Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 paljonko painaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    M20b25 paljonko painaa?

    Elikkäs paljonko painaa M20b25 vakio vauhtipyörä?
    kun epäilen vahvasti ettei 6kg vauhtipyörä oo vakio
    Kierrosherkkyyttä on aivan kivasti mut alaväännnöt
    puosta
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3217
    • Mystinen Kuopio

    #2
    Noita vauhtiksia taisi olla muutamaa eri versioita:think Vähän aikaa tutkiskelua ja
    Vanhaa topikkia lainaten ETK:n lukuja:
    e30 325 7/87-> 8.5Kg
    e30 325 7/87<-- 8.4Kg
    320i 323i m20 84<-- 6.3Kg (kevein m20 myllyssä ollut jonka minä löysin..)
    asetelman paino m20 n. 5.1Kg
    e36 325 mennäänkin sitten jo 11.134Kg

    Mutta miten kevyempi vauhtipyörä vaikuttaa väännön häviämiseen?
    Last edited by Soiled; 22-02-2008, 06:06.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • quisma
      BTCF Member
      • May 2005
      • 384
      • Toijala

      #3
      Ei johdu vauhtipyörän keveydestä se väännön puute. Omassa on m20b25 lohkon jatkeena b20 vauhtipyörä, eikä voi tosiaankaan väännön puutteesta moittia. Kierrosherkkyyttä ehkä lisää toi keveys.
      e46 325ci cabrio m-sport2

      Ex: e46 320da touring -04
      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
      e39 528ia -96
      e34 525i -92
      e30 320i touring -88
      e36 328i coupe -97
      e36 325i -91

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        #4
        mulla on vääntöö 480nm ei TOSIAANKAAN tunnu siltä et olis noin paljon!!!
        ei paljon jaksa ala väännöillä kopsuttaa
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2539
          • .

          #5
          Numeroarvona moottorin vääntö ei muutu miksikään vaikka ottaisi koko vp:n pois. Kyse taitaa olla ennemminkin sitkeydestä eli moottorin kyvystä vastustaa kierrosten putoamista ja siihen vp:n inertialla on merkittävä vaikutus varsinkin liikkeelle lähdettäessä.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by Freak View Post
            Numeroarvona moottorin vääntö ei muutu miksikään vaikka ottaisi koko vp:n pois. Kyse taitaa olla ennemminkin sitkeydestä eli moottorin kyvystä vastustaa kierrosten putoamista ja siihen vp:n inertialla on merkittävä vaikutus varsinkin liikkeelle lähdettäessä.
            Ja toisaalta taas vauhtipyörään varastoituneella liike-energialla ei juuri autoa liikuteta, joten moottorin reagointi on nopeampaa, niin hyvässä kuin pahassa. Vaatii liikkeellelähdössä nopeampaa ja tarkempaa kaasun käyttöä.

            Ps. jos sinulla on vääntöä 480NM, ei se todellakaan tee koneesta mitenkään vääntävää. Sitä pitäisi olla siellä oikealla alueellakin vielä, huippuvääntö on huippuvääntöä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              vähän ot mut: vanhemmalla motronicilla varustetussa b25:ssa on kytkinkopassa 2 anturia, toinen sattuu linjaan vauhtipyörässä olevan nastan kanssa mutta mitä se toinen tekee, kun on vähän sivummalla?

              Varmaan koneistamolla voivat laittaa tuon motronicin vaatiman nastan b23 vauhtipyörään?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Originally posted by JJT View Post
                vähän ot mut: vanhemmalla motronicilla varustetussa b25:ssa on kytkinkopassa 2 anturia, toinen sattuu linjaan vauhtipyörässä olevan nastan kanssa mutta mitä se toinen tekee, kun on vähän sivummalla?

                Varmaan koneistamolla voivat laittaa tuon motronicin vaatiman nastan b23 vauhtipyörään?
                Kierrosluku.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  ?

                  Varmaan koneistamolla voivat laittaa tuon motronicin vaatiman nastan b23 vauhtipyörään?
                  Luulisi voivan, tiedän henkilön, joka teki ihan itse tuon.
                  Olli.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎