Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin luistaa välillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    Kytkin luistaa välillä

    Eli Kytkin on alkanut -96 528 E39:ssä luistamaan välillä. Ts. Joskus saa luistamaan, heti perään samalla liikkeellä ei sitten välttämättä (yleensä ei) luistakkaan. Onko tämä normaalia vai voiko esim jotai öljyä tms välillä tihkua levylle? Taitaa kuitenkin olla kytkinremppa edessä, edellisestä vaihdosta ei ole tietoa kun auto on kilsapyörityssaksankusettajilta ostettu. 80kkm suomihistorian aikana ei ole vaihdettu, kilsoja mittarissa 207kkm.

    Osat ei näyttänyt olevan kalliita, mutta entäpä työn tuntimäärä? 3 vai 8? ei oikeen searchilla auennut aukottomasti.
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Alfredson View Post
    Osat ei näyttänyt olevan kalliita, mutta entäpä työn tuntimäärä? 3 vai 8? ei oikeen searchilla auennut aukottomasti.
    No jos nyt jotakuta kuitenkin kiinnostaa niin 590e asennettuna LuK:n originaalikytkin tilpehööreineen... Ei halpaa mutta olisi se kalliimpaakin voinut olla reilusti...
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • TeemuT
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 329
      • Muhos

      #3
      oliko vika siinä levyssä?

      Moi
      Itselläni samalla koneella 328i jossa pari kertaa ollut samanalaista ominaisuutta, eli luistaa mutta kohta uudelleen kokeiltaessa ei.
      Kilometrejä ei kyllä ole kuin 140thk joten ei se saisi olla loppuun kulunut...
      Epäilin kyllä jotain muuta ensin, onkos tuossa mallissa jokin kuristin kytkimen toimintaa hidastamassa?
      Jos se jotenkin jumittaisi..
      -TT-
      F30 320d

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Originally posted by TeemuT View Post
        Moi
        Itselläni samalla koneella 328i jossa pari kertaa ollut samanalaista ominaisuutta, eli luistaa mutta kohta uudelleen kokeiltaessa ei.
        Kilometrejä ei kyllä ole kuin 140thk joten ei se saisi olla loppuun kulunut...
        Epäilin kyllä jotain muuta ensin, onkos tuossa mallissa jokin kuristin kytkimen toimintaa hidastamassa?
        Jos se jotenkin jumittaisi..
        Kuinka olisi osa num. 21 LOCK VALVE: http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=21&fg=10

        Searchilla voisi löytyä juttua tuon osan korvaamisesta/poistamisesta.

        Comment

        • Vonsaku
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 109

          #5
          525tds -97 ja samaa ongelmaa, toi 21 venttiili poistettu ja kytkin vaihdettu (lucasin) noin 70tkm sitten, sama oire ollut koko ajan...?
          Eli välillä luistaa ja välillä ei, vaikka melkeistä peräkkäin tekis samanlaiset liikkeet.
          Kytkinakselin putsasin kunnolla, hioin vauhtipyörän kitkapinnan karheaksi ja vaihdoin koko asetelman & painelaakerin sekä kytkimen työsylinterin, ei vaikutusta.

          Oon funaillu josko mulla hukkaportti jumittais mutta jos samat oireet bensa koneissa niin ei liene syy (sama kytkin kuin 2.8 bensa).

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #6
            Mikä tuon venttiilin vaikutus käytännössä on ?

            Comment

            • Vonsaku
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 109

              #7
              Kai sen pitäis tuoda "mukavuutta" hidastamalla työsylinterin palautusta, käytännössä tarkoittaa että nopeat vaihdot eivät onnistu, kytkin käy luistamaan jos survoo kaasua reippaammin vaihdon jälkeen.

              Mun mielestä toi teki kytkimestä oudon pehmeän ja epämääräisen, ja väitän että oli osasyyllinen ensimmäisen kytkimen tuhoon...

              Comment

              • soldia
                Banned
                • Feb 2006
                • 725
                • Planet X

                #8
                Originally posted by Vonsaku View Post
                Kai sen pitäis tuoda "mukavuutta" hidastamalla työsylinterin palautusta, käytännössä tarkoittaa että nopeat vaihdot eivät onnistu, kytkin käy luistamaan jos survoo kaasua reippaammin vaihdon jälkeen.

                Mun mielestä toi teki kytkimestä oudon pehmeän ja epämääräisen, ja väitän että oli osasyyllinen ensimmäisen kytkimen tuhoon...
                Ei muuten kannata hirveästi yrittää luistatella sillä pinnat siitä lasittuu ja sitten ainakin luistaa...

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  #9
                  Laitetaan tähän nyt vielä sekin että kyllä toi rupesi hyvin nopeasti sitten luistamaan lähes kokoajan.

                  Mutta siis hetkinen, väitättekö, että jos repäsen uudellakin kytkimellä ykköseltä kakkoselle TÄYSIÄ niin se jää luistamaan jonkun halvatun venttiilin takia?!?
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Alfredson View Post
                    Laitetaan tähän nyt vielä sekin että kyllä toi rupesi hyvin nopeasti sitten luistamaan lähes kokoajan.

                    Mutta siis hetkinen, väitättekö, että jos repäsen uudellakin kytkimellä ykköseltä kakkoselle TÄYSIÄ niin se jää luistamaan jonkun halvatun venttiilin takia?!?

                    paljon mahollista
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Will_E39 View Post
                      paljon mahollista
                      Mitä helvetin idioottivirkaa tollaisella venttiilillä on. No luin tossa jo juttuja siitä, ja ei voikun pyöritellä päätä!

                      Laskee kyllä bemarin pisteet jos nämä vehkeet onkin suunniteltu joillekkin jalattomille kehitysvammaisille (jenkit?) jotka ei osaa käyttää kytkintä WTF! No omassani en ole huomannut muuten mitään huonoa kytkimen toiminassa, mutta tosiaan jää luistamaan jos aikoo kengittää täysiä vaihdot, mutta pidin tätä ilmanmuuta kytkimen kulumisesta johtuvana, ja nythän se siis luistaa jo vitosellakin jos reilummin painaa kaasua.

                      No entäs sitten 0-100 aika, onko se mitattu, siis virallinenarvo, autolla missä on CDV? Luulisi hidastavan moista aikaa ko. kusiventtiili.

                      Täytyy tutkia jahka kytkin on vaihdettu että pitääkö ottaa projektiksi tuon irroittaminen. Itselläni vaan ei ole paikkaa eikä oikein muitakaan resursseja lähteä arpomaan tuota ja oletan ettei noi autokorjaamotkaan ihan kartalla ole tuon suhteen....

                      Hyvää Vappua nyt kuitenkin kaikille
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • Will_E39
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 920
                        • Seinäjoki

                        #12
                        [quote=Alfredson;1224271]Mitä helvetin idioottivirkaa tollaisella venttiilillä on. No luin tossa jo juttuja siitä, ja ei voikun pyöritellä päätä!



                        samaa itekki miettiny mut mut...noh ei voi tajuta
                        e39 520ia-96

                        Comment

                        • Vonsaku
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 109

                          #13
                          Tää on kyllä selkeästi joku jenkki modaus, CDV kuuseen niin rupeaa auto tuntumaan autolta, ellei ole jo päässyt kytkinpinnat lasittumaan.

                          Oon huomannut että itsellä katoaa jarrunestettä noin 1 desi / vuosi missään ei tosin näy märkää.
                          Kaiketi olis mahdollista että työsylinteri vuotaa nestettä himean kytkin levylle, tai vaihtoehtoisesti kampuran takastefa öljyä, kumminkin kytkinkoppa & öljypohja rutikuivat niin ei liene vika sielläkään.

                          Ajoittain kumminkin luistamista esiintyy, nyt ollut luistamatta 2 viikkoa, ongelma pahin aamulla seisonnan jälkeen.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Vonsaku View Post
                            Kaiketi olis mahdollista että työsylinteri vuotaa nestettä himean kytkin levylle
                            Kiinnostaisi tietää mikä auto vuotaa työsylinteristä nestettä kytkinlevylle?

                            Comment

                            • Vonsaku
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 109

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Kiinnostaisi tietää mikä auto vuotaa työsylinteristä nestettä kytkinlevylle?
                              Melkosen epätodennäköistähän toi ois.
                              Muistaakseni jossain mun pösössä oli toi työsylinteri ja haarukka levyn yläpuolella jos nyt saivartelemaan pitää ruveta, bemussa melkeistä mahdotonta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎