Elikkäs tuossa bemari projekti alla ja katselin että tuo perä ( tasauspyörästö) aikalailla vuotaa ja muutenkin oli tarkoitus että sen vaihdan, mutta kun kuulee että täällä on laittu vaikka mitä omiin autoihin niin mikä olisi minun kannalta hyvä. Nokalla tosiaan 2.5 moottori joka porautetaan 2.7 ja lisäksi tulee turbo. Onko m3 perä hyvä vai mikä välityksinen kun niitä on useampia esim ebaysta mistä olen niitä tutkaillut iski sellanen huuto silmään missä oli 4.27 mutta en sen enempää tiedä mitä tuo tarkoittaa
Vinkkejä kaivataan perän valintaan
Collapse
X
-
Vinkkejä kaivataan perän valintaan
Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138Tags: None
-
Mihin aiot autoasi käyttää ratkaisee täysin perävälityksen valinnassa. Onko pääasiallinen käyttö maantie-, rata- vai kaupunkiajelua. Perä on aina kompromissi jos käyttöä on useammassa kuin yhdessä edellisistä. No rata ja kaupunki menis samalla välityksellä.
-
Juu sen hiffasin et meinaa sitä mut enemmän se että mitä se tarkoittaa näin maallikolle. Kyllä varmaan enemmän kaupunki ajelua tulis olemaan joten sen mukaan voisin tuon perän valkata. Minkä välityksinen siihen olisi hyvä. Aika huokeat hinnat tuolla on kun mainostaavat niitä täysin huolletuiks ja uusia vastaaviksi.Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
Comment
-
4,27:1 välitys on kovin tiheä, jos suunnitelmissa ei ole rata-ajoa / vaikka olisikin mutta kierrosaika ei ole se tärkein asia. Iso vääntävä turbokone jaksaa kyllä liikuttaa autoa harvemmallakin välityksellä jolloin maantieajo on paljon mukavampaa ja taloudellisempaa. 4,27:1 välityksellä huippunopeus jää, sanotaan nyt karkeasti että 200 tuntumaan, siis koneen maksimikierroksilla. Toki vaikuttaa myös vaihteisto, rengaskoko ja kierrosluku. Moottoritievauhdissa kone huutaisi 4000-5000 rpm. Suosittelen 3:lla alkavaa välitystä.
Comment
-
tuota.. anteeksi
mutta meinaatkos itse asennella turbon yms?
jos todella olet aloittelija niin kyllä haastetta ainakin riittää
noh mutta vastataan nyt kuitenkin että olen samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin että kannattaa laittaa joku 3. alkuinen perä..
Comment
-
heh
kyllä ite laittaisin mutta pitää olla rehellinen niin en sitä osaa joten mitä luultavammin paketti tulee proturbon kautta joka laittaa koneen uusiks sekä asentaa moottorin ohjauksen ja turbon lisäksi niin tulee varmasti sitten hyvä. Muuten kyllä kaikki hitsaukset ja muut laitot teen itse, vaikka kylläkin riittävän ajan kanssa että saa täältä välillä vinkkejä tiedustella ja niitähän aina kaivataan. Pitää katsoa kolmosella alkava perä ja muistaakseni taisi niitäkin muutama siellä olla.. Oli kyllä ainoa positiivinen asia kun otin vanhan korisarjan pois niin ei löyty pahempia mätä kohtia vaan pelti oli suorastaan hyvässä kunnossa. Pohjasta tosin löytyi muutama kohta ja nekin oli vanhoja huonosti korjattuja paikkoja jotka oli uudelleen lähteneet aukeneen.Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
Comment
-
Mistä sai laskettua perän välityksen? Vai onko perässä joku "kilpi" mistä sen tunnistaa.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
Takakannenssa pultinkannan alla pitäisi olla liuska johon merkitty. Jos ei ole niin hyvin karkeeseen pääsee pyörittämällä kartaanin laippaa ja laskemalla montako kieppiä menee että vetari pyörähtää kierroksen. Ja sitten vimonen ja tarkempi on avata takakansi ja laskea pinionin ja lautasen hampaat ja suorittaa laskutoimitus siitä.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment


Comment