Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 venttiilikopan tiivisteiden vaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    M62 venttiilikopan tiivisteiden vaihdosta

    Vaihdoin eilen tulpat ja huomasin että puolat oli aivan öljyssä,joten johtuisikohan tuo ventiillikopan tiivesteestä?
    Jos joku on vaihtanut ventiilikopan tiivisteet kyseiseen moottoriin,niin voisiko voisitko ystävällisesti kertoa,että onko miten iso homma ja minkälaisiin vastoinkäymisiin kannataa varautua??
    Last edited by Vehkis; 11-03-2007, 10:48.
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Vehkis View Post
    Vaihdoin eilen tulpat ja huomasin että puolat oli aivan öljyssä,joten johtuisikohan tuo ventiillikopan tiivesteestä?
    Jos joku on vaihtanut ventiilikopan tiivisteet kyseiseen moottoriin,niin voisiko voisitko ystävällisesti kertoa,että onko miten iso homma ja minkälaisiin vastoinkäymisiin kannataa varautua??
    Jep, tyyppivika. Ei ole iso homma tuo vaihto. Muistat sitten vaihtaa niiden pulttien kantoihin ne kumit samalla.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Originally posted by Stone View Post
      Jep, tyyppivika. Ei ole iso homma tuo vaihto. Muistat sitten vaihtaa niiden pulttien kantoihin ne kumit samalla.
      Siis niihin ventiilikopan pulttien kantoihin?
      Täytyykö ottaa suuttimet irti ynm sellaista?
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Vehkis View Post
        Siis niihin ventiilikopan pulttien kantoihin?
        Täytyykö ottaa suuttimet irti ynm sellaista?
        Kun avaat konepellin niin ne "kumiprikat" näkyy niiden pulttien alta joilla venakopat on kiinni. Jos et uusi niitä "kumiprikkoja" alkaa öljy tihkua sieltä pultin juuresta. Ei tarvitse mitään suuttimia irroitella.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Stone View Post
          Kun avaat konepellin niin ne "kumiprikat" näkyy niiden pulttien alta joilla venakopat on kiinni. Jos et uusi niitä "kumiprikkoja" alkaa öljy tihkua sieltä pultin juuresta. Ei tarvitse mitään suuttimia irroitella.
          Mites noitten kumien suhteen m52b28? Juuri vaihdoin kopan tiivisteen, olisiko ollut syytä uusia myös nuo?
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #6
            Tuleekohan tuossa tiivistepaketissa liimat ja nuo pulttien kumit mukaan vai tarviiko tässä liimoja tiivistyksen apuna? Miten tuon kiristyksen kanssa? Onko väliä jos vetää siten, että ne pysyy vai kannattaako kikkailla momenttiavaimen kanssa? :think
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Behemoth View Post
              Tuleekohan tuossa tiivistepaketissa liimat ja nuo pulttien kumit mukaan vai tarviiko tässä liimoja tiivistyksen apuna? Miten tuon kiristyksen kanssa? Onko väliä jos vetää siten, että ne pysyy vai kannattaako kikkailla momenttiavaimen kanssa? :think
              Ei siihen liimaa ole tehtaallakaan laitettu. uusi pehmeä tiiviste pitää kyllä, kovettuu vanhetessaan ja alkaa vuotamaan. Momenttiavain on ehdoton ja kiristysjärjestys keskeltä lähtien ja molempiin päihin edeten. Ne tulevat yllättävänkin löysälle, en muista ulkoa mutta momentti oli suhteessa pulttien paksuuteen, noissa taisi olla joko 6 tai 8mm pultit? 10-20N luokkaa jotain. Voin etsiä tiedot jos ei joku ehdi ennemmin. Yhden olen nähnyt jossa oli pultit vedetty oikein pohjaan saakka, ja vuoti kuin seula. Onneksi sekään ei ollut mennyt kieroksi ja uudella tiivisteellä alkoi vielä pitämään. Tiivisteen takaosan lepareet kannattaa katsoa tarkkaan jotta tulevat kunnolla kohdalleen.

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                M62:seen ei tarvi momentteja,eikä momentti avaimia.Ne venakopan mutterit pohjaa kun ovat tarpeeksi kireällä.Kääntää pikkuhiljaa ja lopettaa samantien kun pohjaus käy.Niin mä tein ja ei ole vuotoja tullut.Mutterien tiivisteet oli 0,50e/kpl ja tiiviste+uusi mutteri 1,50/kpl kannattaa varmuuden vuoksi ostaa niitä muttereitakin.Mä ostin ja kuin tilauksesta muutaman.yks tippu kaivoon ja toinen pohjapanssarin päälle
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 562

                  #9
                  Joo tietty jos tinttaa niin, että pysyy niin kumi on jo sen verran läjässä, että vuotoja ilmenee. Pitääpä ottaa rauhassa tuo homma. Kiitos tiedoista.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Itse laitoin vähän tiivisteliimaa uusien tiivisteiden takaosaan, että ne pysyivät paremmin paikoillaan asennuksen ajan..
                    Last edited by Vehkis; 12-01-2008, 11:22.
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 562

                      #11
                      Mistä muuten nuo pultit ja kumit saa ostettua? Löytyyköhän tarvikeliikkeistä? Viimeinen vaihtoehto on Wetterin marmoritiski. Wetterillä kun ei ole mitään BMW:n osaa hyllyssä, kaikki menee tilaukseen. Tiivisteet taitaa löytyä tarvikeliikkeestä.
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Behemoth View Post
                        Mistä muuten nuo pultit ja kumit saa ostettua? Löytyyköhän tarvikeliikkeistä? Viimeinen vaihtoehto on Wetterin marmoritiski. Wetterillä kun ei ole mitään BMW:n osaa hyllyssä, kaikki menee tilaukseen. Tiivisteet taitaa löytyä tarvikeliikkeestä.
                        Merkkiliikkeestä löytyy niitä kumiprikkoja,ja ne oli muistaakseni vähän yli euron kipale..(kilohinta kohdillaan)
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Tuossa vielä yksi ohje M62:n venakopan tiivisteiden vaihtoon.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            #14
                            M62 venttiilikopan tiivisteiden vaihdosta

                            Noniin, M62B35:n venttiilikopan tiivisteet piti vaihtaa.

                            Muuten menee vahvasti, mutta tuo punaisella merkattu kikkare pitäisi saada sivuun? MITEN?



                            Nuo nuolella merkatut ruuvit on irti, tuo oikean puoleisella nuolella näytetty kaapelikumihommeli on vielä kiinni, mutta ei se kyllä siitä ole kiinni.. BMW:n oma ohje käskee irrottamaan nuo ja sitten "fold inwards". Ei kyllä käänny sisäänpäin eikä muuallekaan.





                            Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi opastaa mitä nyt tulisi tehdä.
                            Last edited by Tomi T; 10-04-2008, 14:34.
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              #15
                              Ite otin vielä kaksi liitintä molemmin puolin irti (alempi kuva, vasemmalla puolella). Kannattaa ehkä aloittaa vasemman lohkon puolelta irroitus, jotta imusarjan yli menevä johtonippu pääsee paremmin liikkumaan. Varo kuitenkin hajoittamasta yhtä johtoa/letkua mikä lähtee ohjaustehostimen suuntaan tuosta vasemmanpuoleisesta "kikkareesta", oli häiritsevästi tiellä kun piti koppaa taiteilla pois, muttei aiheuttanut ylitsepääsemättömiä ongelmia.
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎