Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomassan
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 9
    • Turku

    M3 vanos

    joo eli oon tossa lueskellut että on tod. tärkeää m3:sta ostaessa tarkastaa että vanos on kunnossa. Menen luultavasti vklp:na katsomaan yhtä ämmää joten voisiko joku kertoa minulle miten huomaan jos vanoksessa on jotain vialla?

    Ja kyse on 3.0.
    Bmw e46 323i
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    #2
    jos vetää alakierroksilta asti tasaisesti.. kiihdyttäessä ei ainakaa mulla tunne mitään selvää nykäisyä. ja kannattaa kuunnella rallattaako se vanos.
    Nykyisin mennään X3 E83

    Comment

    • tuomassan
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 9
      • Turku

      #3
      myyjä tossa just vastaili että on tehty joku forte-käsittely viime huollosa. Mitäs ihmettä se meinaa?
      Bmw e46 323i

      Comment

      • tuomassan
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 9
        • Turku

        #4
        niin muuten meinasitko että on kunnossa jos vetää tasasesti?? ja millaista se rallatus mahtaa olla? kuuleeko selvästi konehuoneessa? tsori vielä jos kyselen tyhmiä, mutta olis kiva olla varma asiosta sitten kauppaa tehdessä
        Bmw e46 323i

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          Rikkinäisen kyllä huomaat selvästi RAARAARAAA rallatusäänestä.
          Kovin nätistihän nuo ei käy muutenkaan mutta hälytyskellot kyllä soi jos tuo ääni autosta kuuluu.

          Comment

          • BeemeR1
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 310
            • Junttilan mutka

            #6
            En viitsinyt aloittaa uutta topiccia, koska kysymykseni liittyy (E36) M3 kattilaan - lähinnä sen kestävyyteen. Kesäkiuluksi olen kyseistä koslaa katellut ja tuon ikäisillä autoilla on jo järestään ajettu luokkaa 200.000 km. Onko foorumilaisilla kokemuksia, millaisilla kilometreillä konetta joutuu avaamaan, ja mitä suuruusluokkaa kustantaa koko kattilan täydellinen laakerointi tai mahdollinen täystuho?

            Myös vaihdelaatikon ja perän kestävyyttä saa kommentoida (kuten koko mallia ylipäätänsä). Itsellä peukalo väärässä paikassa, joten kaikki vaativampi täytyy laitattaa vieraalla ja siksi kyselen, että kannattaako mekaniikalta kädettömän ja auton rakentamisen sijaan vain sillä ajamisesta nauttivan ostaa vanhaa M-koneista autoa, vai nostaako suosiolla budjettia vähemmän ajettuun/uudempaan hintaluokkaan? Kiitos.

            Comment

            • jarci
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 783
              • Sawo

              #7
              eipä niistä ikinä tiedä millon porsii..kyllä 200tkm ajettu huollettuna pitäis toimia. vaihelaatikko ja perän pitäis kestää aika pitkälle..-kyllä sen huomaat kun käyt testaamassa millainen auto on.

              eihän ne nyt miljoonia maksa jos vaikka kokonaan uuden motin joutuu vaihtaa..ei enää monessa tonnissa ole tax-free autotkaan.

              ja siitä tasaisesti vääntämisestä..silloin vanos toimii..eli ei ole alaväännöt hävikissä..
              Nykyisin mennään X3 E83

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎