Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51 koneen öljypropun koko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henris
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 53
    • Oulu

    M51 koneen öljypropun koko?

    Kaverilla menny 725tds;n öljypohjasta kierteen osittain ja pitäs tehdä uudet tilalle ettei tarvi koko öljypohjaa vaihtaa. Mikähän mahtaa olla öljypropun kierteiden koko (halkasija ja tiheys/nousu) ? Kyselen näin ennakkoon, että jos sattuu olemaan erikoisempi niin käy valmiiksi ostamassa oikean kokoisen pakan.
    E46 320d Touring -01
    ex. E39 530da Touring -99
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    eikö se olis helpoin suurentaa pykälää isommaksi?.. muistaakseni alkuperänen oli M12X16mm

    edit: nousua ei pysty muistaan
    Last edited by peto2; 17-03-2008, 16:59.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • henris
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 53
      • Oulu

      #3
      Samahan tuo muuten olisi tehdä isompi reikä, mutta kun on käytössä helicoil sarja niin pysyy propun koko alkuperäisenä eikä tule sen takia myöhemmin ongelmia.
      E46 320d Touring -01
      ex. E39 530da Touring -99

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by henris View Post
        Kaverilla menny 725tds;n öljypohjasta kierteen osittain ja pitäs tehdä uudet tilalle ettei tarvi koko öljypohjaa vaihtaa. Mikähän mahtaa olla öljypropun kierteiden koko (halkasija ja tiheys/nousu) ? Kyselen näin ennakkoon, että jos sattuu olemaan erikoisempi niin käy valmiiksi ostamassa oikean kokoisen pakan.
        OT:

        Mites tuossa on onnistuttu kun moottorissa pitäisi olla ontto öljyproppu, joka katkeaa huomattavasti ennen ennen kuin kierteet korkkaavat öljypohjassa?

        Comment

        • henris
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 53
          • Oulu

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          OT:

          Mites tuossa on onnistuttu kun moottorissa pitäisi olla ontto öljyproppu, joka katkeaa huomattavasti ennen ennen kuin kierteet korkkaavat öljypohjassa?
          No tuohon pitäisi kysyä vastausta entiseltä omistajalta. Kierteet oli menneet jo silloin kun kaveri ton auton osti. Kohtuu tuore tapaus kuitenkin hänelle toi auto.
          E46 320d Touring -01
          ex. E39 530da Touring -99

          Comment

          • Emphii
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 53
            • Wiitasaari

            #6
            Ja kun ne helicoilit yms. sinne vääntää, niin kannattaa ostaa mustaa possua aputiivistykseen.

            Mulla kun vanhasta vohvelista oli proppu korkannut ja sinne jouduttiin coili laittamaan, niin se ei suostunut tippaa sisällä pitämään, ennenkuin ostin Bardahl:n 1C-easy gasket:ia. Sitä joka öljynvaihdossa nätisti ympärille ennen kiinni laittoa ja pysy tippa sisällä.
            /tmp.

            2016 520d (GMH-934)
            2000 730d (OBG-252)
            1993 525tds Touring (JFJ-221)
            kolme muuta
            2000 320d Touring (EYK-405)
            1997 318i Touring (GBY-745)
            1989 316i (BLE-260)
            1986 316 (xxx-nnn)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎