Kone ollut auki, kannet koneistamossa. Kone nippuun ja ei käy tyhjäkäyntiä, eikä ota jengaa! Ampuu vaan backfirea ja kierrokset soutaa vaikka kaasua pitää samassa. Kuulostaa lähinnä bokserikoneelta... 3 kertaa nyt tarkistettu kaikki ajoitusmerkit, kaikki kunnossa. Virranjakajan kansi uusi, samoin tulpanjohdot ja tulpat. Onko vika sitten Pierburgissa tai sen ohjausboksissa? Alipaineletkujen paikoista en ole varma, ne on maalaisjärjellä laitettu takas (niin,olis hyvä merkata purkuvaiheessa), niistä ei ole irrotettu ku pakolliset purettaessa. Mutta ne oireet tuntuis olevan ilmavuoto tai liian laiha seos? Ok, kaikki sanoo vaihda Weberiin, mut jos ny haluan saada ton Pierburgin pelittään, niin mistä aloitan? Boksi, seosruuvi? Kävi poksuen ennen aukiottoa, 3 pakovenaa oli kilahtanut. Helppiä nyt kaikki Bemugurut, pää hajoaa
!!
m10B18 kun ei käy!
Collapse
X
-
- Tulpanjohtojen järjestys 1-3-4-2 (meniköhän oikein...) + virranjakajan asento käyttävällä hammaspyörällä
- Nokka-akselin ajoitus (tarkista vielä 4. kerran)
Eikähän kuvatuilla oireilla vika noista vaihtoehdoista löydy.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
-
Sytkäjärjestys tsekattu, tulpanjohdot ei edes olleet irti jakajasta remontin aikana! Kaikki ajoitusmerkit on kohdallaan Ja poksuu sekä putkessa, että putsarissa, tokalla startilla tuli lieskat ylös kaasarista... Ja kone kuulostaa ihan kuplan bokserilta "käydessään" kaasulla (ei käy tyhjäkäynnillä). Itsekin epäilin nokan ajoitusta, mutku ei! Kun ykkösessä on puristustahti, nelosen imu on aukeamassa ja pyörijä osoittaa ykkösen johtoa (siinä on ne merkitkin). Tulpanjohdot ovat oikeassa järjestyksessä.E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
Comment
-
Re: m10B18 kun ei käy!
En ihan heti keksi, että miten saat johdot ja kannen vaihdettua uusiin irroittamatta johtoja - paitsi tempaisemalla uusia osia pesään. :lol:Originally posted by Jem77Virranjakajan kansi uusi, samoin tulpanjohdot ja tulpat....
....
Sytkäjärjestys tsekattu, tulpanjohdot ei edes olleet irti jakajasta remontin aikana!
Joka tapauksessa, katsopas uudestaan ja ajatuksen kanssa, aika tyypillinen "ryssintä"-kohde, varsinkin jos uudessa kannessa on merkinnät mille pytylle olevinaan johdon pitäisi siitä mennä.
Itse kerrasta oppineena en katso kannessa olevia merkintöjä enää ollenkaan...
Täällä vähän vastaavanlainen tapaus."Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...
)
Comment
-
Joo, siis se virranjakajan kansi ja tulpanjohdot vaihdettiin enne remppaa, kun putkessa poksu vähän tyhjäkäynnillä. Se myös sammahteli kylmänä ja puristusmittaus ei antanu hälyttäviä tuloksia. Pakovenat oli kuiteski vääntyny ja ne on uusittu koneistamossa. Kuiteski se jakajan kannen ja tulpanjohtojen vaihto toimi ennen kuin kansi irrotettiin, auto oli jokapäiväisessä käytössä. Kansiin tehty täysremppa, ohjurit vaihdettu sekä kannet oikaistu ja venttiilit koneistettu oikeisiin kulmiin. Pyörijää ei ole viel vaihdettu, vois sen vaihtaa uuteen ja testata. Ja ykkösen tulpanjohdon kohta on katottu siitä jakajan hahlosta, siin semmonen pieni viiva ja pyörijässä sellanen ympyrä. Siihen on tökätty ykkösen johto. Mut täytyy virkeämpänä viel kerran katella kaikki merkit. Mystistä, kun sitä purettiin niin vähän ku mahdollista.E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
Comment
-
Koska virranjakaja tai ainakin nokka-akseli on ollut irti niin siellä voi olla jakaja 180 astetta pielessä jos sen merkit on muuten kohdallaan. Käännä vaikka virranjakajankansi 180 astetta testataksesi.Originally posted by Jem77Pakovenat oli kuiteski vääntyny ja ne on uusittu koneistamossa. Kuiteski se jakajan kannen ja tulpanjohtojen vaihto toimi ennen kuin kansi irrotettiin, auto oli jokapäiväisessä käytössä. Kansiin tehty täysremppa, ohjurit vaihdettu sekä kannet oikaistu ja venttiilit koneistettu oikeisiin kulmiin. .
JDKaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Jakajan runkoon ja sylinterikanteen meistettiin kohdennusmerkit ennen irrotusta. Tuo puolajuttu on kyllä hyvä tarkistaa! Uus jakajankansi ja pyörijä on ny hankittu, viikonloppuna pääsee kokeilemaan vaikutusta. Mut neuvoja otetaan mielihyvin vastaan! On tää Bemari vähän uusi asia... Ärsytti vähän huolellisen kasaamisen jälkeen, kun kone prkl ei käy!E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
Comment
-
Tuohan ei vielä riitä, jos nokka-akseli olikin eri asennossa purkaessa kuin kootessa... eikös siinä virranjakajan akselissa ole vain hammasratas joten menee kymmeniin eri asentoihin riippuen miten virranjakajanakselia tai nokka-akselia on pyöritelty?Originally posted by Jem77Jakajan runkoon ja sylinterikanteen meistettiin kohdennusmerkit ennen irrotusta.
Ja vaikka ykköspytyn mäntä on ylhäällä niin sytytys ei ole joka kierroksella ykköselle...
Mutta jos nuokin perusjutut oli ihan kohdallaan niin sitten vain kovaa etsimistä muualta.
JDKaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Tsekkaisin:
1) Merkit Kampiakselin pään kiilahihnapyörän lovi koneen rungosta törröttävän tapin kohalle (ja konetta ei saa pyörittää alapäästä jos yläpää on kiinni, menee muuten venttiilit lyttyyn), nokka-akselin päässä rattaan takana pieni musta pyöreä rengas, jossa meissattu viiva - ylöspäin kannen öljyputken kohdalle, virranjakajan pyörrin osoitaa 1 sylinterin meissattuun merkkiin.
2) Kaasarissa ylhäältä katsoen edessäpäin etuosassa pieni vipu ja nivelakseli, joka käyttää rikastinläppää. Tarkasta ettei vipu ole hypännyt takaiskun voimasta irti tai välitystanko "väärällä" puolella eli sen pitää olla pälkääjän puolella.
3) Onko virranjakajan alipainesäätimen kalvo ehjä, kevyt edestakainen imu-puhallus kertoo äänestä - jos liikkuu nion ok.
4) Venttiilivälykset sinnepäinkään kokeile sormin keinuttaen, arvot kylmänä 0,20mm. Koneistamolta voi tulla...
5) Alipainekumiletkut kiinni ja ehjät. Jos tyhjäkäynti soutaa on syynä vain sivuilma tai ajoitus pielessä. Kumiletkut voivat näyttää ehjiltä, mutta jostain mutkasta kuitenkin vuotavat, silminnäkymätön virhe. Koeponnista irti, puhallus... 100% varmuudella jossain vaan on virhe.
6) Virranjakaja pyörii vastapäivään... (mut eihän se vois käydä jos johot ois väärin).
Ja jos ylikuumenee niin kannessa ilmatulppa eli etuosasta yläältä lämpötila-anturi pois (kaks kumiletkua menee siihen) ja täyttö syylariin niin että kanteenkin menee ja eikun kiinni.
Sä sitä M10 saa hajalle... :lol:- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
No kyllähän tuo syy selvis! oli imusarjaa kiinnitettäessä luiskahtanu imarin tiiviste vähän kanavien eteen... :oops: Sen siitä saa ku väsyneenä kasaa! Kone käy ja kukkuu kuin uusi. Kyl ne perusasiat oli täysin kunnossa onnex. Meinas mennä jo usko itseen. Kiitoksia neuvoista silti! JE61 535d Pre LCI, putki suoristettu
Comment
-
itellä oli ihan samanlaisia oireita eli paukku putkessa ja löi 30cm pitkää liekkiä kaasarista eikä kaynyt tyhjäkäyntiä. syy oli virranjakajan kansi joka ei kestänyt oikeassa kohdassa. ne pidikkeet oli nii väsyneet että se kansi pääsi liikkumaan
Comment
Comment