Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 laatikosta sekä uusimisestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    m10 laatikosta sekä uusimisestä

    Päällä lukee 014636AP ja kardaanin kopassa 242 0 291 01. Onko kyseessä siis Getragin 242 laatikko? Löytyy mm nopeusmittarin paikka ja kardaaninkuminivel on 8 reikäinen.

    Loota on e21 320i lohkon perässä, joka on nollakakkosessa.


    Laatikosta on kakkosen synkka mennyt ja olisi tarkoitus heittää ehjä tilalle.
    Toinen mielipide kysymys onkin, että kannattaako heittää samanlainen tilalle, vaiko joku muu? Kestävämpi 4v, joka sopii suoraan.

    Vaiko sitten 4syl m10 5v ylivaihdelaatikko, jonka pitäs mennä nollakakkosen koppaan suht helposti? Pääsylkyn kohtaa kun naputtaa vähän?
    Mutta tässä on ongelmana taas noitten saatavuus.
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Vaihdat/vaihdatat lootaan ehjän synkan ja toteat päivän olevan pulkassa?

    4-heittosissa tai muutenkin jos vahvempaa askia kaipaa niin sitten pitää katsella M30/S14/S3x koneiden lootia. Pikkuaskit (4 tai 5 gang) on about samaa kuraa sisuksiltaan = kakkosen synkat huutaa hoosiannaa jos antaa kovasti saapasta.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • dantte
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1532
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Vaihdat/vaihdatat lootaan ehjän synkan ja toteat päivän olevan pulkassa?

      4-heittosissa tai muutenkin jos vahvempaa askia kaipaa niin sitten pitää katsella M30/S14/S3x koneiden lootia. Pikkuaskit (4 tai 5 gang) on about samaa kuraa sisuksiltaan = kakkosen synkat huutaa hoosiannaa jos antaa kovasti saapasta.

      Mä vaan mietin että kannataako alkaa vaihtelee synkkia, kun ei ite ole noita laatikoita paljon purkanut ja korjaamossa maksaa varmaan enemmän kun heittäis uuden tai kunnossa olevan käytetyn tilalle. Ei kai tuo 242:nen niin harvinainen/kallis ole. Sitten siinä nykyisessä on öljyvuotomysteerikin. Vuotaa edelleen kardaanin päästä, vaikka olen stefan jo kerran vaihtanut.

      Joo eli siis pikkuaskeista on ihan sama minkä heittää.. Tämä selvä.

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        #4
        Originally posted by dantte View Post
        Sitten siinä nykyisessä on öljyvuotomysteerikin. Vuotaa edelleen kardaanin päästä, vaikka olen stefan jo kerran vaihtanut.
        Varmastikin vaihteensiirtimen juuresta tihkuttaa.
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎