Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 öljynpaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    M30 öljynpaineet

    Onko kellään öljynpaine lisämittaria kiinni? Paljossako teillä huitelee öljynpaineet ihan kuumalla koneella tyhjäkäynnillä ja paljoko kierroksilla?
    Alkaakohan mulla olee vähä horo toi pumppu ku tyhjäkäynnillä se on alle puol kiloo, 2000rpm->2kiloo ja sit yli 3000rpm->4-5kiloo vai liekkö tohon mittariin niin luottaminen ku se on siellä kannessa se anturi :think

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-
  • leijo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 54

    #2
    palaako painevalo tyhjäkäynnillä, vai mistä epäilys? Ihan ekaks haisteleppas öljytikkua onko paljon bensaa seassa näin talven jäljiltä.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      2-3bar kieppeillä tyhjäkäynnillä, kaasuun ku hipasee niin pomppaa samantien 6-7 bar välille...
      Anturi öljynsuodatinjalassa.
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • basso72
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #4
        Tehtaan ohjearvot kannessa olevasta anturinreiästä mitattuna:
        -tyhjäkäynti 0,5-2 bar
        -maksimikierroksilla 4-6 bar
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          Originally posted by basso72 View Post
          Tehtaan ohjearvot kannessa olevasta anturinreiästä mitattuna:
          -tyhjäkäynti 0,5-2 bar
          -maksimikierroksilla 4-6 bar
          Eli ei syytä huoleen Ei öljyvalo pala, mutta halusin vaan kuulla muiden mielipiteitä noista öljynpaineista. Kiitosta basso

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16496
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            2-3bar kieppeillä tyhjäkäynnillä, kaasuun ku hipasee niin pomppaa samantien 6-7 bar välille...
            Anturi öljynsuodatinjalassa.
            Hyvin paineita sulla koneessa.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Vanhaa topikia ylös kun aiheeseen liittyy.


              Mikähän tuolta on mennyt/menossa, kun kahtena aamuna on käynyt nyt niin, että starttaa ekan kerran, öljynpaine valo tahtois palaa vaan kun auto käy, ainakin sen ~3-4s paloi mitä annoin käydä ja odotin että jos paineet nousis. Sitten sammutin, ja heti nosti paineet/valo sammui kun uudestaan käynnisti:think Ennen lämpimänä heti valo sammunu, kylmänä/seisomisen jälkeen menny se sekunti niin valo sammunut. Öljynä Shell helix super 10w40 ja vaihdosta aikaa 3000km vaikka eipä se tähän vaikuta nyt
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by Peltsii View Post
                Vanhaa topikia ylös kun aiheeseen liittyy.


                Mikähän tuolta on mennyt/menossa, kun kahtena aamuna on käynyt nyt niin, että starttaa ekan kerran, öljynpaine valo tahtois palaa vaan kun auto käy, ainakin sen ~3-4s paloi mitä annoin käydä ja odotin että jos paineet nousis. Sitten sammutin, ja heti nosti paineet/valo sammui kun uudestaan käynnisti:think Ennen lämpimänä heti valo sammunu, kylmänä/seisomisen jälkeen menny se sekunti niin valo sammunut. Öljynä Shell helix super 10w40 ja vaihdosta aikaa 3000km vaikka eipä se tähän vaikuta nyt
                Öljynsuodatinkotelo valuu tyhjäksi öljystä.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by tmth View Post
                  Öljynsuodatinkotelo valuu tyhjäksi öljystä.
                  Juurikin näin. Öljynsuodatin vaihtoon.

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    TÄSSÄ vielä linkki, joka kertoo kyseisestä ongelmasta.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #11
                      No voi vittu Onse kumma kun enemmän ajetuissa tota tavannu, ja nyt tässä sitten. Melkoisen kallis toi osa. Pitänee ainakin toistaiseksi elää ton kanssa..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #12
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Pitänee ainakin toistaiseksi elää ton kanssa..
                        Jos itse pitäisi "elää" tuommoisen ongelman kanssa niin jättäisin kyllä ajot ko. autolla ajamatta, ottaa nimittäin aikalailla laakerit itteensä noista käynnistyksistä ilman öljynpainetta.

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          Originally posted by Racink View Post
                          Jos itse pitäisi "elää" tuommoisen ongelman kanssa niin jättäisin kyllä ajot ko. autolla ajamatta, ottaa nimittäin aikalailla laakerit itteensä noista käynnistyksistä ilman öljynpainetta.

                          Kyllähän se paine laakereille menee heti käsittääkseni, mutta ei vain kannessa sijaitsevalle anturille asti ennenkuin suodatinjalka on täynnä?:think Korjatkaa toki jos olen väärässä??

                          Enkä mä sitä ilman painetta käytä, 1-2s kun käyttää ekana ja sammuttaa ja käynnistää uusiks niin valo sammuu heti. Kummallista kun toissa aamuna tuli toi vika, ja siitä lähtien muutaman tunnin seisonnan jälkeen nyt tullu, ihan varottamatta alko
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            #14
                            Eikö kukaan tiedä nyt sitten, onko tää vika erittäin kriittinen ja rikkoo moottorin?:think Käsittääkseni alakerran laakerointi saa kuitenkin heti paineen, yläkerrassahan ei ole painevoideltuja laakereita, vai onko nokka akselin laakerointi?
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16496
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              yläkerrassahan ei ole painevoideltuja laakereita, vai onko nokka akselin laakerointi?
                              On, ja keinuvivut ja menee sitä öljyä ylös sille putkelle mistä suihkuaa nokille ja keinujen liukupinnoille.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎