Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14 Öljypohja kysymyksiä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 757
    • -

    S14 Öljypohja kysymyksiä...

    Joku varmaan omistaa moisen tai moisen kuvia? Lähinnä kinnostaa loiskelevyjen sijoitus/muoto. Tuosta vois ottaa loiskelevyjen mallia m10:n pohjaan. Pari vaihtoehtoa valmiina. Kysessä uudesta m10 alakerrasta(e30) lainattu pohja vanhaan lohkoon.
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen
  • Breyton
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 59

    #2
    S14 öljypohja Kuva

    Tuolta sit löytyy hyviä vinkkejä noihin loiskelevyihin miten on toteutettu eri pohjissa. http://www.moroso.com/catalog/catego...?CatCode=11000
    BMW E30 2JZ-GTE | BMW 323TI

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      S14 loiskelevy maksaa muistaakseni alle 30€.

      Breyton: saisiko alemman/pienenmmän pohjan loiskelevystä tarkempaa kuvaa esim. eri kulmasta. onko isossa pohjassa loiskelevyn alla sileä pinta vai jotain öljyä ohjailevia ripoja (kuten E30 M10 vakio pohjassa).

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • Breyton
        Bimmer Rookie
        • Dec 2002
        • 59

        #4
        Originally posted by mortimer
        Breyton: saisiko alemman/pienenmmän pohjan loiskelevystä tarkempaa kuvaa esim. eri kulmasta. onko isossa pohjassa loiskelevyn alla sileä pinta vai jotain öljyä ohjailevia ripoja (kuten E30 M10 vakio pohjassa).
        Oma pohja paikoillaan niin en saa kuvia. Alemmassa pohjassa on keskellä väliseinä, jossa on läppäsysteemi rajoittamassa öljyn virtaamista pois öljypumpun sihdiltä. Ylemmässä pohjassa on loiskelevyn alla ripoja, jotka ohjaavat öljyä pohjalle.
        BMW E30 2JZ-GTE | BMW 323TI

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 757
          • -

          #5
          Onko muuten s14 koneen lohkon oljypohja käypänen e30/m10 alakertaan, jossa koneen asento on aavistuksen muuttunut johtuen vanhan lohkon kiinnitysten modauksesta. Siis kone pikkusen enempi kallellaan vänkärin puolelle.
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • C caddy
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 47

            #6
            S14 Öljypohja kysymyksiä...

            S14 moottoreissa kun on öljypohjassa syvennys etupuolella moottoria.. Tarkoituksena olisi saada syvennys siirrettyä takapuolelle.

            Sopisiko jostain muusta moottorista (M10, M40 ? tms.) ja onko olemassa öljypohjia joissa syvennys takapuolella ja voisi jollain vaivalla saada sovitettua tähän
            S14 koneeseen. Öljypumppukin pitää tietysti modata sitten sen mukaan...


            Elikkäs moottoria ollaan asentamassa ihan muun merkkiseen autoon ja öp ongelmana. Kuivasumppu on sitten ihan viimeinen ratkaisu, mutta kun ei välttämättä semmosia hipo osia tarvitse vielä tässä vaiheessa.

            Nyt BMW tietäjät, saa auttaa
            Last edited by C caddy; 19-05-2008, 21:27.
            TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
            Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16422
              • Asikkala

              #7
              E36 m42 öljypohja ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=11&fg=10

              Comment

              • C caddy
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 47

                #8
                Onkos tämä M42 lohko kuinka paljon sama, kuin S14? Eikös M10 ole lähes sama lohko, kuin S14?
                TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by C caddy View Post
                  Onkos tämä M42 lohko kuinka paljon sama, kuin S14?
                  Molemmissa on 4 sylinteriä ja ovat kallellaan, muutoin ei juurikaan yhteistä, tyhjästä tekee helpommin tuon kuin m4X öljypohjasta.

                  Originally posted by C caddy View Post
                  Eikös M10 ole lähes sama lohko, kuin S14?
                  On, mutta sumput poikkeuksetta edessä.
                  Olli.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎