eli auto on 325 '91 m50b25 ilman vanosta. Vaatiiko vanos-moottoriswappi autoon eri moottorinohjauksen, vai onko systeemi täysin mekaaninen ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vanos vanoksettomaan?
Collapse
X
-
Entäs toisinpäin?
Itse olen vaihtamassa tässä jossain vaiheessa vanoksettoman koneen vanoksellisen tilalle. Kiinnostaisi lähinnä mitä osia menee vaihtoon?
-Ecu + johtosarja vanoksettomasta?
-Nokka-akselin asentotunnistin myös?
-Ilmamäärämittari?
Vanoksellinen m50b25 siis löytyy täydellisenä pakettina jo autosta. Vanoksettomasta puuttuu apulaitteet.
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View PostEntäs toisinpäin?
Itse olen vaihtamassa tässä jossain vaiheessa vanoksettoman koneen vanoksellisen tilalle. Kiinnostaisi lähinnä mitä osia menee vaihtoon?
-Ecu + johtosarja vanoksettomasta?
-Nokka-akselin asentotunnistin myös?
-Ilmamäärämittari?
Vanoksellinen m50b25 siis löytyy täydellisenä pakettina jo autosta. Vanoksettomasta puuttuu apulaitteet.
Eli homman nimi olisi hyvinkin pitkälle samanlainen kuten edellä mainittu.
Lähinnä kiinnostaisi saako vanoksettoman moottorin toimimaan oikein vanoksellisen johtosarjalla ja dme:llä?
Comment
-
-
Originally posted by -weikko View PostNostetaanpa hieman tätä topiccia.
Eli homman nimi olisi hyvinkin pitkälle samanlainen kuten edellä mainittu.
Lähinnä kiinnostaisi saako vanoksettoman moottorin toimimaan oikein vanoksellisen johtosarjalla ja dme:llä?
Sanoisin että kannattaa vaihtaa koko pakettina, jos sellaisen jostain sattuu saamaan ja todellakin haluaa vikaherkemmän koneen tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostVanoksellisessa on siemens moottorinohjausboksi ja vanoksettomassa bosch. Menee vaihtoon.
Sanoisin että kannattaa vaihtaa koko pakettina, jos sellaisen jostain sattuu saamaan ja todellakin haluaa vikaherkemmän koneen tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostPaitsi, että tuossa vanoksellisessa b25:ssa on edelleen Boschin systeemi, b20 on Siemensillä. Vanos tietty noissa uudemmissa huoltamattomana rallattaa, mutta miten muuten pidät tuota vikaherkempänä? Vanoksellisen DME:kin on jo aavistuksen monipuolisempi vikadiagnostiikan suhteen.
Otetaan nyt esimerkkinä että ostat moottorin millä ajettu n.200tkm, on hyvinkin mahdollista että vanos alkaa pitää mukavaa möykkää jo 10-40tkm kilometrin jälkeen. Useita reilu 200tkm ajettuja möykkää pitäviä olen jo nähnyt, tiedä sitten kuinka kauan kestää että sieltä jo jokin pettää?
Onhan se hieman mukavempi käytökseltään, kuin vanokseton. Mutta ihmettelen vaan että onko se tosiaan tämän kaiken arvoista vaihtaa sinne koko paketti? Toki eriasia on vaihtaa rikki mennyt moottori vanokselliseen, mutta sain ainakin käsityksen että tässä ollaan ihan ehjää moottoria korvaamassa "jossain vaiheessa" ?:think
Comment
-
-
Eli siis tilanne on tarkalleen tälläinen, että minä olen myymässä vanoksetonta m50b25 moottoria johon minulla ei ole dme boksia ja jotain muutakin sähköjä puuttuu.
Moottorin ostajan autossa taas on vanos moottori, jonka sisuskalut ovat kohdanneet täystuhon.
Eli saisiko nuot vanos moottorin sähköt risteytettyä tuohon vanoksettomaan moottoriin. Ja vielä toimimaankin oikein?
Comment
-
-
Saa. Vanoskin sopii kun näyttää vanoksettoman kannelle hieman vinkua, ottaa muutaman osan vanhasta koneesta (kuten triggeripyörä, filtterijalka jne) ja vaihtaa imunokan. Melko suuri homma ja nakutustunnistimille ei oo välttämättä paikkoja lainkaan.
-> ei järkeä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment