Milläs konstilla on porukat putsanneet venakopat ulkoapäin? Tarkoitus olis saada niistä uudenveroiset. Tietty hiekkapuhallus olis yx ratkaisu, ja sit jotain maalia pintaan, mut minkälaista maalia? Ja onko toi hiekkapuhallus paras ratkaisu? Vai olisiko lasikuula/muovikuulapuhallus parenpi? Kokemuksia kellään? Tosta hiekkapuhalluksesta sen verran, että kerran puhallutin peltivanteet siinä toivossa että saisi vanteista kerralla tyylikkäät ja ruosteettomat, niin mitä sitä paskaa. Ensinnäkään siihen ei ottanut maali sitten kirveelläkään, aina jäi jotain "kraatereita", Tulin siihen tulokseen että olisi saanut paljon paremmat ku olis ite hinkannu ne puhtaaksi. Oletettavasti hiekkapuhallus firma kierrätti jotain paskaista/öljyistä hiekkaa, ku ne vanteet tollain käyttäyty, tai siis se maali siinä vanteen päällä Todellakin hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Millä konstilla venttiilikopat uudenveroisiksi?
Collapse
X
-
Hiekkapuhallus ja pulverimaalaus tehtiin itselläni ja en voi muuta kuin suositella!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Pulveri on aina hyvä vaihtoehto. Jos haluaa OEM-lookkia niin maalaa venakopan VHT:n Wrinkle paintilla (saa mm. decoväristä), tulee sellanen jännä ryppynen pinta mikä S-moottoreiden plenumeissa on tehtaalta lähtiessään.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Koneen osia on tullut aika paljon käsiteltyä, ja vankka suositukseni on EI hiekkapuhallusta vaan lasikuulapuhallus (tai vaihtoehtoisesti nylonpuhallus).
Syy: hiekkapuhallus on todella rankka kokemus ohuille pelti-, alumiini- ja valuosille, se poistaa materiaalia vähän liikaa. Toinen syy on viimeistely: hiekkapuhalluksen jälkeen osat jä todella rosoisiksi, lasikuulapuhallus ei pure siihen metalliin niin paljoa, se poistaa vain maalit/hapettumat jne.
Ja jos haluaa kiillottaa osat jälkeenpäin (ei maalata), niin se on aika paljon helpompaa kun pinta on jo valmiiksi siloinen kuin vauvan peppu.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
...hiekkapuhallus ehdottomasti. Tätä ennen pesu ja rasvanpoisto, ennen maalausta tinnerillä pyyhiminen. Seuraavaksi 2K-hiontaväriä reilusti, että pinnasta tulee automaattisesti tasainen. Lopuksi normaali base ja runsaasti 2K-lakkaa, niin venttiilikoppasi ovat täydelliset ja kestävät isältä pojalle.
Kiilloitus hoituu hiekkapaperilla 120:sestä 2000:seen riippuen lähtökohdasta, lopuksi hiontavaha ja normaali vahakiilloitus-sessiot.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by iceroadracing View PostTöissä vetelin kaverin projekti koneen imusarjan ja venakopan hienolla metalllihohto efekti pulverilla! Tässä tulos! (harmi kun on niin paskat kuvat!)
[ATTACH]55935[/ATTACH]
[ATTACH]55936[/ATTACH]E39 540iA Touring
Comment
-
-
Oulun alueella ei tunnu olevan ketään kuka lasikuula/muovikuulapuhaltaisi yhtään mitään, siis ainoaksi vaihtoehdoksi jää hiekkapuhallus, ja sit se maalaus. Mutta ei tunnu löytyvän Oulun alueelta tota pulverimaalaus firmaakaan, paska homma sinänsä, tuntuisi että Oulun kokoisessa kaupungissa olisi tarvetta moisille jutuille,mutta ei vissiin ole. Siis täytynee kysellä automaalamoista tota maalaus hommaa, vai onko kellään tietoo firmaa mistä kantsii kysellä? Itellä on aivan turha ruveta millään "paukku pullolla" maalaileen yhtään mitään, ne kun ei ole 2K maaleja.
Originally posted by Jonsku View PostJos haluaa OEM-lookkia niin maalaa venakopan VHT:n Wrinkle paintilla (saa mm. decoväristä), tulee sellanen jännä ryppynen pinta mikä S-moottoreiden plenumeissa on tehtaalta lähtiessään.E39 540iA Touring
Comment
-
-
Kellossa on yks firma, joka tekee jauhemaalauksia. Oulun Jauhemaalaus. Maalautin siellä maastopyörän kammet, hinta oli huimat 10 €. Värin saa valita mutta siinä voi kestää. Maalautin itse mustalla ja siellä oli just menossa iso satsi mustia osia maalaukseen ja uuniin, joten kiikutin äkkiä osat sinne ja sain parin päivän päästä takasi. Pohjat tein itse eli Bilteman geelimäisellä maalinpoistoaineella ja apuvälineillä poistin vanhan maalin ja hioin sitten vesihiomapapereilla 600, 800 ja 1200.Last edited by Ha2; 12-06-2008, 08:08.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostOulun alueella ei tunnu olevan ketään kuka lasikuula/muovikuulapuhaltaisi yhtään mitään530iA '88-> 735iA '89 -> 528iA touring '97 & A4 Avant 2.0 TDI Quattro -09 -> Abarth 500 '11 -> 320d xdrive F34 '14 & S3 '00
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostNäyttää ihan hyvältä, mutta väri ei kyllä omaa silmää hivele. Missä päin maalailet? ja mihin hintaan maalaisit ventiilikopat? ja saako hopean värisenä?
BTW: Vetäsin eilen 750:sen imusarjat samalla maalilla kun aikasemmissa kuvissa oli m20 koneen kalut maalattu, niin tuli aika v-itun hienon näköiset, vaikka itse sanonkin!
Comment
-
-
Kyllä noita lasikuulapuhallus firmoja pitäis löytyä, multa onnistuis toi lasikuulapuhallus, mutta taitaa tampere olla liian kaukana.:think Voisin 10€ puhaltaa tommosen venakopan kannen...E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
Comment