin ominaisuuksia alkuperäisestä. Suuremman lujuuden omaavat pultit kun ovat esimerkiksi hauraampia ja vaativat eri kiristysmomentin, jotta liitos toimisi suunnitellulla tavalla.

        Ja itse asiaan, minun mielipide on, että on tasan väärä paikka yrittää säästää metsästämällä jotain käytettyjä yli 20 vuotta vanhoja pultteja. Eli luotettavalta toimittajalta uudet pultit ja mutterit koneeseen.

        Comment

        • Gyrus
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 72

          #5
          no arp:n pultteja yleensä vaihdetaan siinä vaiheessa koneisiin kun ei vakioihin enää voi luottaa kun kierrokset/teho on nostettu uusiin lukemiin...

          lisätietoa http://www.arp-bolts.com/
          Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #6
            Originally posted by Gyrus View Post
            no arp:n pultteja yleensä vaihdetaan siinä vaiheessa koneisiin kun ei vakioihin enää voi luottaa kun kierrokset/teho on nostettu uusiin lukemiin...

            lisätietoa http://www.arp-bolts.com/
            Voihan niitä vaihtaa, mutta sitten pitää rempatessa muistaa, että kiristysmomentti on eri kuin alkuperäisillä pulteilla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎