Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b18 mikä kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhovi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 82
    • Kokkola

    M10b18 mikä kone?

    Terve!

    Olis tulossa vaihdokkina tommonen BMW 318TiC -86. ja ihan kiinnostais tietää pari juttua mm. Onko tuo kone Hihnalla/ketjulla? onko nuo kestäviä koneita? siinä on alakerta remontti tehty ja männät vaihdettu johkain "tako" sellaisiin :think
    että kannattaisko tollanen ottaa. ja paljon noista tohtii repiä voimaa?

    ja siinä on pieni vika kuulemma pätkyttää +5000rpm johtuen kun ilmanmäärä mittari oli vaihdettu. voiko pitää kutinsa? ja miten tommonen toimii kun oli vakio ohjauksella tuo... vastailkaas pian pikusen kiirus tulee viikonloppuna olis auto näillä näkymin tulossa.
    Current : BMW 735i -88 E32
    EX : BMW 518i -90 E34
    EX : BMW 318 E30

  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    #2
    Ketjulla, ketjulla.. ja näemmä turbolla

    No ketjullahan se rallattaa. Aika pomminvarmoja ovat mutta pätkimisestä en osaa sanoa mitään. Onhan tuolla tuo postaus 'Bemarin kestävin kone???' Aika moni vannoo M10 tai M30:n nimeen
    Tuossa M10B18 turbotuksesta jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=133292

    Pihassa nyt M10B18 kaasarilla joka ei lähde käyntiin.. Noh pitää työntää talliin ja katella ne venttiilin välykset nyt ja pistää sit samalla uuden vesipumpun, termostaatin ja nesteet.. Jarrut siitä kilahti kans, tulee nesteet jostain pihalle :(

    Noh hyvä rata-auto siitä vielä tulee kun joutuu kaikki muut osat paitsi motin vaihtamaan

    Eli vastatakseni kysymykseesi niin, en omasta kokemuksesta enkä takomännistä osaa sanoa, mutta M10B18 moottorina pitäisi olla aika kestävä, ja tervetuloa foorumille vain. Tuo 'Search' on aika toimiva monessa jutussa, jos ei niin 'Advanced search' ainakin
    Last edited by djd1mm; 17-04-2008, 15:49.
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #3
      M10 moottorihan on ehdottomasti paras
      vaihtaa ruiskun tilalle tuplat ni tonne 250-350 heppaa aika helposti eikä pitäis olla pahemmin säätö ongelmia.
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • juhovi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 82
        • Kokkola

        #4
        yeah

        no tein kaupat siitä ja sunnuntaina tulis bimmeri nyt sitten pihaan (eka sakemanni auto) jota bimmer partyissa varmaan tavataan :P
        Current : BMW 735i -88 E32
        EX : BMW 518i -90 E34
        EX : BMW 318 E30

        Comment

        • djd1mm
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 123
          • Salo

          #5
          Tjoo, nyt kun vähän kurkistin venakopan alle niin nokissa on semmoset vajaan millin urat, eli siitähän se tehovaje varmaan nostaa kun jää vähän venttiilit vajaaksi

          Säädöt oli ~0.15 imu ja pakopuolella ja nakutti & rallatti aika kovin.. uskaltaakohan niitä muutella? Eli jos en väärin muista niin tehtaan arvot oli 0.20. Vai miten oli asia? Alfa-mer väittää ainakin näin.
          Last edited by djd1mm; 18-04-2008, 16:37.
          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎