Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    Lukkoperä

    Monesti foorumia lukiessa tulee eteen käsite lukkoperä. Ja kun en tiedä mikä se on niin on ainan vähän ulkona asiasta, eli mikä se on?
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Lukkoperä

    Originally posted by Jusaus
    Monesti foorumia lukiessa tulee eteen käsite lukkoperä. Ja kun en tiedä mikä se on niin on ainan vähän ulkona asiasta, eli mikä se on?
    Mikäli olet joskus autolla suditellut niin luultavasti olet huomannut että jossakin vaiheessa tai kokoajan vain toinen rengas sutii... Mutta kun autossa on lukkoperä sutii molemmat renkaat ja näin hallittavuus on helpompaa ja elämys makoisampi... on olemassa esimerkiksi 25% lukkoperiä jolloin toiselle renkaalle välitetty voima on koko ajan vähintään 25% kokonaisvoimasta... (toisella renkaalla loput)

    lisäksi on suuremman prosenttiluvun omaavia periä jolloinka veto jakautuu tasaisemmin renkaiden kesken. on myös pala lukkoja ja viskolukkoja... kertokoon joku muu tarkemmin...

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #3
      Simppeliä esimerkkiä:
      - Jos ei ole lukkoperää, niin auto kun alkaa sutimaan tyhjää, vain toinen vetävä pyörä sutii, toinen on paikallaan tai pyörii sen verran mitä auto liikkuu.
      - Kun on täysi (100%) lukkoperä, molemmat akselin vetävät pyörät pyörii samaa tahtia, sutien tai sitten sutimatta.

      Lukkoperän prosenttien selittämisen jätän sellaiselle, joka pystyy sen oikeilla termeillä selittämään. :wink:

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        saako asentaa "isomman" lukkoperän jälkeenpäin jos mulla on nyt 25%:nen..? :shock:
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Originally posted by Leba
          saako asentaa "isomman" lukkoperän jälkeenpäin jos mulla on nyt 25%:nen..? :shock:
          No ei sitä ketään kiellä, mutta mistä autosta ajattelit sellasen laittaa....(vai olikos E36 40% olemassa :roll: ?) Ja ne ei ole mitään halpoja ja hyötyä prosenttiluvun nostamisesta normaalikäytössä ei juuri nimeksikään.
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • mabo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 499
            • Turku

            #6
            no huru mykket maksaa E30 l-perä suurinpiirtein (tarjouksia otetaan vastaan)?
            Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
            Nyk. E34 525ia
            Ex. E30 320tic

            Comment

            • Stargazer
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1666
              • Haapajärvi

              #7
              Onko muuten uudemmissa vakiona jonkin asteinen lukkoperä?! Esim. E46, E36 jne..?! :roll:
              ex. E39 535i V8, E36 325i coupé

              © Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
              © No matter, try again, fail again, fail better!

              Comment

              • TuomasTee
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 529
                • Kotka

                #8
                Ainakin E36:ssa on lukko, ilmeisesti 25%?
                BMW F15 X5 M50d -14

                Comment

                • Jaksu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 753
                  • Kempele

                  #9
                  Kaikissa E36:ssa ei ole lukkoperää. Yleisin E36:ssa on se 25% lukko.
                  xdrive

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Esimerkkinä vain: itselläni ei lukkoa ole (e36 320ci) :(
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Henski: "Lukkoperällä hallittavuus parempaa"....kuolematon väite sanoisin...

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        eikä oo kyllä E46:ssakaan mitään lukkoja...

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Henski: "Lukkoperällä hallittavuus parempaa"....kuolematon väite sanoisin...
                          Tässä tapauksessa tarkoitan nimenomaista sudittelua... perä menee sinne minne käsketään, ei tee omia päätöksiään niin herkästä.

                          Tietysti normaali tasauspyörästöllä varustettu perä on turvallisempi etenkin kokemattoman kuljettajan käsissä normaaliajossa...

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by TuomasTee
                            Ainakin E36:ssa on lukko, ilmeisesti 25%?
                            Lukkoperä on lisävaruste.
                            300srj,aivan sama mikä korimalli,lukkoa ei ole vakiona kuin M3 mallissa.
                            E24 635csi

                            Comment

                            • Meisseli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1003
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Muumi
                              300srj,aivan sama mikä korimalli,lukkoa ei ole vakiona kuin M3 mallissa.
                              Sen verran tekee mieli taas vängätä että E30 325iX:ssä on edelleen vakiona lukkoperä. Jos oikein kaukaa lähdetään hakemaan niin jakolaatikosta löytyy toinenkin lukko. :wink:
                              Eioo penaria alla enää.. :(

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎