Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 lohko halki ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ive81
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • kotona

    m20b20 lohko halki ?

    Elikkä tällainen ongelma että öljyt muistuttaa lähinnä kuravelliä,
    autolla ajettu edellisestä öljyn vaihdosta 7000km 1vuoden aikana,
    vedot ovat ihan normaalit vakion 2.0l pelaa käy ihan norm, ei savuta.
    Talven aikana lisätty nestettä noin 0.5l.
    eli onko kansipahvi mennyt, lohko halki,kansi halki,? ideoita että ei lähtis turhaa purkaan. Oisko kondenssio huurua ku niin vähän ajoa ja lyhyitä matkoja.?
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Vaiha ensitöikseen ne öljyt ja nestevajaus seurantaan jos sellaista on. Tuskin on mitään jos pätkäajossa ollu tosiaan...
    ...

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      #3
      Originally posted by ive81 View Post
      Elikkä tällainen ongelma että öljyt muistuttaa lähinnä kuravelliä,
      autolla ajettu edellisestä öljyn vaihdosta 7000km 1vuoden aikana,
      vedot ovat ihan normaalit vakion 2.0l pelaa käy ihan norm, ei savuta.
      Talven aikana lisätty nestettä noin 0.5l.
      eli onko kansipahvi mennyt, lohko halki,kansi halki,? ideoita että ei lähtis turhaa purkaan. Oisko kondenssio huurua ku niin vähän ajoa ja lyhyitä matkoja.?
      Koitappa searchilla noita m20 öljyt&vedet sekasin juttuja. Löytyy enemmän kun tarpeeksi. Kansihan on kovin herkkä halkeilemaan. Pelko on ihan aiheellinen varsinkin jos joskus päässyt keittelemään tms. Järkevin varmasti nyt kuitenkin vaihtaa öljyt seurailla tilannetta.

      Omasta vehkeestä oli kansi halki. Suosittelisin kannen koeponnistusta(n.50e) jossain moottorikoneistamossa jos vielä öljynvaihdonjälkeenkin menee vedet/öljyt sekaisin ja muutenkin alat purkamaan laitetta.

      Voihan tuo kansipahvikin olla palanut, mutta aika pienet on kertoimet sille että käy niin "hyvä säkä" ja selviät vain pahvin uusimisella.

      Lohkon halkeamiseen ko. moottorin osalta en ole itse törmännyt, mutta viisaammat valaiskoot tässä asiassa.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • ive81
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 69
        • kotona

        #4
        Tossa mietin että eikös öljyt mene harmaaksi kun niin sekottuu jääh.nestettä, mulla taas ihan kahvin väriset ja klönttejä mitta tikussa
        sikana tai limaa miksi sitä nyt sanotaan. No maanantaina selviää ku vaihdan öljyt.

        Comment

        • leijo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 54

          #5
          eipä varmaan kannata niitä öljyjä vaihdella. Kansi pois ja ponnistukseen. jos kansi ehyt, niin uudella tiivisteellä kasaan ja ajoon.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Ei mitään järkeä rueta ehjää konetta aukomaan. Öljyt vaihtoon ja tilanteen seurantaa,eikä sitten tarvi ostaa sitä kalleinta öljyä.
            0.5dl jäähynesteen kulutus 7000km aikana on mitätöntä. Jos lämmöt pysyy normaalina ja nesteenkulutus samana.
            Jos taasen nesteen kulutus alkaa kasvaa, on jossain vikaa.

            Pätkäajossa talvella menee aina öljyt limaksi.
            Last edited by K.S.; 11-05-2008, 10:18.

            Comment

            • ive81
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 69
              • kotona

              #7
              auto ei nosta lämpöjä liian ylös vaikka kävis päivän paikallaan, nesteet
              yhtä kirkkaat ku kaupan hyllyllä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎