Vaihtelin eilen tulpat M50 moottoriin (B25). Kun ruuvasin vanhan tulpan pois, niin se oli aivan öljyinen.Siinä puolan varressa oli sellainen suojakumi joka ulottui tulpan päälle. Kun sovittelin sitä suojakumia tulpan kaulalle niin meni aivan väljästi. Pitäisikö kumi olla tiukempi? Nyt se kumi otti kiinni tulpan hartiaan, mutta pitäisikö olla tiukka myös tulpan kaulaan? Ja toiseksi siinä tulppakanavan yläpäässä oli kuin o-rengas ura. Onkohan siinä ollut joskus o-rengas tiivistämässä kumisuojusta ettei öljy pääse puolaan? Moottorin käynnissä en huomannut mitään ihmeellistä vaikka näytti tulppa uivan öljyssä. Mites se on mahdollista ( kun siellä kumin sisällä aivan siinä puolan kärjen kohdalla oli öljyä)? Saakos noita kumikordareita tiukempina ja mitäköhän maksaisivat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
puolan ja tulpan välinen kumisuojus M50B25
Collapse
X
-
www.realoem.com löytyy kuvat koko koneesta, mut osaat kyllä ilman kuviakin vaihtaa. Muovikuoret koneen päältä pois, sit puolat, ja sit venakoppa irtoaakin kun muutaman pultin avaat. Tiivisteitä on muistaakseni neljä yhteensä, yksi uloimpaan reunaan, ja kolme erillistä tulpanreikiä tiivistämään, yksi tiiviste kahta reikää kohden.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Niin meinasi unohtua kysyä vielä tuosta Motonetin venttiilikopan sarjasta no: 27-5191 ( 29.90e). Onko tuossa setissä kaikki tarvittavat tiivisteet eli ne kumirinkulat ja tietenkin venttiilikopan tiiviste yms. No kuitenkin sellaiset joilla saadaan öljyvuodot kuriin tuolla alueella.
edit: Milläköhän nimellä ne kumirinkulat ovat. Varaosaliikkeessä puhuivat jostain juurikumista... Hankaluus tässä on kun itse en tiedä mitä siellä venakopassa on taikka pitää vaihtaa ja varaosaliikkeessä myyjäkään ei tunne tarpeeksi hyvin ko. moottorin rakennetta.Last edited by JuRi; 10-03-2008, 09:29.
Comment
-
-
Originally posted by JuRi View PostNiin meinasi unohtua kysyä vielä tuosta Motonetin venttiilikopan sarjasta no: 27-5191 ( 29.90e). Onko tuossa setissä kaikki tarvittavat tiivisteet eli ne kumirinkulat ja tietenkin venttiilikopan tiiviste yms. No kuitenkin sellaiset joilla saadaan öljyvuodot kuriin tuolla alueella.
edit: Milläköhän nimellä ne kumirinkulat ovat. Varaosaliikkeessä puhuivat jostain juurikumista... Hankaluus tässä on kun itse en tiedä mitä siellä venakopassa on taikka pitää vaihtaa ja varaosaliikkeessä myyjäkään ei tunne tarpeeksi hyvin ko. moottorin rakennetta.Last edited by pmtk; 10-03-2008, 09:46.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Kiitos. Soittelinkin jo läheiseen varaosaliikkeeseen ja sieltä saa samaan hintaan tiivistesarjan kuin Motonetistä. Pitää hakea se sieltä.
Vähän aikaa sitten vaihdoin bensansuotimen. Kun olin saanut auton tunkattua ylös ja poistettua renkaan, tajusin katseltuani ruosteisia klemmareita, että nuo unohtuivat ostaa uudet. No kun olisi ensin älynnyt katsoa sinne auton alle mitä tarvii, mutta ei. Ja ei muuta kuin fillarilla taas ostoksille.
Ettei tässä tulevassa hommassa kävisi samalla tavalla, niin siksi pitäisi tietää kaikkia osat mitkä sinne pitää vaihtaa, ettei tulisi taas fillarireissua.
Comment
-
-
Joo on ne tulpanreikien tiivisteet siinä Motonetin satsissakin.
JuRilla näyttäis ainakin avatarin mukaan olevan aika samannäköinen pirssi kun minullakin, ja samantyyppiset huoltokohteet
Vaihdoin viime kesällä venkopan tiivisteen, tiiviste oli kovettunut kauttaaltaan koppuraksi, muistutti niinkuin bakeliittia, lohkeili palasina irti. Tämä kertoo myös karua kieltään siitä millaisessa kunnossa muutkin auton tiivisteet jos ei ole vaihdeltu. Mulla falskaa moottorin kyljestä likipitäen kaikki tiivisteet, kun vain olis tilaisuutta vaihdella.
Noo itse huomasin siinä venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä, että niistä puolahässäköistä kannattaa ottaa ne tutit irti ja kuivailla. Venakoppa oli myös sisäpuolelta runsaassa mustassa mäskissä, jota liuottelin bensalla ja raavin puulastalla pois. Siinä oli vielä joku lätkäkin kiinni ruuvilla jonka alta löyty lisää mäskiä.
Tuosta bensansuodattimen vaihdosta on kans itsellä kokemusta, sillai että keskenhän se jäi viime syksynä. Ne klemmarit kyllä aukesi (vai olikohan se niin että ne ei auennut ja päätin katkaista letkut). Onneksi en kuitekaan heti katkaissut, vaan yritin ensin irrottaa pannan jolla suodatin on kiinni. Yritykseksi jäi, ruoste on pehmentänyt kiinnitysruuvin muodottomaksi. Ruuvi on vielä sellaisessa kohdassa ettei päässyt poraamaan kantaa pois, vetoakseli tulee just tielle. Yritin sahata pannan poikki, mutta työkalut levesi käsiin, ja sitten tuliki jo lumi maahan ja suodattimen vaihto odottaa yhä lämpimämpiä kelejä.E34 525
Comment
-
-
Originally posted by bimber520 View Posttuskin siinä puolankumitutissa mitään vikaa oo vaikka väljältä tuntuuki..tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD
Comment
-
-
Originally posted by JuRi View PostTilasikin orkkistiivisteet kuten pmtk suositteli. Viikonlopulla sitten pitäisi vaihtaa venakopan tiiviste. Onkos kellään tietoa mihin momenttiin venakopan mutteri kierretään?
Comment
-
Comment