Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 ja päästöistä hylsy??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    M50b25 ja päästöistä hylsy??

    kone toimii nätisti ja kulutus kohdallaan mutta päästöt poskellaan. tyhjäkäynnillä HC 700 ja kierroksilla 260, sallittu 100!! CO2 0.85 sallittu 0.50 lambda arvo tasan 1 mikähän mahtaa mättää?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #2
    Searchilla löytyy tietoa. Ensimmäiseksi veikkaisin, että kone ei ollut riittävän lämmin. Noita joutuu polkemaan huolella ennen kuin päästöt putoo. Ajele isoilla kierroksilla kone kuumaksi ja mene uudelleen niin uskon, että menee läpi. Yleensä vika tuossa kun katti on niin takana.

    Voi olla tietysti lamda-anturissakin vikaa...

    Comment

    • Sene
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 925
      • Enschede, The Netherlands

      #3
      Kokeile "huijata" hieman pintakaasulla. Omassa m50b20 oli ainakin tyhjäkäynnillä päästöt vähän poskellaan mutta hiukan ku nosti kierroksia rajoihin päästiin. Muutenki noissa aika alhanen tyhjäkäynti.
      F11 LCI 535xi


      Ex.

      E36 320i sedan
      E36 LCI 328i coupe
      E61 LCI 530xi

      Comment

      • farkku93
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 6
        • Järvenpää

        #4
        Minulla oli sama ongelma. Ilmavuodot korjattuani vein merkkihuoltoon vika-analyysiin (n.80€). Vika löytyi heti, lambda-anturi oli viallinen.
        Samalla tsekattiin, onko muita vikakoodeja. Suosittelen.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Onko siis jollakulla auttanut tuo lambdan vaihto juuri kysyttyyn ongelmaan, ei siis vain ylittyviin päästöihin, vaan TYHJÄKÄYNNILLÄ ylittyviin päästöihin. Olen pohtinut kaverin ajokiellossa olevan M50B25-koneen anatomiaa, kun tyhjäkäynnillä tulee hylsy, mutta jo parin tonnin kierroksilla arvot ovat kohdallaan. Katsastuksessa autoa lämmiteltiin noin 10 min, eikä auttanut. Outoa, että lambda toimisi vain kierroksilla, eikä tyhjäkäynnillä.. Mistä se anturi sen tietäisi?

          Päästömittauksessa maksimikierrokset ovat 1000 rpm, joten paljoa ei voi kaasulla auttaa. Ilmavuoto tyhjäkäyntimoottorin piirissä on käynyt mielessä, pitää ruiskia palavia aineita sen lähelle, kun joutaa.
          ---

          Comment

          • JanneT
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 622
            • Espoo

            #6
            Kun noinkin korkeista HC arvoista on kyse (eli läheskään kaikki ei pala putkessa) kannattaa mitata koneen puristuspaineet, jos on suuria ylivuotoja saattaa olla vikaa yläkerrassa, esim. venttiileissä. Myös katalysaattori saattaa olla aika finaalissa. Vielä yksi juttu joka on aiheuttanut kyseistä ongelmaa on sytytyspuolat, ne voi muistaakseni testata merkkihuollossa noin 50e hintaan.
            Power DZL

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Aika outo jos seos on kunnossa ja päästöt kusee. Se kertos että kaikki lambdalle asti on kunnossa. Jos anturi on ehjä. Eipä tohon jää muutakun putki
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Originally posted by -Tapi
                Onko siis jollakulla auttanut tuo lambdan vaihto juuri kysyttyyn ongelmaan, ei siis vain ylittyviin päästöihin, vaan TYHJÄKÄYNNILLÄ ylittyviin päästöihin. Olen pohtinut kaverin ajokiellossa olevan M50B25-koneen anatomiaa, kun tyhjäkäynnillä tulee hylsy, mutta jo parin tonnin kierroksilla arvot ovat kohdallaan. Katsastuksessa autoa lämmiteltiin noin 10 min, eikä auttanut. Outoa, että lambda toimisi vain kierroksilla, eikä tyhjäkäynnillä.. Mistä se anturi sen tietäisi?

                Päästömittauksessa maksimikierrokset ovat 1000 rpm, joten paljoa ei voi kaasulla auttaa. Ilmavuoto tyhjäkäyntimoottorin piirissä on käynyt mielessä, pitää ruiskia palavia aineita sen lähelle, kun joutaa.

                No ei sulla kierroksillakaan rajoihin päästy eli mittaa lambdan toiminta (yleismittarikin riittää) ja jos et siihen kykene niin vaihda se sitten ilman mittaamista.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Toimiikos muuten tossa moottorissa se testi ilmavuotoon? Eli öljykorkki irti, kone meinaa sammua jos kaikki kunnossa.
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Jäänestoa sopivassa suhteessa tankkiin, palaa 'hieman' paremmin ja puhtaammin :lol:
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • blackrabbit
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by -Tapi
                      Onko siis jollakulla auttanut tuo lambdan vaihto juuri kysyttyyn ongelmaan, ei siis vain ylittyviin päästöihin, vaan TYHJÄKÄYNNILLÄ ylittyviin päästöihin. Olen pohtinut kaverin ajokiellossa olevan M50B25-koneen anatomiaa, kun tyhjäkäynnillä tulee hylsy, mutta jo parin tonnin kierroksilla arvot ovat kohdallaan. Katsastuksessa autoa lämmiteltiin noin 10 min, eikä auttanut. Outoa, että lambda toimisi vain kierroksilla, eikä tyhjäkäynnillä.. Mistä se anturi sen tietäisi?

                      Päästömittauksessa maksimikierrokset ovat 1000 rpm, joten paljoa ei voi kaasulla auttaa. Ilmavuoto tyhjäkäyntimoottorin piirissä on käynyt mielessä, pitää ruiskia palavia aineita sen lähelle, kun joutaa.
                      Mulla oli ihan sama, tyhjäkäynnillä HC korkealla, kierroksilla kaikki OK. ST Motorsissa saatiin säädöillä kikkailtua kohdalleen, mutta kertoivat vian aiheuttajaksi (ja suosittelivat vaihtamaan) "hitaan" lambdan ja väsyneen (kuumalanka vissiin vetelee viimeisiään) ilmamassamittarin. Ja katsastuksessa lambda siis oli lähellä ykköstä koko ajan, ilmeisesti se ei vaan viimeisiä vetelevänä enää toimi kunnolla yhteen ilmamassamittarin kanssa.

                      Eli kyllä se anturi sittenkin taitaa tietää milloin ollaan tyhjäkäynnillä :lol: .
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #12
                        Ja täällä yks painii kans saman ongelman puitteissa.
                        Tähän asti mulla on selvinnyt, että lambda on sökö.
                        Mutta onko mulla jotain vaihtoehtoja lambdan oston suhteen. Autossa on Siemens ohjain yksikkö joka vaikeuttaa hieman ostoa.
                        Eli jos on Siemens niin siihen pitää olla eri lambda kuin muun merkkisiin.
                        Siis menenkö ostamaan alkuperäisen lambdan?
                        Esim. Boschin lambda ei käy. Näin neuvoi Bosch service firmassa.

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Finaalissa olevat sytytystulpat voisin myös veikata syyksi. Kokemusta on siitä.

                          Comment

                          • JanneT
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 622
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Lanttu
                            Finaalissa olevat sytytystulpat voisin myös veikata syyksi. Kokemusta on siitä.
                            Joo, tulpat ja ilmansuodatin toki heti alkuun vaihtoon kun päästöt alkaa kummittelemaan. Sen jälkeen sitten muita mahdollisia aiheuttajia arvailemaan!
                            Power DZL

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Masinol
                              No ei sulla kierroksillakaan rajoihin päästy eli mittaa lambdan toiminta (yleismittarikin riittää) ja jos et siihen kykene niin vaihda se sitten ilman mittaamista.
                              En kyllä ymmärrä miksi se lambda pitäs vaihtaa jos arvot on kohdallaan ilmeisesti molemmilla kierroksilla 1,00.Kai sen se auto oireilis muutenki jos lambda vetäis viimesiä.Mulla oli m50b20 syynä löysällä oleva lambda,ajossa ei huomannu mitenkään,mutta tyhjäkäynti arvot oli perseellään.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎