Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 ja schrick 304 nokka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuOrre
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 126
    • Seinäjoki

    m10 ja schrick 304 nokka

    Eli kannattaako samalla laittaa jäykemmät jouset vai toimiiko vakiot kuinka tuon nokan kanssa?

    Ja sitten viälä, että meneekös nokka suoraan tuohon 1.8i kanteen vai pitikös siihen jotain modauksia tehdä, kun jostain muistelin lukeneeni niin?
    Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1768
    • Honkajoki

    #2
    Itse laittaisin jäykemmät jouset, koska tulee kuitenkin kierrätettyä. Sopivuudesta ei varmuutta, mutta venttiilien jatkaminen saattaa tulla kyseeseen, että saa maksimi hyödyn. Ilmeisesti tulee kadulle?
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by okko View Post
      Sopivuudesta ei varmuutta, mutta venttiilien jatkaminen saattaa tulla kyseeseen, että saa maksimi hyödyn. Ilmeisesti tulee kadulle?
      Venttiilien jatkaminen...???
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2068
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Keskimmäiseen laakerikaulaan täytyy askarrella kolo, jotta nokka-akseli mahtuu kanteen. Karkeasti muistin syövereistä kolonen on edestä katsottuna laak.pesän takalaidassa kello viidessä. n. 10 mm leveä & pitkä ura, jonka syvyys on 2-3 mm. On se jossain tallessa se Schrickin asennusohjekin.

        V.jousia voi jäykentää ja kannattaa jos kierrättää. Ei muita muutoksia.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • JuOrre
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 126
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Tzeimi View Post
          Keskimmäiseen laakerikaulaan täytyy askarrella kolo, jotta nokka-akseli mahtuu kanteen. Karkeasti muistin syövereistä kolonen on edestä katsottuna laak.pesän takalaidassa kello viidessä. n. 10 mm leveä & pitkä ura, jonka syvyys on 2-3 mm. On se jossain tallessa se Schrickin asennusohjekin.

          V.jousia voi jäykentää ja kannattaa jos kierrättää. Ei muita muutoksia.
          Jos se asennusohje on sulla jossain lähettyvillä ja siinä olis vielä sellainen selventävä kuva niin ei pahitteeksi olisi..
          Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2068
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by JuOrre View Post
            Jos se asennusohje on sulla jossain lähettyvillä ja siinä olis vielä sellainen selventävä kuva niin ei pahitteeksi olisi..
            Koitan jossain välissä yrittää ehtiä etsimään...
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Pode
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 437
              • Muurame

              #7
              Originally posted by Tzeimi View Post
              V.jousia voi jäykentää ja kannattaa jos kierrättää. Ei muita muutoksia.
              Ja lisää kysymyksiä aiheeseen tai vähän ohi. Paljonko uskaltaa M10 konetta kierrättää vakio keinuilla? Ja mistä jäykemmät v.jouset?:think

              Pitäis vähän tietoa saada kasaan jos tässä jonkinmoista pientä kivaa keksis..

              Lelu: "315" -83 "THE RACER"
              EX: Astra 2.0 sport -00
              EX: 320i Touring -89"Emma"
              EX: 528i -84 "IGOR"
              EX:Vectra -93 "IKE"
              EX: 518i -87 "WanhaHerra"
              EX:316 -88 "ruttureplica"
              EX:316 -86


              -MME connection-

              -BTCF absolutistit team-

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2068
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Pode View Post
                Ja lisää kysymyksiä aiheeseen tai vähän ohi. Paljonko uskaltaa M10 konetta kierrättää vakio keinuilla? Ja mistä jäykemmät v.jouset?:think

                Pitäis vähän tietoa saada kasaan jos tässä jonkinmoista pientä kivaa keksis..
                7.5 trpm:llä on uusia orkkiskeinuja katkottu. Vanhat 70-luvun vipat tuntuisi olevan parempaa materiaalia? Mutta hyväkuntoisia sellaisia ei oikein tahdo löytyä. Tiedä sitten minkälainen operaatio olisi uusia niihin nuo kovapalat? Muaailmalta saa kestäviä vippoja

                Schrickin 1-osasilla jousilla saa shimmaamalla jo jonkinlaiset seetipaineet vapareihin (ylipaine-vessoihinkin kunhan ei kierrätä hulluna). Itellä on Scatin 2-osaset nyt kiinni. Halvoilla kuplan jousillakin (keiteleen kone) on ajettu kovaa ja ihan paineellakin - niitä vaan joutuu ehkä seurailemaan enempi, että osaa uusia ennenkuin ovat meltoutuneet liiaksi.

                Näin niiko mun mielestä.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Pode
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 437
                  • Muurame

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  7.5 trpm:llä on uusia orkkiskeinuja katkottu. Vanhat 70-luvun vipat tuntuisi olevan parempaa materiaalia? Mutta hyväkuntoisia sellaisia ei oikein tahdo löytyä. Tiedä sitten minkälainen operaatio olisi uusia niihin nuo kovapalat? Muaailmalta saa kestäviä vippoja

                  Schrickin 1-osasilla jousilla saa shimmaamalla jo jonkinlaiset seetipaineet vapareihin (ylipaine-vessoihinkin kunhan ei kierrätä hulluna). Itellä on Scatin 2-osaset nyt kiinni. Halvoilla kuplan jousillakin (keiteleen kone) on ajettu kovaa ja ihan paineellakin - niitä vaan joutuu ehkä seurailemaan enempi, että osaa uusia ennenkuin ovat meltoutuneet liiaksi.

                  Näin niiko mun mielestä.
                  Minäpä kiitän ja kumarran! Eli taidan jättää rajoittajan tuohon 7200rpm. Täytyy koittaa taikoa alemmas vähän voimaa

                  Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                  EX: Astra 2.0 sport -00
                  EX: 320i Touring -89"Emma"
                  EX: 528i -84 "IGOR"
                  EX:Vectra -93 "IKE"
                  EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                  EX:316 -88 "ruttureplica"
                  EX:316 -86


                  -MME connection-

                  -BTCF absolutistit team-

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2048
                    • Riihimäki

                    #10
                    Hyvä päätös. Itse ajelin kilpaa useamman vuoden kokoonpanolla - vakiovivut original BMW, Schrickin 1-kertaiset jouset ja 292 nokka. Rajoitin 7200. Ei yhtään katkennutta vipua.

                    Yleinen käsitys on että jossain 7000-7500rpm välillä se raja on että vakiovivun elinikä lyhenee dramaattisesti. Ei se välttämättä kertakierrätyksestä katkea. Turha siis kenenkään sanoa että minä kokeilin ja hyvin kesti 8000 tms. paskaa. Jouset, nokka, välykset, tuuri vivun valulaadun suhteen - kaikki vaikuttaa.

                    Comment

                    • JuOrre
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 126
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Eikö keltään löydy tota Schrickin asennusohjetta/kuvaa muutostoimenpiteestä ym?!? :think
                      Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

                      Comment

                      • JuOrre
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 126
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by JuOrre View Post
                        Eikö keltään löydy tota Schrickin asennusohjetta/kuvaa muutostoimenpiteestä ym?!? :think
                        Hoplaa, edelleen olis tarvetta asennusohjeelle.. Eikö kellään oo tallessa?!?
                        Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          On varmaan paljoni kii nokan rampin muodostakin tuo keinujen kestävyys. Voisi kuvitella että keinut alkaa hyppimään noilla kovilla kierroksilla ja se sitten tietty katkoo ne. Eikös Noissa schrickin +300ast nokissa oo se nousu astetta kohden aika jyrkkä ja noka kärki pirun terävä? Tästä seuraa helposti venakoneiston hallitsematonta liikehdintää kovilla kierroksilla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎