no eipäs nussita pilkkua yritin vaan demostoroida homman helppoutta mut kiitos asian tuntevasta kommentista :lol: ei herneitä :lol: mut kun mulla ei muuta tekemistä ole niin suokaa mulle tän projektin läpivieminen ja sä voit auttaa LEKA mua siinä koska en ole se joka tekee vaan se joka käskee :lol:
No suunnitelma oli/on edelleen lyhyesti seuraavanlainen: Otetetaan sopiva kalikka jotain eksoottista materiaalia ja laitetaan se 7-akseliseen pyörivillä työkaluilla varustettuun sorviin kiinni. Helvetillisen mitoituksen ja ohjelmanteon jälkeen sieltä pitäisi tulla tuommoisia vippoja yhdellä kiinnityksellä (tosin ilman tuota eloksointia, säätöruuvia ja rullaa, siihen se sorvi ei vielä kykene vaikka siihen on valjastettu vielä robottikin :lol: ).
Tämä on sitten Moparin rullavippa... Juu on tuossa zällenzerissä tommoset...
no.. onko ehdotuksia materiaalille....koneet löytyy ym. tieto. taito.
Siitä vaan valitsemaan :wink: http://www.apollomaterials.fi/alumiinit.html Tuo firmahan on tässä meidän kulmilla... Titaanipohjaisia superseoksia löytyy edullisesti tuosta rajantakaa vaikka kuinka paljon...
siis pysytään aiheessa eli keinu vivussa... en ajatellut rakentaa mitään hi-tech tuotetta vaan itselle keinut...joten noi sun kuvat voit pitää haaveissas.
Laitappas kuvia valmiista näytille. Ja jos on noin helppoa, ja saat tehtyä halvemmalla kuin kaupasta saa, niin saatpas sitten pyöräyttää noita sarjan mullekin. Pitänee ruveta vääntämään 3D-mallit käännöksineen valmiiksi.
BMW Rennsport Racing Motorsport Club
BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!
Joo, onnea projektille , kiinnostuneena odotellaan mihin tulokseen päädyt, ja jos vielä toteutat, niin minkälainen on lopputulos.
Ainahan raha ei ole se tekijä, tottahan kaupasta saa yhtä sun toista. Joskus pelkästään se että suunnittelee, yrittää ja onnistuu itse tuottamaan käytännöllisen ratkaisu akuuttiin ongelmaan antaa mielihyvää. Ainakin itselläni se toimii monesti "kiihokkeena".
Silloin muut asiat on pikkuseikkoja, kuten esim. se että ne onkin 10€/kpl kalliinpia (tai saman verran halvempia). Pääasia että onnistui itse toteuttamaan itseään miellyttävän ratkaisun.
Comment