pystyykö vanhoja kuusiokantapultteja enään käyttämään,vai vaihtaa joka kerta uusiin?..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m30b34 moottorin kannenpultit!
Collapse
X
-
joku sanoi taannoin että m30 kannenpultit ovat "venymättömiä" joten voisi kuulemma käyttää samoja mutta itse oon laittanu aina uudet..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Yleissääntönä:
Jos pultille on annettu pelkkä momenttiarvo niin eivät ole venyviä, voidaan käyttää uudelleen mikäli kierteet ym on pultissa ok.
Jos pultille on annettu astekiristysarvo, kyseessä on venyvät pultit, uudelleen käyttäminen ei ole suositeltavaa. on mahdollisuus että katkeavat kiristettäessä tai momentti jää vajaaksi myötörajan liiallisen ylittymisen vuoksi.
Samalle moottorille voi olla annettu molemmat arvot, yleensä pultin kanta nimenomaan on erottava tekijä, normaali kuusiokantainen ei ole venyvä, torx tai xzn sen sijaan on. Poikkeukset tästä ovat harvinaisia.
Syy venyvien eli myötäävien pulttien käyttöön on kiristyskitkan vaikutuksen eliminoiminen, myötäävillä saadaan aina oikeaoppisesti kiristettäessä tasainen momentti, venymättömillä pulttikohtainen kitka vaikuttaa aina jonkin verran lopputulokseen.
Joillekin moottoreille siis voi olla saatavilla molempia tyyppejä pultteja. Hyvin tehtynä kummallakin tavalla saavutetaan kyllä onnistunut lopputulos.Last edited by WSE1; 06-06-2008, 22:23.
Comment
-
Comment