Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thyyning venttiilihatut jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake80
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 69

    Thyyning venttiilihatut jumissa

    Moro

    Joulupukki toi mulle tollaset tuninki venttiilihatut. En viitsinyt joulupukin mieltä pahoittaa, vaan ruuvasin ne samantien tavallisten muovisten hattujen tilalle, rumathan ne on kyllä.
    Äsken olisin rutiinin omaisesti tarkastanut renkaiden ilmanpaineet, mutta enpäs saanutkaan noita sinisiä alumiinihattuja irti.

    Mikäs nyt neuvoksi?

    Tuli varmaankin taskulämpimät venttiilihatut ruuvattua kylmiin venttiileihin pikkasen liian lujasti, ja varmaa sitten lämpöelämisen takia, leikannu noi hatut kiinni venttiiliin oikein kunnolla.
    Äsken yritin niitä pihtien kanssa repiä irti, mutta en saanu kunnon otetta venttiilistä, eikä se varmaan ihan kauhea väkivaltaa kestäkkään. Sytkärillä koitin myös lämmitellä, mutta ei auttanu.

    Onko hyviä ideoita? venttiilin hatuilla ei oo enää mitään väliä, mutta itse venttiilejä ei viitsisi rikkoa.
  • Cride80
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 141
    • vantaa

    #2
    Originally posted by jake80 View Post
    Moro

    Joulupukki toi mulle tollaset tuninki venttiilihatut. En viitsinyt joulupukin mieltä pahoittaa, vaan ruuvasin ne samantien tavallisten muovisten hattujen tilalle, rumathan ne on kyllä.
    Äsken olisin rutiinin omaisesti tarkastanut renkaiden ilmanpaineet, mutta enpäs saanutkaan noita sinisiä alumiinihattuja irti.

    Mikäs nyt neuvoksi?

    Tuli varmaankin taskulämpimät venttiilihatut ruuvattua kylmiin venttiileihin pikkasen liian lujasti, ja varmaa sitten lämpöelämisen takia, leikannu noi hatut kiinni venttiiliin oikein kunnolla.
    Äsken yritin niitä pihtien kanssa repiä irti, mutta en saanu kunnon otetta venttiilistä, eikä se varmaan ihan kauhea väkivaltaa kestäkkään. Sytkärillä koitin myös lämmitellä, mutta ei auttanu.

    Onko hyviä ideoita? venttiilin hatuilla ei oo enää mitään väliä, mutta itse venttiilejä ei viitsisi rikkoa.
    Melkeempä pakko mennä rengasliikkeeseen vaihdattaa venttiilit...Ne on yleensä niin epäpuhdasta alumiinia, että kun ne saa vähän suolaa niin tarttuu kiinni paremmin kuin purkka pikku matin renkaaseen...
    Born to kill ants

    teki niin tai näin...aina väärinpäin
    Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
    BMW 740d
    Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
    BMW 525 tds med holset.

    Comment

    • Cride80
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 141
      • vantaa

      #3
      Originally posted by jake80 View Post
      Moro

      Joulupukki toi mulle tollaset tuninki venttiilihatut. En viitsinyt joulupukin mieltä pahoittaa, vaan ruuvasin ne samantien tavallisten muovisten hattujen tilalle, rumathan ne on kyllä.
      Äsken olisin rutiinin omaisesti tarkastanut renkaiden ilmanpaineet, mutta enpäs saanutkaan noita sinisiä alumiinihattuja irti.

      Mikäs nyt neuvoksi?

      Tuli varmaankin taskulämpimät venttiilihatut ruuvattua kylmiin venttiileihin pikkasen liian lujasti, ja varmaa sitten lämpöelämisen takia, leikannu noi hatut kiinni venttiiliin oikein kunnolla.
      Äsken yritin niitä pihtien kanssa repiä irti, mutta en saanu kunnon otetta venttiilistä, eikä se varmaan ihan kauhea väkivaltaa kestäkkään. Sytkärillä koitin myös lämmitellä, mutta ei auttanu.

      Onko hyviä ideoita? venttiilin hatuilla ei oo enää mitään väliä, mutta itse venttiilejä ei viitsisi rikkoa.
      Tai kokeilet pitää venttiilistä aivan hatun juuresta kapeilla kärkipihdeillä kiinni ja toisilla pihdeillä käännät hattua...yleensä ei lähde mut aina voi kokeilla...:think
      Born to kill ants

      teki niin tai näin...aina väärinpäin
      Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
      BMW 740d
      Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
      BMW 525 tds med holset.

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Cride80 View Post
        Tai kokeilet pitää venttiilistä aivan hatun juuresta kapeilla kärkipihdeillä kiinni ja toisilla pihdeillä käännät hattua...yleensä ei lähde mut aina voi kokeilla...:think
        Näin tein itse toissatalvena, kauan sai vääntää ja varovasti mutta lopulta irtos. Taisin laittaa vähän crc:täkin, josko olis vähän sitä sieltä juuresta imassu. Joo ei enää koskaan talvella metalisia koristenuppeja
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • Kosse
          Newbiemmer
          • Jan 2008
          • 7

          #5
          Jos venttiilinhatut on alumiinia ja venttiilit on messinkiä tai jotain seosvalua, siinä tapahtuu todella nopea hapettumisreaktio. Eli ei ikinä alumiinisia venttiliinhattuja ainakaan ilman kupari- tms. tahnaa.

          Käyttäkää kumia.

          Comment

          • Terominator
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 134
            • Kangasala

            #6
            Meikäläisen ex-autossa oli joskus vastaava ongelma. Saatiin jyrsittyä alumiinihatut paineilma vingulla irti. Joku oli käyny liimaamassa venttiilinhatut pikaliimalla..
            E36 323i -95

            Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #7
              Itsellä myös sattui sama juttu tossa syksyllä => rälläkällä vähän hion päätä niin ilmeisesti lämpö sitten irroitti lopulta hatun...

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                -sama täälläkin

                BILTEMAN hatut ovat juuttuneet tosissaan kiinni!

                Viimeksi kun rengaspaineita katsoin noin 1kk sitten niin kaikki lähtivät hienosti auki. Nyt sitten 3 lähti auki voimalla, 1 on kyllä niin kovassa, että ei taida lähteä enää ehjänä.

                tuning-hattuihin pitää kyllä laittaa jotain vaseliinia / kuparitahnaa jotta ei juutu kiinni.
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #9
                  Vittuilla en viitsi, mutta kyllä taas ihmetyttää tämä thyyning.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Gopa
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 39
                    • Tampere

                    #10
                    hatut

                    itsellä oli hapettunu jumiin kans ja revin ventiilit kokonaan irti ja laitoin uudet venttiilit muovihatuilla ja totesin et ei tuu enää takasin... ei kyllä kannata kotona ruveta tekeen jos ei sattumoisin löydy rengaskonetta tallin nurkilta
                    BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
                    F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86

                    Comment

                    • metanolman83
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 249
                      • itä suomi

                      #11
                      itellä kävi sama joskus kun ostin vanteet ja niissä oli tuninki venahatut.yritin eka pidellä toisilla pihdeilla ja vääntää toisilla.tulos oli että lähti 2 venttiiliä irti vanteelta..loput 2 sitten niinkuin joku tuossa laittoikin että pikku laikalla varovasti päästä hioen.vinku yms käy tietysti myös.

                      Comment

                      • Stroop
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 284
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Vihonviimeinen keksintö nuo venttilinhatut. Muistanpa vaan kerran kun erehdyin tarkastamaan paineita kun olin menossa häihin ja oli pukupäällä...lopputuloksena oli tyhjä rengas ja käynti rengasliikkeessä korjauttamassa kesken häähässäkän. Taitaa olla samat paskahatut vieläkin muuten kolmessa renkaassa.

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          #13
                          HEHE itellä käyny männä vuosina sama homma ja piti loppu viimexi 3 4.stä sahata pienellä rautasahanterällä irti...siitä lähtien ollu normi venttiilihatut
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • RR-Rabbit
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 1

                            #14
                            Perskeles...

                            No tuli syksyllä laitettua venttiilinhatuiksi tuollaiset Robin Hoodin edulliset venttiilinhatut ihan jostain taka-aivoista syntyneestä ajatuksesta...

                            Kuva tässä: http://www.aijaa.com/v.php?i=1557601.jpg

                            Siinä ne nyt sitten komeilee.

                            Oli eilen renkaasta karannut hieman ilmanpainetta ja kiireen keskellä piti avata tuollainen hattu. No perkele siinä ne istuu niin tiukassa, ettei lähtenyt edes kaksilla lukkopihdeillä irti.

                            Rengasliikkeeseen ja vaihdatin samalla toiset talvirenkaat kun kerran olis jokainen pitänyt kuitenkin irrottaa, et olis päässyt uudet venttiilinrungot vaihtamaan.

                            Muuten olis hintaa lävähtänyt useampi euro tuolle "erehdykselle" mutta onneksi poika hoitelee nuokin hommat antaumuksella ja ilmaiseksi =D

                            Nyt tiedän enemmän kemiasta ja siitä ettei messinki ja alumiini sovi yhteen. Nähtävästi kiinalaiset eivät ole sitä vielä oppineet vaikka ruudinkeksijöitä ovatkin.

                            Huomenna kuulee Robin Hoodin paikallinen johtaja mitä mieltä mä olen noista muutaman euron koristeellisista hatuista ja kuulee asiallisen jyrkästi.

                            Lisäksi lähetän nuo johonkin kuluttajaohjelmaan ettei kukaan muu erehdy samaan erheeseen. Enkä ole kuulemma ainoa jolle on noin käynyt...

                            Tästä lähtien pysyn mukavan mustissa kumisissa hatuissa.

                            Oppia ikä kaikki.

                            Comment

                            • jake80
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 69

                              #15
                              Kiitoksia vaan kaikille kommenteista, kiva tietää etten ole ainut joka on hölmöilly noitten aluhattujen kanssa.

                              Renkaissa näyttäisi ainakin päällepäin olevan vielä riittävästi painetta, joten taidampa jättää tuon hattujen irroitteluoperaation keväämmälle. Pitää varmaan sit kokeilla laikalla avustaa, en millään viittis noita venttiileitä rikkoa enkä irrottaa vanteelta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎