Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanos vanoksettomaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .konen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 42

    vanos vanoksettomaan?

    eli auto on 325 '91 m50b25 ilman vanosta. Vaatiiko vanos-moottoriswappi autoon eri moottorinohjauksen, vai onko systeemi täysin mekaaninen ?
    --
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by .konen View Post
    eli auto on 325 '91 m50b25 ilman vanosta. Vaatiiko vanos-moottoriswappi autoon eri moottorinohjauksen, vai onko systeemi täysin mekaaninen ?
    Ei ole mekaaninen, DME ohjaa.

    Comment

    • .konen
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 42

      #3
      ok. eli ei päässy helpolla.. :think
      No mitäs kyseinen toimenpide sitten vaatisi, muuta kuin vanos-ecun?
      --

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #4
        Johtosarja?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #5
          asiasta heinäpaaliin, kannattaako laittaa vanoksellinen moottori ? eriasia jos sellainen on jo hankittuna
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Originally posted by calypsocoupe View Post
            johtosarja?
            +dme + + +
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #7
              +jos vanos kansi jo olemassa+

              tarvii rojektiin:

              -ecu boxi
              -johtosarja
              -ilmassamittari
              -etuposkipalan missä öljypaineen anturin juuresta haarottuu öljykanava vanokselle

              nämä nyt ainakin, voi olla että jotain unohtui.
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • ///saMi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1198
                • 52300

                #8
                Entäs toisinpäin?

                Itse olen vaihtamassa tässä jossain vaiheessa vanoksettoman koneen vanoksellisen tilalle. Kiinnostaisi lähinnä mitä osia menee vaihtoon?

                -Ecu + johtosarja vanoksettomasta?
                -Nokka-akselin asentotunnistin myös?
                -Ilmamäärämittari?

                Vanoksellinen m50b25 siis löytyy täydellisenä pakettina jo autosta. Vanoksettomasta puuttuu apulaitteet.

                Comment

                • -weikko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 305
                  • Kalajoki

                  #9
                  Originally posted by ///saMi View Post
                  Entäs toisinpäin?

                  Itse olen vaihtamassa tässä jossain vaiheessa vanoksettoman koneen vanoksellisen tilalle. Kiinnostaisi lähinnä mitä osia menee vaihtoon?

                  -Ecu + johtosarja vanoksettomasta?
                  -Nokka-akselin asentotunnistin myös?
                  -Ilmamäärämittari?

                  Vanoksellinen m50b25 siis löytyy täydellisenä pakettina jo autosta. Vanoksettomasta puuttuu apulaitteet.
                  Nostetaanpa hieman tätä topiccia.
                  Eli homman nimi olisi hyvinkin pitkälle samanlainen kuten edellä mainittu.
                  Lähinnä kiinnostaisi saako vanoksettoman moottorin toimimaan oikein vanoksellisen johtosarjalla ja dme:llä?

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Originally posted by -weikko View Post
                    Nostetaanpa hieman tätä topiccia.
                    Eli homman nimi olisi hyvinkin pitkälle samanlainen kuten edellä mainittu.
                    Lähinnä kiinnostaisi saako vanoksettoman moottorin toimimaan oikein vanoksellisen johtosarjalla ja dme:llä?
                    Vanoksellisessa on siemens moottorinohjausboksi ja vanoksettomassa bosch. Menee vaihtoon.

                    Sanoisin että kannattaa vaihtaa koko pakettina, jos sellaisen jostain sattuu saamaan ja todellakin haluaa vikaherkemmän koneen tilalle.

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Micce///M View Post
                      Vanoksellisessa on siemens moottorinohjausboksi ja vanoksettomassa bosch. Menee vaihtoon.

                      Sanoisin että kannattaa vaihtaa koko pakettina, jos sellaisen jostain sattuu saamaan ja todellakin haluaa vikaherkemmän koneen tilalle.
                      Paitsi, että tuossa vanoksellisessa b25:ssa on edelleen Boschin systeemi, b20 on Siemensillä. Vanos tietty noissa uudemmissa huoltamattomana rallattaa, mutta miten muuten pidät tuota vikaherkempänä? Vanoksellisen DME:kin on jo aavistuksen monipuolisempi vikadiagnostiikan suhteen.

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Paitsi, että tuossa vanoksellisessa b25:ssa on edelleen Boschin systeemi, b20 on Siemensillä. Vanos tietty noissa uudemmissa huoltamattomana rallattaa, mutta miten muuten pidät tuota vikaherkempänä? Vanoksellisen DME:kin on jo aavistuksen monipuolisempi vikadiagnostiikan suhteen.
                        Niimpäs taisi ollakkin

                        Otetaan nyt esimerkkinä että ostat moottorin millä ajettu n.200tkm, on hyvinkin mahdollista että vanos alkaa pitää mukavaa möykkää jo 10-40tkm kilometrin jälkeen. Useita reilu 200tkm ajettuja möykkää pitäviä olen jo nähnyt, tiedä sitten kuinka kauan kestää että sieltä jo jokin pettää?

                        Onhan se hieman mukavempi käytökseltään, kuin vanokseton. Mutta ihmettelen vaan että onko se tosiaan tämän kaiken arvoista vaihtaa sinne koko paketti? Toki eriasia on vaihtaa rikki mennyt moottori vanokselliseen, mutta sain ainakin käsityksen että tässä ollaan ihan ehjää moottoria korvaamassa "jossain vaiheessa" ?:think

                        Comment

                        • -weikko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 305
                          • Kalajoki

                          #13
                          Eli siis tilanne on tarkalleen tälläinen, että minä olen myymässä vanoksetonta m50b25 moottoria johon minulla ei ole dme boksia ja jotain muutakin sähköjä puuttuu.

                          Moottorin ostajan autossa taas on vanos moottori, jonka sisuskalut ovat kohdanneet täystuhon.

                          Eli saisiko nuot vanos moottorin sähköt risteytettyä tuohon vanoksettomaan moottoriin. Ja vielä toimimaankin oikein?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Saa. Vanoskin sopii kun näyttää vanoksettoman kannelle hieman vinkua, ottaa muutaman osan vanhasta koneesta (kuten triggeripyörä, filtterijalka jne) ja vaihtaa imunokan. Melko suuri homma ja nakutustunnistimille ei oo välttämättä paikkoja lainkaan.

                            -> ei järkeä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎