Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 turbo pätkii!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa30
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 259
    • Jaala

    M20B25 turbo pätkii!

    Kaverin puolesta laittelen viestiä, tilanne jokseenkin tämä;
    Auto on -89 525i, ahdettu ja nyt yritetty penkittää 0.4 ahdoilla alkuun.
    N 4000RPM;n jälkeen tehot 230hv mutta ei ota kiekkoja enempää vaan alkaa röpeltämään. Vaihdettu tulpat kehoituksesta, mutta ei ottanu jengaa kun 3500RPM jonka jälkeen vanhat tulpat takasin ja taas vähän parani, muttei ota toimiakseen. Turbosta en tiiä mikä on, mutta kone on tehty 1.2 bar:in paineita ajatellen.
    Megasquirt on, samoin M5:n pumppu. Ideoita kellään???
    Diesel on köyhien polttoaine

    Kesäleluna -06 hayabusa
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Vaikea sanoa kun ei tarkemmin tiä miten oireilee ja mitä osia käytetty. Sytkä ja kaikki siihen liittyvät kannattaa tarkistaa. Onko otettu logia?

    Mitkä tulpat ja mikä kärkiväli?
    Last edited by Jasu; 07-02-2008, 21:25.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Mystinen
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1206
      • Kehä3

      #3
      Loppuu kipinä? :think Suorasytkä?

      Vaparien virittäminen on säälittävää
      350hp/480Nm@0,666bar
      xxxhp/670Nm@1,6bar
      - Mystinen.Fi -
      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #4
        Megan säädöissä häikkää? heikko kipinä? liian pienet suuttimet ja bensa loppuu?
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          #5
          triggeri kiinni jollain heinällä ja alkaa resonoimaan eikä saa enää sinkkua...
          tarkista triggeritelineen tukevuus. sitten sytty ja tulppien kärkiväli 0.5mm. r-tulpat jne. ja mittaile vastukset syttykamoista.

          megassa säätöongelma...asetus poikittain tms. kiekkarajotin/kartat jne..
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • M57D
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 46

            #6
            Originally posted by timppa30 View Post
            Kaverin puolesta laittelen viestiä, tilanne jokseenkin tämä;
            Auto on -89 525i, ahdettu ja nyt yritetty penkittää 0.4 ahdoilla alkuun.
            N 4000RPM;n jälkeen tehot 230hv mutta ei ota kiekkoja enempää vaan alkaa röpeltämään. Vaihdettu tulpat kehoituksesta, mutta ei ottanu jengaa kun 3500RPM jonka jälkeen vanhat tulpat takasin ja taas vähän parani, muttei ota toimiakseen. Turbosta en tiiä mikä on, mutta kone on tehty 1.2 bar:in paineita ajatellen.
            Megasquirt on, samoin M5:n pumppu. Ideoita kellään???
            Jos virtalaitteet ovat ehjät niin kipinä riittää.

            Mittaa LAAJAKAISTA lambdalla seos. Täyskaasu kiihdytyksessä sen tulisi pysyä 12-13 välissä, 13 on riittävä 0.4 ahdoilla.

            Jos suuttimet ovat vakiot niin ne loppuvat viimeistään tuohon 230hv paikkeille, pumpusta ja sen tuotosta ei ole iloa jos suuttimet ahdistaa.

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3064
              • Suomi

              #7
              joo..helvetin hyvä mennä sanomaan tosiaan ku ei tiiä KOKO kokoonpanoa..jos vakiosuuttimet niin veikkaan samaa että menee yli 100% dc ja laihalle..
              megastahan sen näkee tuon dutycyclen ihan perusruudusta..!!!
              Last edited by Suutari; 07-02-2008, 22:06.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎