Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä kaivataan perän valintaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosonen79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 91
    • Turenki

    Vinkkejä kaivataan perän valintaan

    Elikkäs tuossa bemari projekti alla ja katselin että tuo perä ( tasauspyörästö) aikalailla vuotaa ja muutenkin oli tarkoitus että sen vaihdan, mutta kun kuulee että täällä on laittu vaikka mitä omiin autoihin niin mikä olisi minun kannalta hyvä. Nokalla tosiaan 2.5 moottori joka porautetaan 2.7 ja lisäksi tulee turbo. Onko m3 perä hyvä vai mikä välityksinen kun niitä on useampia esim ebaysta mistä olen niitä tutkaillut iski sellanen huuto silmään missä oli 4.27 mutta en sen enempää tiedä mitä tuo tarkoittaa
    Last edited by Leka; 16-03-2008, 18:07. Reason: Otsikkoon kannattaa panostaa hieman enemmän...
    Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2048
    • Riihimäki

    #2
    Mihin aiot autoasi käyttää ratkaisee täysin perävälityksen valinnassa. Onko pääasiallinen käyttö maantie-, rata- vai kaupunkiajelua. Perä on aina kompromissi jos käyttöä on useammassa kuin yhdessä edellisistä. No rata ja kaupunki menis samalla välityksellä.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2068
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      4.27 meinaa välityssuhdetta...
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • kosonen79
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 91
        • Turenki

        #4
        Juu sen hiffasin et meinaa sitä mut enemmän se että mitä se tarkoittaa näin maallikolle. Kyllä varmaan enemmän kaupunki ajelua tulis olemaan joten sen mukaan voisin tuon perän valkata. Minkä välityksinen siihen olisi hyvä. Aika huokeat hinnat tuolla on kun mainostaavat niitä täysin huolletuiks ja uusia vastaaviksi.
        Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2048
          • Riihimäki

          #5
          4,27:1 välitys on kovin tiheä, jos suunnitelmissa ei ole rata-ajoa / vaikka olisikin mutta kierrosaika ei ole se tärkein asia. Iso vääntävä turbokone jaksaa kyllä liikuttaa autoa harvemmallakin välityksellä jolloin maantieajo on paljon mukavampaa ja taloudellisempaa. 4,27:1 välityksellä huippunopeus jää, sanotaan nyt karkeasti että 200 tuntumaan, siis koneen maksimikierroksilla. Toki vaikuttaa myös vaihteisto, rengaskoko ja kierrosluku. Moottoritievauhdissa kone huutaisi 4000-5000 rpm. Suosittelen 3:lla alkavaa välitystä.

          Comment

          • metanolman83
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 249
            • itä suomi

            #6
            tuota.. anteeksi mutta meinaatkos itse asennella turbon yms?
            jos todella olet aloittelija niin kyllä haastetta ainakin riittää

            noh mutta vastataan nyt kuitenkin että olen samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin että kannattaa laittaa joku 3. alkuinen perä..

            Comment

            • kosonen79
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 91
              • Turenki

              #7
              heh

              kyllä ite laittaisin mutta pitää olla rehellinen niin en sitä osaa joten mitä luultavammin paketti tulee proturbon kautta joka laittaa koneen uusiks sekä asentaa moottorin ohjauksen ja turbon lisäksi niin tulee varmasti sitten hyvä. Muuten kyllä kaikki hitsaukset ja muut laitot teen itse, vaikka kylläkin riittävän ajan kanssa että saa täältä välillä vinkkejä tiedustella ja niitähän aina kaivataan. Pitää katsoa kolmosella alkava perä ja muistaakseni taisi niitäkin muutama siellä olla.. Oli kyllä ainoa positiivinen asia kun otin vanhan korisarjan pois niin ei löyty pahempia mätä kohtia vaan pelti oli suorastaan hyvässä kunnossa. Pohjasta tosin löytyi muutama kohta ja nekin oli vanhoja huonosti korjattuja paikkoja jotka oli uudelleen lähteneet aukeneen.
              Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #8
                Mistä sai laskettua perän välityksen? Vai onko perässä joku "kilpi" mistä sen tunnistaa.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Takakannenssa pultinkannan alla pitäisi olla liuska johon merkitty. Jos ei ole niin hyvin karkeeseen pääsee pyörittämällä kartaanin laippaa ja laskemalla montako kieppiä menee että vetari pyörähtää kierroksen. Ja sitten vimonen ja tarkempi on avata takakansi ja laskea pinionin ja lautasen hampaat ja suorittaa laskutoimitus siitä.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎