Miten 525tds vm.-92 nokka-akselin ajotus säädetään???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525tds nokka-akselin ajotuksen säätö
Collapse
X
-
varmaan pumpun ajoituksesta puhut. vieppä paikalliseen diesel huoltoon, ei siihen pumppuun kannata itse mennä koskeen. jos sulla on ketju venynyt niin ei sitä saa säätöihin millään, joutuu vaihtaan ketjut ja kiristimet. mutta jos muuten vaan on ajoitus pielessä niin diesel huoltoliikkeessä pistävät kuntoon, sano että säätää pikkuisen syöttöä ja ennakkoa jos alkais liikkuunkin vähän livakamminE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
-
-
kone 1 YKK asentoon (vauhtipyörältä löytyy kohta johon sen voi lukita muistaakseni 8mm tapilla) ja sit pitäisi olla BMW.n oma erikoistyökalu(jota et saa mistään), jolla sais pidettyä nokan oikeassa asennossa (käytännössä nokassa koneistetut kohdat 1 sylinterin jälkeen, jotka tulisi pitää 90asteen kulmassa venakopan tiivistepintaan nähden. sit vaan ketjupyörän pultti oikean momenttiin ja tarkistus. Noin nyt suurinpiirtein... kysele PM.llä lisää, jos tarvis.
"yhden kannen tds,ään laittanut "E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
Comment
-
-
ETK/TIS:stä löytyy kuvatukset hommasta. Mutta edellisessä viestissähän noit tiedot tulikin pääpiirteissään. Tietty jos purkaa /kasaa systeemin esim nostimien vaihtoa varten, niin helpoin tapa on piirtää viiva maalitussilla, akseliin,laakeripukkiin ja pyörään. Se pyörä on oikeesti tiukassa ja negative TORX ruuvilla.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
En tätä vannomaan mene mutta minusta M51D25 työkalu näytti siltä, että asennuskulma on suora. Olen siis pitänyt työkalua kädessä ja käyttänyt sitä, mutta kulmaa en ole mitannut !
Yli 20tkm ajetussa moottorissa nokkaa pitää kallistaa siten, että työkalun alle imupuolelle (venttiilikopan tiivistepinnalle) asennetaan 4,6 mm korotuspala. Ilmeisesti kompensoi ketjun kulumaa tjsp.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriuEn tätä vannomaan mene mutta minusta M51D25 työkalu näytti siltä, että asennuskulma on suora. Olen siis pitänyt työkalua kädessä ja käyttänyt sitä, mutta kulmaa en ole mitannut !
Yli 20tkm ajetussa moottorissa nokkaa pitää kallistaa siten, että työkalun alle imupuolelle (venttiilikopan tiivistepinnalle) asennetaan 4,6 mm korotuspala. Ilmeisesti kompensoi ketjun kulumaa tjsp.
Petteri
joo niin mullakin boschin ohjeet sanoo että se palikka sinne väliin.
kyllä ne muutkin on sitä mieltä ollut että kulma olisi suorassa.
jos ei kellään tarkempaa tietoa ole niin tyydyn tähän.
kiitos.
Comment
-
Comment