Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 nokka-akselin asennon tunnistimen mittaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    M60 nokka-akselin asennon tunnistimen mittaus?

    Olisikohan kenellään tietoa mikä on ehjän tunnistimen vastusarvo? Omani näyttää 512ohm ja autodata ilmoittaa "noin 1600ohm" joka nyt viittaisi että ei ihan kunnossa olisi tuo, mutta pitääkö tuo autodatan arvo paikkansa?
  • ilhuikar
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 47
    • Kanta-Häme

    #2
    Originally posted by Radon View Post
    Olisikohan kenellään tietoa mikä on ehjän tunnistimen vastusarvo? Omani näyttää 512ohm ja autodata ilmoittaa "noin 1600ohm" joka nyt viittaisi että ei ihan kunnossa olisi tuo, mutta pitääkö tuo autodatan arvo paikkansa?
    Omassani nokka-akselin tunnistin näyttää 1412 ohmia ja kampiakselin tunnistin 573 ohmia. En tiedä onko nämäkään välttämättä "ehjiä" mutta ainakin kone käy ja kukkuu.
    Harrastemosse: e34 540iA
    Kulkine: Peugeot 406 HDi

    Comment

    • Radon
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 463
      • Suomi-Finland

      #3
      Meni ilmeisesti sekaisin nuo anturit itsellä (servicemanuaalista katselin vaan pistokkeet jotka ilmeisesti väärin kuvissa), mittailin vielä oskiloskoopilla noita ja pinnien mukaan tulokset oli nokka-akselin tunnistin 1300ohm ja kampiakselin 525ohm, kummastakin tuli ainakin ihan selviä pulsseja tosin nokkaakselin tunnistimelta tuli ihan erinäköistä mitä autodatan mukaan pitäisi mutta luulen kyllä että anturit taitaa olla sitten ihan kunnossa.

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #4
        Muistaakseni mulla näytti paskana ollut kammen tunnistin kylmänä ääretöntä ja lämpimänä normaaleja arvoja. Jossain täällä on keskustelua aiheesta, katson jos löydän sen.



        Eli käytännössä tosiaan jos näyttää ääretöntä on kuollut.
        Last edited by Tenox; 31-05-2008, 00:04.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • GeeTee
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 374
          • Lappeenranta

          #5
          325 -92 tunnistin

          Juu sain tulemaan tuosta anturista 420- 710 lukemia kun laitoin yleismittarin 2000k asentoon. Muutoin näytti vain 1. Mittasin 1 j 2 pinneistä onko oikein? Ja autossa semmosta vikaa ettei käynnisty.
          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎