Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quisma
    BTCF Member
    • May 2005
    • 384
    • Toijala

    m50 kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainotus

    Kyseessä on m50 moottori m52 2,8l kampiakselilla ja m50 kaksoismassavauhtipyörällä. Kysymys on, että tarvitseeko uusi kampiakseli välttämättä tasapainottaa vanhan vauhtipyörän kanssa? Onko näissä niin suuria heittoja? Toiset sanovat, että ehdottomasti täytyy, toisten mielestä taas sillä ei ole juuri mitään merkitystä. Toisaalta taas vp pitäisi asennusvaiheessa saada juuri siihen oikeaan asentoon, että painotus pysyisi kohdallaan. :think
    e46 325ci cabrio m-sport2

    Ex: e46 320da touring -04
    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
    e39 528ia -96
    e34 525i -92
    e30 320i touring -88
    e36 328i coupe -97
    e36 325i -91
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Ei se vauhtipyörä taida mennä kuin yhessä asennossa paikoilleen.
    Varmaan riippuu mihin käyttöön on tulossa, mut tuskin välttämätöntä painottaa vaikka ei siitä ainakaan haittaa ole.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Ei tarvitse painottaa, bemarin kampurat on tehtaan jäljiltä jo niin tarkkaan painotettu että ei kannata viedä koneistamolle turhaan. Kaksoismassan painotus taas on lähestulkoon mahdotonta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        #4
        Onko näissä koneissa kampiakseli ulkoisesti vai sisäisesti tasapainotettu? Jos sisäisesti niin kuin epäilen niin ei olisi edes mitään syytä tasapainottaa vauhtiksen kanssa.

        Mikäli kiertokanget ja/tai männät on eri painoiset kun minkä kanssa akseli on suunniteltu käytettäväksi on silloin tietenkin vietävä palikat painotukseen mutta tässäkään tapauksessa vauhtipyörää ei tarvitse sotkea asiaan ollenkaan.
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎