Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 puristussuhde M50 vanos männillä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    M20B25 puristussuhde M50 vanos männillä ?

    Onko kukaan mittaillut tarkemmin mikä muodostuu puristussuhteeksi, kun isketään M50B25 vanos männät M20B25 kiukaaseen ? Oletuksena, että kansi & lohko on höyläämöttämät.

    Entäs tarviiko kaivaa venttiilikoloja ?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Eikös suutari projektitopicissaan esitellyt jopa jonkun laskurin tuolle kombinaatiolle?

    Alkaa ilmeisesti "talviautoprojekti" karata käsistä
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • tuRbo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 292

      #3
      Originally posted by Maza View Post
      Onko kukaan mittaillut tarkemmin mikä muodostuu puristussuhteeksi, kun isketään M50B25 vanos männät M20B25 kiukaaseen ? Oletuksena, että kansi & lohko on höyläämöttämät.

      Entäs tarviiko kaivaa venttiilikoloja ?
      Minkälaset puristukset tulee noil M50 vanos männillä?
      e30 325i M-tech II

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Originally posted by tuRbo View Post
        Minkälaset puristukset tulee noil M50 vanos männillä?
        Ei tullut tarkkaan mitattua, mutta jossain 7.5-7.8:1 välillä lienee.

        Comment

        • Latvis_
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 104
          • Keski-Suomi, Konnevesi

          #5
          Vanha topic, mutta pistellään nyt tähän. Eli nyt kun tuo koneremontti kohta edessä tuohon m20b25:seen. Siihenhän voisi nyt samantien hommia m50b25 non vanos kanget ja männät. Onko m50 männillä paljonkin eroa m20? Puristussuhde pysynee samana? Tällä paketilla toimisi vaparina ja voisi olla mahdollisesti myöhempää kevyttä turbotusta ajatellenki ihan hyvä paketti?

          Ps: Ja käytin searchia

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            #6
            Lueskeles vaikka http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20242 läpitte niin saat todennäköisesti kysymykseesi vastauksen..

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Latvis_ View Post
              Vanha topic, mutta pistellään nyt tähän. Eli nyt kun tuo koneremontti kohta edessä tuohon m20b25:seen. Siihenhän voisi nyt samantien hommia m50b25 non vanos kanget ja männät. Onko m50 männillä paljonkin eroa m20? Puristussuhde pysynee samana? Tällä paketilla toimisi vaparina ja voisi olla mahdollisesti myöhempää kevyttä turbotusta ajatellenki ihan hyvä paketti?

              Ps: Ja käytin searchia
              Nuo m50-männät on sitte herkät nakutukselle (siis ei kestä nakutusta!) verrattuna m20 mäntiin, kun ovat paljon kovempaa materiaalia. Tarkempaa siis säätöjä haettaessa ettei pääse nakuttaan. Tutulla oli m20 turbossa m50 kanget ja männtä + megaruutta. Ei varmaan kestäny ku 50km ja 2 männästä murtu männänrenkaitten väli. Sen jälkeen m20 männät ja hyvin pelannu. Elieli, jos turbottaa meinaat niin ite ainaki laittaisin pelkät m50 kanget ja m20 männät. Ei niitä puristuksia tarvi alle vakion saaha jos kartat on kunnossa, vetääki alhaalta paremmin ku jollain megamatalilla 7 rutuilla.
              Last edited by Make H.; 21-09-2010, 22:07.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Originally posted by Make H. View Post
                Nuo m50-männät on sitte herkät nakutukselle (siis ei kestä nakutusta!) verrattuna m20 mäntiin, kun ovat paljon kovempaa materiaalia. Tarkempaa siis säätöjä haettaessa ettei pääse nakuttaan. Tutulla oli m20 turbossa m50 kanget ja männtä + megaruutta. Ei varmaan kestäny ku 50km ja 2 männästä murtu männänrenkaitten väli. Sen jälkeen m20 männät ja hyvin pelannu. Elieli, jos turbottaa meinaat niin ite ainaki laittaisin pelkät m50 kanget ja m20 männät. Ei niitä puristuksia tarvi alle vakion saaha jos kartat on kunnossa, vetääki alhaalta paremmin ku jollain megamatalilla 7 rutuilla.
                Kyllä on ollut säädöt päin persettä jos noin pian saanut paskaksi.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10501
                  • Saaressa

                  #9
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Kyllä on ollut säädöt päin persettä jos noin pian saanut paskaksi.
                  Naureskelin täällä samaa.. No eiköhän noita esimerkkejä oo netti piukassa miten männät ku männät on rikki saatu..

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Latvis_
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 104
                    • Keski-Suomi, Konnevesi

                    #10
                    -----
                    Last edited by Latvis_; 18-08-2011, 21:10. Reason: turha

                    Comment

                    • zJark
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 740
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by Latvis_ View Post
                      Eli m20:pin omat männät ajanee asiansa ihan hyvin
                      Riippuu ihan mitä haluat koneelta.
                      Jos tarkotus vaparina päästellä tai melko maltillisesti ahtaa niin käyttäsin m20 omia osia. Toki jos nurkissa on jo m50 kanget niin saahan hivenen lisä kestoa ja ovat kaiketi vähän kevyemmätkin.
                      Kuitenkin jos mielii enempi ottaa voimaa nii sitten sekä kanget että mukit.
                      Tuollaisesta kokoonpanosta on tämänkin triidin alottaja ottanu melkosesti pauhua.
                      Edellä mainittu "ei kestä"-ongelma on varmasti täysin ko. asentajien omiin torspoiluihin perustuva. Joten
                      Mieti kuitenkin heti valmiiksi miten pitkälle meinaat mennä lopulta sen koneen kanssa.
                      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                      Comment

                      • Latvis_
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 104
                        • Keski-Suomi, Konnevesi

                        #12
                        -----
                        Last edited by Latvis_; 18-08-2011, 21:10. Reason: turha

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎